Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler folk begynner å bli litt vel dømmende i denne tråden, om tattoo'en ikke noe er 100% orginalt og ingen andre i verden har noe som ligner, får folk "frekke" komentarer tilbake. Er vel kanskje noe av grunnen til at så få personer her faktisk poster sine egne tattoos.

 

Er det så vanskelig å skjønne at noen ønsker seg Metallica logoen på armen, uansett hvor mange som evt har den fra før? Alt trenger ikke være orginalt, mye av det har en personlig mening for de som skal ha tattooen. Og når folk spør om råd, f.eks synspunkter om farge osv, hvorfor svare om du/dere bare skal si dritt?

 

Tråden vil fungere veldig dårlig som et samlingsted, om folk flest blir "sparket" ut igjen om de ikke deler "kjernens" meninger.

Lenke til kommentar

Noen vil anse det som slemt gjort å stoppe noen fra å ta en tatovering de vil angre på om noen år. Personlig gjør vi ikke det. Om det kommer en 17-åring inn her for å spørre hvor man kan ta en tribal-tatovering selv om man ikke er 18, så er det ikke etisk forsvarlig å fortelle ham hvor man kan få det eller å ikke stoppe ham fra å gjøre noe han vil angre på. Når det gjelder kritikk av tatte tatoveringer, så støtter jeg ikke dette - å forhindre noen i å gjøre en tabbe er en ting, jeg synes derimot ikke at man skal sparke de som ligger nede.

Lenke til kommentar

Tja, vi kan vel egentlig være litt forsiktige med folk som faktisk har tatt tattisen, men syntes fortsatt vi skal få fremme at vi ikke liker det. Hvis personen har tenkt igjennom tattisen sin trenger de uansett ikke andres bekreftelse på at den er fin, da de er etter all sannsynlighet ganske sikre på den. Folk som derimot tar en random tattis vil nok bli såret om vi kaller den stygg, men.. Det er vel egentlig bare fortjent?

Lenke til kommentar
Føler folk begynner å bli litt vel dømmende i denne tråden, om tattoo'en ikke noe er 100% orginalt og ingen andre i verden har noe som ligner, får folk "frekke" komentarer tilbake. Er vel kanskje noe av grunnen til at så få personer her faktisk poster sine egne tattoos.

 

Er det så vanskelig å skjønne at noen ønsker seg Metallica logoen på armen, uansett hvor mange som evt har den fra før? Alt trenger ikke være orginalt, mye av det har en personlig mening for de som skal ha tattooen. Og når folk spør om råd, f.eks synspunkter om farge osv, hvorfor svare om du/dere bare skal si dritt?

 

Tråden vil fungere veldig dårlig som et samlingsted, om folk flest blir "sparket" ut igjen om de ikke deler "kjernens" meninger.

9224791[/snapback]

 

 

nå er det vell heller ikke de snilleste som tatoverer seg heller da ... og miljøet deretter :ermm:

 

 

jeg stikker nå ...

Lenke til kommentar
Tråden vil fungere veldig dårlig som et samlingsted, om folk flest blir "sparket" ut igjen om de ikke deler "kjernens" meninger.

9224791[/snapback]

 

Snakker ikke for alle her, men jeg tror nok "kjernens" meninger er at man gjerne bør få en tatovering laget så bra som mulig. Å gå fra "vet ikke helt" til "ordtak på latin" til "lyn" til "valknute" på en dag, sier ikke akkurat "veloverveid".

 

Men, selvfølgelig, det blir snobberi og elitisme når folk har et interessenivå over normalen. Når du ser hva folk som Hernandez klarer å få til, er ikke små tribals og hoftestjerner så veldig interessant lenger.

Lenke til kommentar

Det er det jeg og mener, at en tatovering skal være veloverveid, og ikke et øyeblikks innfall. Og hvorfor skal vi ikke være ærlige med dem? Dessuten, å være kritisk før de tar tattoveringen syntes jeg er nødvendig. Det er jo rett og slett vi som er helt ærlige og sier at det ikke er noe poeng i å ta en tribal om de vil ha noe som er spesielt, og at ikke-gjennomtenkte tattiser er teit2k.

Lenke til kommentar

psilo, du adresserte meg nå, jeg har tenkt først på å få tatovering i over 2 måneder og har nå bestemt meg.

 

det som var da var at jeg kom opp med flere ideer til hva jeg kunne da og høre om noen her hadde noe å si om det, jeg hadde ikke overveid godt mine forslag for jeg lurte på hva folk kanskje hadde å si til det. skal tenke litt til, snakke med folk, vente til jeg har funnet akkurat det jeg vil ha og er 100% sikker på at det er det jeg vil ta så slutt å faen kritiser meg! og tenk heller på hvorfor folk poster her.

 

nemlig for å få råd og veiledning

Endret av Barone
Lenke til kommentar

Og vi ga deg et råd og, Barone. Du sa du ikke ville ha tribal fordi "alle" har det. I et miljø har "alle" tribals, i andre miljøer har "alle" torshammere, valknute, runer.. Det er en del å tenke på, både om du skal ha tatovering i det hele tatt, og så hva tatoveringen skal være. Å bestemme at "jeg skal ta tattis" og så bare finne noe som du syntes ser bra ut og så si at du er 100% sikker på at det er dette du vil ha.. Vi kan ikke tvinge deg til å la være å ta den, men vi kan råde deg til å tenke GODT igjennom det.

Lenke til kommentar

Har tenkt mye på å få en tatovering langs hele armen og litt opp langs halsen. Men ikke noe standard tribal helvete. Vil ha noe orginalt og personlig. Delvis inspirert av Glint sine H.R. Giger tatoveringer kom jeg på å bruke Thore Hansens (Mannen bak favoritt bokserien min, Skogland) illustrasjoner på samme måte. Koble flere av dem sammen til en stor helhet med mange forskjellige motiver. Klarte ikke å finne så mange på nettet, men her er i hvertfall 2 stk som gir litt intrykk av hvordan tegnestilen hans er. Hva sier dere? Kan det bli bra? Eller passer ikke stilen hans helt til å bli tatovert?

post-38731-1186583624_thumb.jpgpost-38731-1186583633_thumb.jpg

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

skal tatovere etternavnet mitt "Barone" på ryggen. tenkte at svart skrift kun, kanskje blir litt tradisjonelt og jeg liker blitt, er det mulig å kombinere blått og hvitt med svart kontur? har ganske bleik hud btw

 

skal ha noe i denne duren når det gjelder skrift

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...