Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over tråden HL-tatto, noen som har?, og fikk litt lyst på en ny tatovering.

 

I den forbindelse vil jeg tenke nøye gjennom motivet jeg vil ha før jeg evt tar den, og trenger å se en del forslag før jeg bestemmer meg. Er det noen som vet om noen bra sider med motiver? Det blir vel helst på en arm tenker jeg (har fra før en på ryggen).

 

Kan forøvrig nevne at det er uaktuelt for meg med tegneserier, nakne damer og sportsklubber før noen begynner med det her :)

 

 

Hvis Psilocybe ser dette; linkene på hjemmesiden din er ikke 100%. Har du link som funker til arbeidplassen din? Og kanskje flere enn ett bilde av noe du har gjort siden du begynte å lære faget?

Lenke til kommentar

http://home.no/psilocybe/portfolio2.html .. mye gammelt.

 

Hva du skal tatovere på deg, bør i aller høyeste grad være opp til deg selv. Å spørre andre om råd om hvilket motiv du bør vurdere blir litt feil.. en tatovering er for deg selv, ikke for andre. Som jeg sier til alle kundene som spør om det samme: det er opp til deg, det er du som skal ha motivet på huden resten av livet.

 

Er det noe spesielt som har påvirket deg til å bli den personen du er? Er det noe du liker spesielt godt (kokosboller, fantasy-bøker, sci-fi, fisking, døde julenisser, etc.).

 

Et råd jeg kan gi deg.. ikke spar på pengene. En stor, gjennomført og gjennomtenkt tatovering er så uendelig mye tøffere enn en haug med sånne små, svarte kruseduller som mange plukker ut etter fem minutter. Bruk god tid på å komme frem til et motiv, finn en tatovør som du liker stilen til, og om nødvendig, reis til en annen by hvis du ikke har noen dyktige i nærheten. Bruk heller et par tusen kroner ekstra på en tatovering du vil være stolt over å vise frem om 5-10 år, enn noe du helst vil dekke til.

Lenke til kommentar

Nå fant jeg (utrolig nok) ikke denne tråden, og en snill moderator flyttet posten min hit inn :)

 

Som sagt så har jeg en tatovering fra før. Den var nøye gjennomtenkt, og utført av en jeg anser som meget flink, Mark Madden fra Madd Grafix i Buffalo, NY. Han tegnet den akkurat slik som jeg ville ha den (det er forresten en drage).

 

Det blir litt vel dyrt å reise tilbake dit bare for det, og jeg kjenner ikke til noen her i Norge og hva de har gjort. Er det noen dere anbefaler, helst i Bergen eller Oslo? Nå har jeg ikke lest gjennom denne tråden enda, men det skal jeg! Skal titte på den linken, takk skal du ha!

 

 

EDIT: Hehe, døde julenisser? Hmm, det var en litt sær interesse. Finnes det en klubb jeg kan melde meg inn i? (Han sitter jo forresten i fengsel i Virginia et sted ifølge Weird Al's fine julelåt "The night Santa went crazy")

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Det blir litt vel dyrt å reise tilbake dit bare for det, og jeg kjenner ikke til noen her i Norge og hva de har gjort. Er det noen dere anbefaler, helst i Bergen eller Oslo? Nå har jeg ikke lest gjennom denne tråden enda, men det skal jeg! Skal titte på den linken, takk skal du ha!

Skal du ha barske greier i Bergen, går du til Let's Buzz/Bergen tattoo studio (vis a vis bystasjonen). Jannicke og Thomas der er skrekkelig dyktige, og jeg kan ikke anbefale dem nok.

 

T.F.T: javel? Er det noe særlig hyggelig å buse ut med?

Lenke til kommentar
Så folk er idioter hvis de tar en piercing på en plass du ikke liker, er det slik å forstå?

Vel, det er jo ganske dumt gjort da, hva om han skal skifte mellom solbriller og vanlige briller, det er jo ganske tungvint.

 

Og om han en dag bestemmer seg for å heller bruke linser, ja da har han kastet bort en god del penger (hvor mye ?), og han sitter igjen med et stygt merke i ansiktet.

 

Bortkastet i forhold til å heller bruke vanlige briller, som er langt mer praktisk.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Så folk er idioter hvis de tar en piercing på en plass du ikke liker, er det slik å forstå?

Vel, det er jo ganske dumt gjort da, hva om han skal skifte mellom solbriller og vanlige briller, det er jo ganske tungvint.

 

Og om han en dag bestemmer seg for å heller bruke linser, ja da har han kastet bort en god del penger (hvor mye ?), og han sitter igjen med et stygt merke i ansiktet.

 

Bortkastet i forhold til å heller bruke vanlige briller, som er langt mer praktisk.

Men langt fra så stilig som de brilla der, og om han ikke vil bruke dem en dag så kan han vel sette inn ett annet smykke da vett. Er nok ikke så ille som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Så folk er idioter hvis de tar en piercing på en plass du ikke liker, er det slik å forstå?

Vel, det er jo ganske dumt gjort da, hva om han skal skifte mellom solbriller og vanlige briller, det er jo ganske tungvint.

 

Og om han en dag bestemmer seg for å heller bruke linser, ja da har han kastet bort en god del penger (hvor mye ?), og han sitter igjen med et stygt merke i ansiktet.

 

Bortkastet i forhold til å heller bruke vanlige briller, som er langt mer praktisk.

Og om han ikke vil bruke dem en dag så kan han vel sette inn ett annet smykke da vett. Er nok ikke så ille som du skal ha det til.

Ja det er sant, tenkte jeg ikke på. :)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...