Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett, fyren syntes det er fint og praktisk, jeg gjør det absolutt ikke. Syntes det er rett og slett gyselig.

Kanskje drøyt av meg å kalle ham en idiot, jeg har fordommer mot den slags ting, det vet jeg.

Hver sin smak.

EDIT forige side: for en spesiell smak :thumbup:

passer bedre

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg skal ta en tatovering etterhvert, men vet ikke helt hvor..

Hadde kanskje tenkt å ha den på bildet(vedlagt), da den minner meg om en nær person som har gått bort( :cry: )..noen som har noen forslag til hvor jeg kunne ha den?(Skal vel ikke være så veldig stor)

post-63-1103596107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hmmm, nå som jeg har fått et "krigsarr" langs "bikinilinjen" så kunne det vel være en ide med en tatovering for å dekke over...?  :hmm:

Hmmm...

"krigsarr"?

Hehe, ja kaller det "krigsarr".

Kreften gikk til angrep og litt "kutting" måtte til for å vinne et viktig slag ;)

Så forhåpentligvis har jeg slått til bake angrepet. Tiden får vise om krigen er over eller dette bare var første slaget :roll:

Men nå ble det litt for off topic.

Problemet er vel at som menn flest så er det en del hårvekst langs "bikinilinjen". Kan bli en skjeggette tattovering... :p

Lenke til kommentar

Så kommer jeg inn, hun som ikke kan noe... (Jeg vil gjerne ha seriøse svar, jeg tuller ikke med det jeg spør om!)

Hvorfor skal man ikke bruke skytepistol? Er ikke det det eneste som finnes? Hvis det ikke er det, hvordan får man ellers hull? Ved å ta en nål eller noe å stikke saakte inn? Har det altså vært dumt av meg å ta de seks hullene jeg har i ørene? Jeg tok det med sånn pistol, med "sommerfugl"lås. Jeg har tatt det øverst i øret og resten nede. To har jeg latt gro igjen. Jeg har ikke hatt noen problemer med noen av hullene, med untaket at to ble grodd igjen da jeg tok dem ut uten og sette dem inn igjen når de var ganske nye.

Håper på seriøse svar som jeg forstår.

Lenke til kommentar
Så kommer jeg inn, hun som ikke kan noe... (Jeg vil gjerne ha seriøse svar, jeg tuller ikke med det jeg spør om!)

Hvorfor skal man ikke bruke skytepistol?

Copy&paste fra siden min + litt ekstra info:

Hullepistoler

Slike såkalte "piercing-pistoler" er djevelens verk. Du vil IKKE ha få et hull tatt av en slik dings.

"Jammen, jammen! Det er jo så billig!", hører jeg dere rope. Vel, her er hva dere får for de hardt erværvede pengene deres.. :

En stump (det motsatte av skarp) dobb presset gjennom øret i høy hastighet. Siden den ikke er særlig skarp (den kan ikke være det, ellers ville den stukket hull i nakken din hver gang du sov og rullet litt på hodet), vil den knuse vev på sin muntre ferd gjennom øreflippen. Frisører og annet avskum som bruker pistoler har IKKE lov til å skyte i stykker andre ting enn øreflipper.. ørekant og nesebor er off limits. Prøver noen å pierce deg i navlen, leppen eller noen andre steder enn øreflippen med pistol, spark dem hardt i testiklene/eggstokkene.

Det har vært tilfeller hvor brusk har sprukket ved bruk av pistol, og noen ganger er ikke fjæren i pistolen kraftig nok til å skyte dobben gjennom brusken. Enkelte frisører har en "lur" løsning på dette, de skyter bare dobben gjennom "bøyen" langsmed ørekanten, noe som ser helt dust ut.

Pistolen kan ikke steriliseres, bare desinfiseres. Dette tar IKKE knekken på diverse hardføre basiller som du helst ikke vil ha i kroppen din. Har en narkoholiker vært innom før deg, er det sjanser for at blodet hans/hennes har skvettet over på pistolen (ikke nødvendigvis synlig for det blotte øye). Her er en liten artikkel VG skrev om akkurat dette.

I tillegg (hvis det over ikke skulle være nok til å overbevise deg), finnes dobben i én lengde. En piercing vil væske under groprosessen, og muligens også hovne litt opp. Såret vil derfor være presset mellom en pynteknott og en dårlig designet låsemekanisme (den sommerfugl-aktige saken), og du vil definitivt ikke få renset særlig bra. Oksygentilførsel og drenering av sårvæske er alfa og omega for at et sår skal gro.

Når det gjelder låsemekanismen, er den et kapittel for seg selv. Den er helt kurant for en grodd piercing, men under groperioden er den et sant mareritt. Den har hull og fordypninger hvor blod, sårvæske, snørr og annet rask setter seg fast. Den eneste måten man kan få skikkelig renset en pistol-satt piercing, er å ta ut smykket, legge det i hydrogenperoksid i fem minutter og sette det tilbake.

Et skrekk-eksempel jeg hadde på jobb en dag.. en jente kommer inn og trenger hjelp med den pistol-skutte nesen sin. Hun hadde hatt den i tre-fire dager, og nesen var uhyggelig hoven, og etter nærmere inspeksjon var 'hodet' på dobben sunket et par millimeter inn i neseboret. Det var komplett umulig å få løs låsen, og dobben måtte ut. Da var det frem med avbitertang, og en del smerte, blod, puss, snørr og tårer senere var dobben ute.

Mnei, unge mann/dame.. bruk heller en ekstra hundrings eller to, og få det gjort skikkelig. Den aktuelle kroppsdelen vil takke deg.

Hva det gjelder piercing med nål, så er det like kjapt unnagjort som å få en dobb skutt gjennom øret. Nålen er gjennom på et sekund. Det eneste aberet er at man bruker litt lengre tid på å følge smykket etter nålen.

Fordelene med å ta det med nål er følgende:

Alt utstyr er sterilt. Ikke noe blod fra narkiser på nålen.

Piercingen blir satt av noen som har en formening om hva krysskontaminasjon betyr.

Skarp nål som lager hullet fremfor en stump klump som knuser seg vei gjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spurte var at jeg leste på siden din i går, men ikke rakk å stille spørsmål.

Men vil det altså være bedre å få en stikk av en venn/venninne enn å ta det hos frisøren? (Selv om det aller beste er hos noen som har peiling.)

Jeg kommer ikke til å få en venn/venninne til å gjøre det på meg, men hvis det også er bedre enn å ta det hos en frisør er det jo litt...Rart!

Lenke til kommentar
Men vil det altså være bedre å få en stikk av en venn/venninne enn å ta det hos frisøren? (Selv om det aller beste er hos noen som har peiling.)

Hvis venninnen din har et rent rom, sterilisert utstyr, nål og smykke, hansker og kunnskap nok til å vite når de skal skiftes, samt kunnskap om hvilke smykke-dimensjoner som passer til ditt øre, og hvor smykket skal plasseres, så, ja, definitivt.

Er det den typiske venninnen som vasker seg ekstra godt på hendene og tafser utover en steril nål, stikker et skjevt hull (og overfører hennes bakterier inn i ditt sår), og bruker 5 minutter på å få smykket gjennom.. da er nok frisøren å foretrekke.

Lenke til kommentar

Hvor gammel må man være hvis man ikke har med foreldre for å ta hull andre steder enn i ørene? Er det forskjellig fra sted til sted? (Altså steder på kroppen) Og/eller forskjellig fra sted til sted? (Alle stedene man kan få tatt det.) Hvis en frisøs tar hull i ørene på en uten foreldre, gjør frisøren noe ulovelig da? Eller hvis de tar det et annet sted enn i ørene?

Lenke til kommentar

De aller, aller fleste holder seg til reglene NFPP (Norsk forbud for profesjonelle piercere) har satt, altså 15 år med foreldres tillatelse (enten at de er med, eller at du får en lapp med telefonnummer og tillatelse), eller 16 år uten. Intim- og brystvortepiercinger på kvinner pleier alltid å være 18 års grense på.

Ta en frisør hull (uansett hvor) på noen under 15, uten foreldres tillatelse, bryter de norsk lov. Frisører har heller ikke lov å ta hull andre steder enn i øreflippen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...