Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg begynner ofte med 5mm, enten med nål eller skalpell. Skalpell er absolutt å foretrekke, siden snittflatene blir mye renere og gror litt fortere.
Krymper hullet av seg selv da, når man slutter å gå med smykke i det?

 

Mja, vi pleier å si at man er trygg opp til 8-10mm, etter det blir det vanskelig. Hull som er tatt med skalpell krymper for øvrig mye lettere enn pistolhull som er strukket opp over tid.

Lenke til kommentar
Mja, vi pleier å si at man er trygg opp til 8-10mm, etter det blir det vanskelig. Hull som er tatt med skalpell krymper for øvrig mye lettere enn pistolhull som er strukket opp over tid.
Hvordan foregår det med skalpell da? (Regner med man ikke bare kan skjære ut et hull på 5mm?) Om jeg har lyst på 6mm tunneler, vil det være mulig å begynne direkte med det?
Lenke til kommentar

woha. ja de var virkelig sinnsyk kule. nesten så jeg kunne tenkt meg å gå helt til 10mm for å få slike selv :p ( regner med det er minste størrelsen man må ha for å kunne få til noe slikt :p. ) Dog, hvem vet. Kan jo hende jeg ender opp der en gang anyway. :)

 

- sLins

Lenke til kommentar

Så skalpell er et bedre valg enn nål dersom man av en eller annen grunn har lyst på vanlige ører igjen? Fjerner man 4mm kjøtt når man skal ha i 4mm plugger? Hva er den beste fremgangsmåten for meg når jeg skal ha 4mm til slutt, og kanskje må ta dem ut pga fremtidig jobb?

Lenke til kommentar

4mm plugger tror jeg de fleste arbeidsgivere kan tåle..

 

Dessuten blir piercinger mer og mer akseptert. men det kommer selvsagt an på type jobb da :)

 

Jeg har skjønt at mange av mine kollegaer er blitt mer og mer nysgjerrig på disse piercingene mine. Det morsomste var vel på julebordet, da de begynte å spørre div. spørsmål om tungepiercingen min. Jeg holdt på daue av latter :p Menn i midten av 40 årene synes nok tungepiercing er mer kinky enn de egentlig vil innrømme :p

 

Dog, det kan være de gjør forskjell på jenter og gutter der :p

Lenke til kommentar

vel, jeg er i it-bransjen der kan det jo være litt dress til tider, og jeg må se noenlunde representabel ut, siden jeg blir sendt ut til kunder. dog, har jeg etterhvert funnet ut, at folk henger seg ikke så mye opp i piercinger, nå som jeg er blond. De var mye mer skeptiske når jeg hadde mørkebrunt/svart hår.

 

Konklusjon: Det er ikke et problem med piercinger, så lenge du ser representabel ut (hår/klær) ellers :)

 

- sLins

Lenke til kommentar
Hvordan foregår det med skalpell da? (Regner med man ikke bare kan skjære ut et hull på 5mm?) Om jeg har lyst på 6mm tunneler, vil det være mulig å begynne direkte med det?

 

Lite snitt, ikke noe vev fjernes. Fjerning av vev er stort sett forbeholdt brusk, hvor det er temmelig vanskelig å utvide. 6mm skulle gå helt fint i første omgang, ja.

Lenke til kommentar

da var jeg brandet , var langt fra så smertefylt som jeg trodde det skulle være .

 

klart det var langt fra smertefritt , men det var kjapt, noe som sikkert gjorde det lettere .

 

 

ikke det beste bildet , men skal se om jeg ikke tar noen nye når jeg tar av plasten .

post-23057-1201884975_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...