Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

webmaster%20(web).jpg

Min tattoo laget av www.tattooharald.com

jeg er kjempefornøyd, men det er jo helt sikkert en hel haug av bedrevitere som sikkert gjerne skulle kritisere denne!!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg fikk second thaughts da jeg så bilder av kuleste tattovør å oppdrive, alles Tattoo Harald.

Jeg satt bare å måpte..Det der var rett og slett fælt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er litt tøft er sånne flammer, eller andre lignendes ting fra håndleddet og litt oppover :)

Kjempetøft når du er 50...

Akkurat som om det er noe særlig å ta høyde for..

For alt du vet så kan det hende at du ikke blir en dag over 30 - hvor kult er det da og ha holdt igjen mens man var ung, på det man har lyst til å gjøre.

Og om jeg skulle bli 50 - så kan jeg lett akseptere meg selv, den jeg engang var da jeg tok en tattovering på armen/beinet/hodet/snoppen (stryk det som ikke passer), den vil aldri kunne plage meg når jeg er 50.

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar

LoS: piercinger i Norge ligger rundt 500-lappen. Enkelte ting (tunger, brystvorter, intimpiercinger) koster litt mer, andre ting koster litt mindre (øreflipper, nesebor).

På samme måte som jeg ikke anbefaler folk å ta tatoveringer i utlandet, gjør jeg heller ikke det når det gjelder piercinger. Nå skal det være sagt at "utlandet" pleier å bety steder som Spania, Tyrkia, Thailand og andre feriesteder, steder hvor tatoverings-sjappene ligger vis-a-vis populære utesteder og folk velter inn med et halvt snes paraply-drinker innabords.

Anbefaler på det sterkeste å få slikt gjort her i Norge, helst på et lokalt studio (såfremt de gjør en god jobb, sjekk porteføljen). Da har du iallefall noen konkrete mennesker å forholde deg til hvis du skulle lure på noe, ha noen problemer eller lignende. Tar du en piercing, betaler du ikke bare for en nål og et smykke.

Jan-Erik: 2mm tykke striper kan bli litt tynt. Etter et par år kan det strekene flyte litt sammen, så da vil rødfargen bli svært mørk/svart/grumsete.

bakemesterharepus: det blir egentlig litt feil å si at tribals er "ut", da folk fortsetter å ta dem. Enkelte tribals kan være utrolig fete, men 99% av folk tar de samme, gamle motivene. De kommer inn og sier at de skal ha "en sånn tribbal som han i fråm døsk till dån". Vi foreslår gjerne andre ting, variasjoner, at vi kan tegne opp motivet rett på kroppen og de kan komme med innspill mens vi holder på, men neida.. de skal se ut som alle andre.

Personlig syns jeg gjennomtenkte tatoveringer er gode greier. At man planlegger en tatovering, gjerne sammen med en dyktig tatovør og at man gjerne begynner stort (halve eller hele "sleeves" som følger ett tema (gud, satan, natur, tegneserier, dataspill, hodeskaller, etc.), f.eks.).. det har en tendens til å resultere i svært fete tatoveringer. Ting bør være gjennomført, ikke bare et sammensurium av løvehoder, tribals, delfiner, kinategn og annet rusk.

Min mening. Folk må for all del være uenig. :)

Lenke til kommentar

liker ikke slike tribals som bare er mønster/streker. Det blir i enkleste laget etter min mening. Men liker godt tribal soler og slikt.

Forstår egentlig heller hva som er så fett med kinategn. Det blir jo akkurat som å tattovere noe på samisk. Liker egentlig heller ikke sånne kjempe tatoveringer over hele ryggen. Da liker jeg bedre flere små, som passer sammen selvfølgelig. Synes at sånne bio-mekaniske tatoveringer (eller hva det nå heter) er kule.

Lenke til kommentar

Takker for god svar psilocybe :)

Du nevnte faktiskt landet jeg skal til, tyrkia.

Vurderer å ta en piercing eller to der nede, og sjekke opp stedet etter renslighet og sånt.

Men, hvor dårlig jobb går det ann å gjøre?

Altså, jeg ser forskjell på en norsk proffesjonell piercing, og en norsk "hjemmelaget" en. De som er tatt av proffesjonelle folk blir helt klart mye bedre. Bør jeg da forvente å få en "hjemmelaget" norsk en i tyrkia, eller bør jeg forvente meg noe værre eller bedre?

"Hjemmelaget" har jeg liten lyst på.

Steffy: Jeg er ikke en av de som tenker så mange år fram i tid, det er 32 år fram til jeg blir 50, og det å planlegge hvordan jeg skal tenke når jeg er 50 blir for drøyt. Tror ikke jeg kommer til å ta en slik, det er ikke helt meg, men jeg syns fortsatt at det er ganske tøft :)

Lenke til kommentar
Steffy: Jeg er ikke en av de som tenker så mange år fram i tid, det er 32 år fram til jeg blir 50, og det å planlegge hvordan jeg skal tenke når jeg er 50 blir for drøyt. Tror ikke jeg kommer til å ta en slik, det er ikke helt meg, men jeg syns fortsatt at det er ganske tøft :)

Greit det, respekterer det selvfølgelig.

Jeg overanalyserer til tider.

Lenke til kommentar

Har en venninne som tok piercing i polen, ble helt bra den. Har selv vært i tyrkia og tatooverings/piercing sjappene var omtrent bare et lite romm med et forheng og to stoler og utenfor var det en plakat der det stod "tatto and piercing" og en plakat med "utvalget" av motiver som så ut som om de var tegnet med føttene. Disse var ofte kombinerte tatooverings sjapper og juggelbutikker. Men det var 4 år siden, så det kan ha forandret seg en del.

Men det er vel ikke mulig å gjøre så grove feil med en piercing som med en tatovering, med mindre den som gjør det er blind da.

Lenke til kommentar

Å joda.. det er null problem. En tatovering er som et skrubbsår å regne, hvor bare de ytterste hudlagene blir penetrert. En skorpe dannes over hele tatoveringen, og den nye huden som dannes er beskyttet fra omgivelsene.

En piercing, derimot, går dypere enn bare huden. Er det snakk om navle-piercinger, går smykket gjennom fettvev, en tungepiercing går mellom to muskler, og leppe-piercinger går gjennom muskler. Såret holdes kunstig åpent av smykket, og kroppen tvinges til å lage en hudkanal rundt smykket. Under hele denne groperioden vil en piercing være disponert for bakterier, og klarer man ikke å holde den ren, vil den gro sent, eller ikke i det hele tatt.

Reiser man til "syden", er man utsatt for en helt annen bakterieflora enn man er vant med. Ikke alle tåler denne like bra.. de fleste har vel hatt magesjau på ferie. Skal man så hanskes med en nysatt piercing, sier det vel seg selv at det ikke er det lureste.

Er en piercing plassert feil, vil den ikke gro. Er en piercing tatt med feil smykke (for tynt, for stort, for lite), vil den ikke gro. Det er veldig greit å ha noen å gå tilbake til hvis det skulle vise seg at en feil har blitt gjort, uten å måtte betale for flybilletten tilbake til Tyrkia.

Som sagt, du betaler ikke for bare en nål og et smykke. Du betaler også for kunnskapen til pierceren/tatovøren, du betaler for at arbeidet skjer i sikre og rene omgivelser, du betaler for at du skal ha muligheten til å komme tilbake hvis det skulle være behov for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...