Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke folk bare tattovere hva de vil på kroppen a? Er jo samma faen egentlig..

Joda... Men om du ser helt øverst i nettleseren din så ser du at dette er diskusjon.no.

Som navnet indikerer så diskuterer man her.

 

Diskutere: ~e're v2 (fra lat., av dis- og quatere 'riste', eg 'riste fra hverandre') utveksle meninger om, debattere; behandle d- en sak, et emne / d- fram og tilbake / d- uten å bli enige / d- seg fram til en avtale / det blir diskutert / det er ikke det vi d-r / det kan d-s (hva som er best) det er ikke opplagt (hva som er best) / det kan ikke d-s det er selvsagt

 

Altså vi utveksler meninger her. :)

Lenke til kommentar
Fært så supportive dere var da, men fra spøk til revolver...Hva var det som var så "harry" med det designet? Jeg har sett på ett annet design også.

 

 

Hvis den var like "harry" etc kanskje noen av dere kan vise meg noen ikke er fult så "harry" men har noen likheter.

 

Tror ikke det er så mange tatovører som hadde sagt seg villig til å tatovere den på hånden din, tatoveringer vare (som du sikkert vet) for resten av livet. Ville ikke hastet meg med å tatovere hånden min med det første. Har du tatoveringer fra før av?

Lenke til kommentar
Fært så supportive dere var da, men fra spøk til revolver...Hva var det som var så "harry" med det designet? Jeg har sett på ett annet design også.

 

Hvis den var like "harry" etc kanskje noen av dere kan vise meg noen ikke er fult så "harry" men har noen likheter.

 

Motivet for seg selv var stygt som juling, og vil ikke ligge særlig pent på hånden. Tribal på hånden/halsen (og spesielt når det bare er på hånden/halsen, ingen andre steder) er også sånn man forbinder med enkle, halvkriminelle doptryner som skal ha +1 respect hos homiene sine. Og VK1-bilmekanikere på mopeder.

 

Men, for all del. Er dette det tøffeste du har noensinne sett, og er klar over at resten av samfunnet vil se annerledes på deg resten av livet, og at dette vil være med på å påvirke livet ditt ved å lukke enkelte dører (og åpne andre du kanskje ikke bør gå inn), så må du endelig finne en tatovør og få det gjort. Jeg tror ikke den jevne attenåring har det perspektivet som skal til for å ta en slik avgjørelse, og du tåler fint å la idéen modne i et par år.

Lenke til kommentar
Fært så supportive dere var da, men fra spøk til revolver...Hva var det som var så "harry" med det designet? Jeg har sett på ett annet design også.

 

Hvis den var like "harry" etc kanskje noen av dere kan vise meg noen ikke er fult så "harry" men har noen likheter.

 

Motivet for seg selv var stygt som juling, og vil ikke ligge særlig pent på hånden. Tribal på hånden/halsen (og spesielt når det bare er på hånden/halsen, ingen andre steder) er også sånn man forbinder med enkle, halvkriminelle doptryner som skal ha +1 respect hos homiene sine. Og VK1-bilmekanikere på mopeder.

 

Men, for all del. Er dette det tøffeste du har noensinne sett, og er klar over at resten av samfunnet vil se annerledes på deg resten av livet, og at dette vil være med på å påvirke livet ditt ved å lukke enkelte dører (og åpne andre du kanskje ikke bør gå inn), så må du endelig finne en tatovør og få det gjort. Jeg tror ikke den jevne attenåring har det perspektivet som skal til for å ta en slik avgjørelse, og du tåler fint å la idéen modne i et par år.

Det der gjelder ikke bare tribal tatoveringer da. Det kan gjelde bare en enkel piercing i øreflippen om du skjønner. Om du søker en jobb og ikke får den pga en tattovering på hånda så tror ikke det har så veldig mye å si om det er en tribal eller en ørn, om du skjønner hva jeg mener. Ellers er jeg stort sett enig.

Lenke til kommentar
Kan dekke over med svart da.

Ikke hvis det kommer et ansikt akkurat der.

Som sakt kunne jeg tenke meg noe av Victoria Francés

Hvis du skal dekke den med et Favole-motiv (hennes mest kjente serie) så burde en dyktig tatovør klare å bygge den opp slik at du i hvert fall dekker den.

 

 

Har falt for denne :love:

OT: Den har jeg hengende på veggen på dass :p. Ser egentlig ikke på det som noe tattoomotiv :).

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen som har erfaringer med hvordan det påvirker jobbsøking etc. i norge med synlige tattoveringer? Hører jo at det i USA ikke er så lett å få seg jobb med synlige tattoveringer, men jeg liker å tro vi er litt mer liberale her og ser personen og evnene bak fasaden.

 

Jeg har fast jobb nå, men man vet jo ikke hva som skjer videre, og har lyst på en nautisk stjerne bak øret opp mot hårfestet.

 

... kan jeg komme i klammeri på fremtidlig jobbintervju p.g.a det?

 

(Har kort hår, kunne jo seff spare litt om jeg skulle søke jobb *hehe*)

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva du skal jobbe som. Jobber du direkte med kunder, så er det mange arbeidsgivere som heller tar en "ubesudlet" arbeidstaker. Det er kunder som kommer med penger til en bedrift, så om det er en mulighet for at de føler seg ukomfortabel rundt en narkoman emogothsatanist, utelukker man dem som arbeidstakere. Til og med jeg tenker slik, selv om jeg har tatoveringer både her og der (mest her).

 

Jobber du derimot i kulissene, så er det antageligvis mer fritt frem. På et lager, kjøkken, verksted, fiskebåt og lignende steder gjør det langt mindre om du ser ut som et dass, så lenge du stiller opp og gjør det du skal.

 

Men, det går selvfølgelig begge veier. Da jeg var mellom jobber for en 5-6 år siden, fikk jeg f.eks. ikke en vikarjobb som "renholdstekniker" fordi "arbeidsgiveren var litt konservativ" (iflg. Manpower). Da jeg jobbet i barnehage under siviltjenesten, var både tatoveringene og piercingene mine stor stas for ungene (men enkelte av foreldrene var temmelig furtne i begynnelsen).

 

Og, selv om tatovering og piercing er temmelig dagligdags nå, så er fortsatt synlige tatoveringer (hals/hender/ansikt) noe som vil ekskludere deg fra det gode selskap.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Jeg er kassadame på Rema 1000 (ikke store YAY - men jobb like så) og jeg får sykt mye spørsmål om ørene mine. Men det må man jo regne med. Ingen har reagert så fælt på at jeg ser litt annerledes ut enn alle andre alikevel. Tørr å påstå at jeg er svært godt likt blant kundene. :) Sjefen min sier ikke stort om det heller, så. Kommer sikkert veldig ann på yrket, og ikke minst arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Det kommer an på hva du skal jobbe som. Jobber du direkte med kunder, så er det mange arbeidsgivere som heller tar en "ubesudlet" arbeidstaker. Det er kunder som kommer med penger til en bedrift, så om det er en mulighet for at de føler seg ukomfortabel rundt en narkoman emogothsatanist, utelukker man dem som arbeidstakere. Til og med jeg tenker slik, selv om jeg har tatoveringer både her og der (mest her).

 

Jobber i helsevesenet. Per i dag i kulissene som du sier; men en evt. ny jobb kan jo være mer pasientorientert. Hadde i en periode da jeg jobbet med pasienter noe man kan definere som "emogothsatanist"-hår, og det gikk helt fint; men da ble jeg ansatt per telefon og sjefen hadde ikke sett meg på noen måneder og fikk litt sjokk da jeg kom spaserende med "ny stil". Pasientene derimot syntes det var morsomt; bortsett fra en eldre mann som spurte om jeg var "født sånn".

 

... tror jeg skal høre med nåværende sjef hva hun mener om dette, har jo ikke lyst til å ødelegge fremtidlige jobbmuligheter, men samtidig har jeg lyst på en tattis som vises; er jo begrenset hvor mye man kan gå med t-skjorte uten armer, særlig i Tromsø... :tease:

Lenke til kommentar

Så klart kan en person ha en arbeidsgiver som er "kul" og ikke bryr seg så mye fra eller til om man har en tribal på nesa eller ikke, men tror når det gjelder ekstremt synlige tatoveringer så burde man tenke framover på litt praktiske ting, og ikke bare på om det ser bra ut, er kult osv.

 

Tror det er flere arbeidsgivere der ute (i hvertfall de som ansetter for butikk jobb osv) som ikke godtar piercinger o.l. Jeg skjønner det godt fra deres synspunkt. Men slik som noen har nevnt her, er ikke Norge mer liberale i disse dager?! Tror det er mer hvordan man oppfører seg, kler seg og tar seg ut som bestmmer mye om man får jobb med eller uten piercing for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Jeg tror at dersom man har tatoveringer/piercinger som kan oppfattes negativt av andre, er det viktig at man er en likandes kar/tjej. På ungdomsskolen hadde jeg en utplasseringsuke på G-sport, og sjefen der hadde fargerike troll tatovert på begge armene (!), men han var tidenes kar og ble godt likt av alle. Derfor ble fokus rettet mot personlighet og ikke de 'fæle' tatoveringene, og han fikk seg en fin jobb og fornøyde kunder.

 

Hadde også noen uker på utplassering på Clas Ohlson, og ei som jobbet der hadde en piercing som etter min mening er verdens styggeste (to slags horn plassert på nesebeinet), man kan ikke unngå å legge merke til den. MEN hun var en real kvinne som gjorde en god jobb og som var opptatt av god kundebehandling.

 

Cluet er vel å ovebevise andre om at selv om du ser fucked up ut, er du egentlig ikke sånn. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...