Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

psilocybe: Akkuratt kundene du beskriver vil du nok ikke være aleine om. Jeg treffer alle disse variantene av folk på en dags jobb jeg å. Takk gud for at jeg bare jobber deltid. Men du har vel også jobbet såpass lenge innen yrket ditt nå at du ser vel at det ikke kommer til å bli en revolusjon der hvor alle vil ha et "ekte kunstverk" på kroppen. Tross alt så er det faktisk kundene som betaler, så om de vil ha en tribal eller en spurv på skulderen er ett fett. Vist jeg skulle ha begynt å tenkt over mine kunder sine tåpelige valg så hadde jeg gått gal. Men så at du tenkte på å skifte beite også, innen kokkeyrket. Du vil nok dessverre møte på det samme der. Man kan lage de kuleste retter, men eneste folk kommer å bestiller er biff og pizza. :roll:

 

Ser ikke helt sammenligningen mellom mat og tatovering/ piercing. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg liker best pommes frites eller pizza bestiller jeg det, selv om jeg er på en eksklusiv restaurant - så får kokkene bare le av meg, det er jeg som betaler.

 

Selv om vi ler av "han kunden som kjøpte den gamle CRT-TVen som har ligget på lageret i tre år", eller "Han som endelig kjøpte de gamle Dantax-høyttalerene til overpris" under røykepausen. :p

 

Ehehe ...

Lenke til kommentar
Hva slags alders grense er det for å tattovere seg i norge? Er det en bestemt alder eller kommer det ann på hvor du gjør d? Er det noen som hvet en plass dær de tattoverer folk under 18år? er liksom litt lenge til jeg fyller atten.. :(

 

Du kan jo høre med TattooHarald når han har kommet seg etter bilulykken. Han bryr seg kansje ikke så mye om folk er over eller under 18. ;)

Lenke til kommentar

Hvilke områder bør man holde seg unna for å unngå den værste smerten ved tatovering? Har lyst på flere, men det frister ikke etter min forrige som ble tatt på siden av hofta opp mot ribbeina. Det gjorde ekkelt vondt. :ermm: (som tatovøren sa: du har ikke akkurat valgt den minst vonde plassen å tatovere på :closedeyes: )

 

Selvfølgelig gjør det vondt å tatovere seg, men det er ingen tvil at noen steder er værre enn andre. Hva er deres erfaringer? Hvor kjennes det mest, og hvor er det mindre vondt? (med forbehold om personlige smerte terskler)

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar
Hva slags alders grense er det for å tattovere seg i norge? Er det en bestemt alder eller kommer det ann på hvor du gjør d? Er det noen som hvet en plass dær de tattoverer folk under 18år? er liksom litt lenge til jeg fyller atten.. :(

 

Du kan jo høre med TattooHarald når han har kommet seg etter bilulykken. Han bryr seg kansje ikke så mye om folk er over eller under 18. ;)

 

Hvem er TattoHarald? :)

Lenke til kommentar
Hvilke områder bør man holde seg unna for å unngå den værste smerten ved tatovering? Har lyst på flere, men det frister ikke etter min forrige som ble tatt på siden av hofta opp mot ribbeina. Det gjorde ekkelt vondt. :ermm: (som tatovøren sa: du har ikke akkurat valgt den minst vonde plassen å tatovere på :closedeyes: )

 

Selvfølgelig gjør det vondt å tatovere seg, men det er ingen tvil at noen steder er værre enn andre. Hva er deres erfaringer? Hvor kjennes det mest, og hvor er det mindre vondt? (med forbehold om personlige smerte terskler)

 

Sikkert individuelt, men slik jeg har forstått det er steder på kroppen med tynn hud (feks. innside av armene) og steder med hard hud (feks. skuldrene eller albuene) ganske vondt.

 

Selv har jeg tatt tatovering på underarm, albue, overarm (innsiden og utsiden), skulder, hals og fingre. Underarmen kjente jeg knapt i det hele tatt og det samme med fingrene. Overarmen var ikke særlig vond før det gikk opp mot skulderen. Skulderen og albuen samt innsiden av armen var forsåvidt vondt, men det var da til å holde ut. Jeg er fornøyd med resultatene så da er/ var det verdt det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig har jeg baksiden av leggene og midt på brystkassen som de vondeste stedene. Midt på treet er innsiden av overarmen, armhulen og albuen. Resten av det jeg har (håndledd til nakke + mellom tommel og pekefinger) var ikke noe særlig vondt.

 

Men, folk er forskjellige. Tatovørene jeg jobber med har fortalt om folk som sovner under svære ryggprosjekter, og andre som griner seg gjennom kinategn på samme stedet. Men, en ting er iallefall sikkert, jeg har aldri snakket med noen som har ment at området fra hofte->armhule har vært noe annet enn vondt.

Lenke til kommentar

Jeg fortsatte forresten min søken etter fine tribal-tatoveringer, og bladde videre i tribal-delen på BME. Gikk fra side 45-80, og fant én jeg likte, og det er strengt talt ikke en tribal per definisjon. Mye sort, men ikke tribal. Veldig flott arbeid, derimot.

 

bmepb545820.jpg

 

Jeg fant også en jeg syns illustrerer hva jeg syns er feil med de fleste traibåller, nemlig at de ikke følger kroppen på noen som helst måte. Det blir et virvar av linjer, og absolutt ingen flyt.

 

bmepb549993.jpg

 

Så kom jeg på den lure idéen å begynne på siste siden, å gå tilbake til bilder fra forrige årtusen. Hva skuer mine lyseblå? Fine tribals.

 

shanhand.jpg

 

hutchleg.jpg

 

Følger kroppen fint, kraftig og rund hvor leggen faktisk er kraftig, og smalner av nedover. Litt kjedelig er den, men langt ifra det verste jeg har sett.

 

shanfoot.jpg

 

Slitt og hjemmelaget, men motivet ser naturlig ut på foten. Lange linjer som ligger med de linjene som allerede er der fra før.

 

Så snublet jeg over denne, et motiv jeg tidligere har trukket frem når det er snakk om gode tribals:

 

dons-leg.jpg

 

Fantastisk flott. Igjen, lange linjer som følger kroppen, og det ser ut som en del av kroppen, ikke bare en haug med spisser som er knørvlet sammen på måfå.

 

Edit: etter litt mer titting, fant jeg et par pene:

 

one1.jpg

 

mvc-449s.jpg

 

neck2.jpg

 

Og en litt grusom en:

 

armtthoriz.jpg

 

Men, da har jeg sett nok tribals for en god stund. Det er deprimerende greier, og for å sitere vår alles kjære Charlie Brooker; "It makes your eyes want to spin inward and puke down their own sockets".

 

http://www.romeriketattoo.no er IKKE useriøst, og de tatoverer folk under 18 med tilatelse fra foreldre

 

"Seriøst studio" og "under 18" fungerer ikke i samme setning. Det har ingenting med at kroppen ikke er utvokst å gjøre, det er hodet som stort sett ikke er helt ferdig. Å tatovere 16-åringer, midt i en periode hvor meninger, holdninger, musikksmak, venner og kjærester konstant er i utskiftning og forandring, er ikke å ta tatovering på alvor. Det handler utelukkende om å tjene penger.

 

For 14 år siden var Metallica toppen av lykke for meg. Jeg hadde rommet tapesert med plakater, hadde alle platene, gikk utelukkende med Metallica-t-skjorter. Jeg tegnet Pushead-hodeskaller i timene, jeg laget treplater med Pushead-skaller svidd inn i sløyden, og jeg kan nok fortsatt tegne en sånn, selv om jeg ikke har tatt i en blyant på 5 år. Kunne jeg fått en svær Metallica-tatovering på den tiden, hadde jeg absolutt gjort det.

 

Hadde jeg hatt en Metallica-tatovering nå, hadde jeg grått meg i søvn hver natt.

 

Man er litt tussete i hodet på den tiden i livet, og jo eldre man blir og jo mer livserfaring man får, jo mer formes man som person. Dette er ikke noe jeg skriver for å være teit eller vrang, men fordi jeg mener at om man skal gjøre noe, så skal man gjøre det skikkelig.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Steder som tattoverer folk under atten er vel omtrent samme opplegget som utesteder der dørvaktene slipper inn fjortissjenter. Altså, meget useriøst.

http://www.romeriketattoo.no er IKKE useriøst, og de tatoverer folk under 18 med tilatelse fra foreldre ;) Har tenkt til å ta tattoo der snart kanskje, men vet ikke helt hva jeg skal ta! Har lyst på tribal på underarmen, men er så mange som "hater" det a gitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...