Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert spørt om hundre ganger før: Men finnes det noen gode tattis-steder i Trondheim?

Henger meg på og spør om et bra piercingstudio. Skal ha tunneler i ørene. Blir det særlig forskjell på resultatet utifra hvor en går? Erfaringer med tattoo world?

Min erfaring med tattooo world i trondheim= baaaad ( når det gjelder tattiser) men bra angående piercing mener nå jeg. Grunnen til at jeg syns TW suger er at dem bare kladder tattisen på. Klaga på min pga av det var altfor mange hvite striper der det skal være svart og forlangte at an retta på det. nei da var det plutselig ikke dem som adde laga den eller noe. Men dem retta det til slutt selv om tattisen ble stygg som nøkken etterpå

EDIT: Purple Pain på heimdal skal visst nok være bra (sier dem) har ikke vært der selv enda

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Vurderer en ny tatovering.

Har to idéer til motiver, lurer egentlig på om det går an lage noe med de sammen? Har null kreative sider så..

Min største lidenskap er fotografering, så har tenkt på noe med blender a'la en av disse (f5.6):

aperture%20art.gif

I tillegg jobber jeg med piller, er det mulig å kombinere på noe måte, tatovering av tablett el.l. med andre ord..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Har lest gjennom piercingdelen i førsteposten, men fant ikke noe om det jeg lurer på, så spør jeg.

Jeg tok piercing i leppa i oktober ( 2 eller 9 tror jeg) og har et labretsmykke i, har ikke bytta enda og jeg tror den er grod, den vesker ikke lenger, bare litt i blandt.

Men på innsiden av leppa, under der bakplata er ble det en slags hevelse. Først så var det bare en sån slags grop etter smykket (det sa de på piercingstudioet at det skulle være), men så ble det en slags opphøying under gropa. Den gikk bort ettehvert, men nå har det blitt sån igjen, og i tilleg så ligger den rundt plata, på ene sida, det gjør ikke vondt, men det er irriterende og pircingen henger litt igjen når jeg smiler siden den stinner så langt inn mot tennene.

Noen som vet hvorfor det blir sån, og hva jeg kan gjøre med det. Vet jeg ikke er så veeldig flink til å forklare men håper noen skjønte det. kan ta bilde av det hvis ikke, men det ser litt ekkelt ut:P

på forhånd takk for all hjelp=)

Vet noen har prøvd å svare, men har ikke vært så mye hjelp i de svara. Virker som at leppa prøver støte vekk piercingen, kommer det til å gå over?, kommer den "klumpen" alltid til å være der? håper noen kan svare=)

Jeg har tegna ett kors som noen har lyst til å tatovere mellom skuldrene delvis opp i nakken. Den er på ca. 14*9 cm, ca pris? ingen farger, består av store og små trekasnter, firkanter div.former.

Annbefalte studioer i buskerud?

-Tina^^

Lenke til kommentar

Ett par spm.

har en tattoo på leggen. den dekker hele siden av leggen og opp til kneet.

Det er flammer rundt den som er med skygge på utsiden og "blank" inni.

Flammene og skyggen er fadet fra sort nederst til nesten klar opp på kneet.

Jeg syntes nå i ettertid at den ser litt " halvferdig" ut med fadingen.

vet jeg skulle hatt bilde men er det noen som har noen ca pris på dette?

Hun som tok den på meg i utgangs punktet jobber ikke der lengre.

Har fått oppgitt en pris men syntes det var dyrt. da det er snakk om en time arbeid ca.

De begrunnet det med at siden det ikke var de som hadde tatt den ble det den prisen. hadde hun som tok den jobbet der enda hadde det kostet en brøkdel.

Er det sånn det er alle steder?

hva gjør man evnt ting som skal farges opp?

Det er vel som regel gratis hos den du har tatt den av men ikke av studio?

Ble mye rart men håper noen av dere har noen svar på dette?

Nevner ikke pris eller studio av grunner for at jeg ikke vil henge ut noen. ( er førnøyd med de i utgangs punktet. det er 3 tattoo jeg tar der. )

Lenke til kommentar

Problemet er at tatovører stort sett driver for seg selv, så det å fikse andres arbeid gratis eller for en symbolsk sum, går på bekostning av ens egne kunder (og inntekt). Om det i tillegg er naturlige feil (dvs. at fargen har falmet over flere år, eller at linjene er "bløtere" enn de var originalt) i motsetning til tekniske feil (dårlig fargelagt, lyse kanter mellom omriss og fyll, for dype streker, for grunne streker, etc.), så blir det enklere for tatovørene å be om full eller tilnærmet full pris.

Lenke til kommentar
Sikkert spørt om hundre ganger før: Men finnes det noen gode tattis-steder i Trondheim?

Vurderer å tatovere denne på overarmen:

Det kan se som noe Alex Grey har laget. Jamfør Tool.

Det er logoen fra Lateralus av Tool ja :) Er også stor fan av Alex Grey sitt arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på en tattis eller tre til.

Mellom skulderbladet. En med litt størrelse. Men den skal jeg ta etter jeg har trena ryggen min en god del.

Jo større jo bedre. :dribble:

Men hva jeg skal ha.. ehm. Har dere linker til noen sider med motiv og tips ?

edit:

Jeg skal også ta i 'tragus' om ikke så lenge :D

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Jeg har lyst på en tattis eller tre til.

Mellom skulderbladet. En med litt størrelse. Men den skal jeg ta etter jeg har trena ryggen min en god del.

Jo større jo bedre. :dribble:

Men hva jeg skal ha.. ehm. Har dere linker til noen sider med motiv og tips ?

www.bmezine.com

www.bodymod.org

Tror jeg skal få meg time for å skjære ørene mine til 34 mm. Orker ikke strekke hele veien. Dessuten blir det så alvorlig mye smykker som bare blir liggende.

Endret av Penis Trygve
Lenke til kommentar

Hm..

"Bedøvelseskrem (Ofte kalt silke-krem eller Emla) smøres på området, og tildekkes deretter med plast. Det finnes også en bedøvelsesspray som fungerer kun på slimhinner, og har en veldig overfladisk effekt. Den fungerer i løpet av et minutt eller to, og holder i kun kort tid. Vi opplever ofte at huden blir hypersensitiv i lang tid etter å ha blitt eksponert for disse produktene, og at det kan være vanskelig å gjenopprette nøytral og riktig PH i huden når det også er en piercing i umiddelbar nærhet."

kilde: piercing.no

Nå er det tatovering det gjelder, men det kan hende samme greia skjer. Det står også at vevet forandrer seg. Vet ikke om det stemmer jeg, men det vet kanskje psilo.

Lenke til kommentar
Har gått til annskaffelse av tattovering, og så har enkelte folk begynt å "skremme" med at det er værre enn å bore hos tannlegen uten bedøvelse

Så er nok ikke like "tøff" som mange andre her er

Du har tatt den, eller du skal gå til anskaffelse? Uansett, det gjør ikke særlig vondt. Jeg ble overraska over hvor lite vondt det gjorde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...