Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som psilocybe påpekte tidligere i tråden, jo blekere du er, jo hvitere blir blekket.

 

Ja, men hva skjer når man soler seg da? Blir tatoveringen "borte" da, eller syns den bedre?

Blekkets farge vil ikke påvirkes av solen (bortsett fra at det kan ødelegge tatoveringen i lengden), så det spørs helt på om du blir brun eller rosa av solen.

Lenke til kommentar

Kan uttrykke meg litt tydligere:

Leste at Psilocybe skrev at huden over kan ha pigmentflekker som gjør at store hvite tatoveringer kan bli grumsete. Derfor lurte jeg på, om man soler seg (normalt, og blir litt brunere enn vanlig), vil tatoveringen bli tydligere da, vises bedre? ( hvitt på hvitt = lite synlig, hvitt på brunt = mer synlig kontraster??) ELLER vil den brune huden "dekke" over tatoveringen, og gjøre den mer utydelig. Dvs at den vises igjen når man ikke soler seg mer..

 

Forstod? Kan hende jeg ikke er helt med på dette selv asså...

Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke med det, men jeg vil tro at det vil delvis dekke over, og så muligens bli tydeligere ellers. At det på en måte blir mer brunt over resten enn over det hvite, men at det vil bli "grumsete" over det hvite og? Gjettverk, da jeg ikke har vært borti mange hvite tatoveringer..

Lenke til kommentar
Helt rettselsfullt. :mad: Fatter ikke at den mannen får praktisere som tatovør. :roll: Noen i det offentlige burde ha innført regler om kvalitet på tatovører.

 

Ja, kvalitetskontroll på kunst funker jo veldig bra. I mine, og mange andres øyne laget Mucha "bedre" bilder enn f.eks. Munch. Burde det derfor tilsi at Munch ikke var en ordentlig kunstner, og skulle hatt malerkostene sine brent?

 

Er tatovering 1 bedre enn tatovering 2? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

bmepb249249.jpg

32otros_x.jpg

 

Forstår poenget ditt og jeg er helt enig i at smak og behag har alt å si for en selv. Men når det gjelder de greiene du ser fra TattooHarald trenger man ikke å være en profesjonell tatovør med mange års utdannelse bak seg for å finne hauevis av ting som kunne vært bedere. Jeg har selv vært innom siden hans og sett på galleriet der flere ganger og det er utrolig mange tatoveringer med skeive og/ eller ruglete linjer. Ser ut som om han skjelver eller rister noe voldsomt når han tatoverer folk. På mange av bildene er hele tatoveringen skeiv også.

 

Og jeg vet selvsagt at det blir umulig å innføre kvalitetskontroll eller generell dyktighetsgrad på tatovører (og mye annet forsåvidt, det var nå bare en tanke), men når man ser på de greiene som kommer fra TattooHarald skulle jeg nesten ønske det var mulig.

Lenke til kommentar
Må dessverre spørre om ett spørsmål som helt sikkert er besvart før i tråden, men orker rett og slett ikke lete meg gjennom 394 sider med poster. Hvordan vil en tatovering reagere på sol? Både soling om sommeren og i solarium.

 

Jeg smører mine litt bedre enn resten av kroppen, men tror ikke det skal være nødvendig når den er ferdig grodd o.l

 

EDIT:

 

Cool..

 

davey_jones_by_optimuspint.jpg

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Da har jeg fått somla meg til å bli stikki hull på jeg også... Var i Bergen i helgen så tenkte vår godeste moderator skulle få lov til å stikke hull på meg, men han ville ikke.

Han hadde en god unnskyldning da. Autoklaven var midlertidig fucket. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne komme igjen i dag, men skulle ta toget så det blei det ikke noe av.

 

Gikk i stedet til Leading Light. Der hadde de autoklaven sin i orden så det ble hull på meg tilslutt. Men må si at hu dama som stakk meg er skikkelig sleip. Hu distraherte meg med snakk og spørsmål. Ikke så jeg at hu henta nåla eller noe. Trodde bare hu holdt på å gjøre klart og klemte litt ekstra hardt på den klemma, men i det jeg kikka ned så var det en gedigen nål (ja gedigen ja. Alle nåler som er gjennom min hud er gedigne uansett størrelse. Har en greie med nåler) gjennom brystvorta mi.

 

Faktisk så gikk det så glatt at jeg har lyst på mer med en gang :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...