Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingenting omkring tatovering som er ulovlig. Kildekritikk er fine greier..

8148822[/snapback]

Kan jeg skrive "Aulie ble voldtatt av xxx og yyy" på brystkassen og løpe rundt og vise den frem, evt legge ut bilde på forumet/min private blogg? ^^

8148889[/snapback]

Så fort du publiserer det så blir det utdritning av personen (husker ikke advokatordet på det akkurat nå) og da blir det ulovlig.

Hvor mye tror dere jeg får av vg for å tatovere "VG.no" i panna mi med store bokstaver? Jeg har en forventet levetid på over 60 år til, og viser meg frem i offentligheten stadig vekk, så det blir jo god reklamasjon for dem.

Lenke til kommentar
Det er ingenting omkring tatovering som er ulovlig. Kildekritikk er fine greier..

8148822[/snapback]

Kan jeg skrive "Aulie ble voldtatt av xxx og yyy" på brystkassen og løpe rundt og vise den frem, evt legge ut bilde på forumet/min private blogg? ^^

8148889[/snapback]

Det er vel heller budskapet som er problemet, ikke mediumet det presenteres via. Men du skjønner poenget, det er en del mongodotter som har hørt av fetteren til datteren til broren til faren sin at et eller annet med tatovering er ulovlig, det være seg tatovering på hode, hals, hender, korsrygg, håndledd og nesebor, og/eller visse typer motiver.

Man blir litt lei etter å bli spurt om sånt hver eneste dag..

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg har ganske lyst til å ta hull i ørene, og det har jeg hatt en stund.

Jeg vill ikke ha sånn bling, men litt større hull med en stor øreting. Vet ikke helt hva det heter.

Bør jeg ta i begge ørene? Kommer jo til å se rart ut med bare en tror jeg..

Er det veldig vont å få slike hull i ørene? Går det an å stoppe ved en viss størrelse så blir ikke hullene utvidet mer?

Jeg så noen drittkule øresmykketing tiligere i tråden for lenge siden, men jeg kan ikke finne de igjen. De var laget av glass og så nesten ut som klinkekuler inn trur jeg.

Takk for svar :)

8146272[/snapback]

Det er noen sånne jeg vil ha tror jeg. Kjempefint hvis noen vet om andre plasser også!

Har sett en del folk med slike hull i ørene(hva det nå heter) men ganske store greier i ørene, ser ut som store treplugger. Men jeg liker de som går akkurat innenfor hullet.

-Takk for svar.

Lenke til kommentar

Takk for link, men har visst ikke riktig satt meg inn i dette, nå har jeg sånne "faka" ringer, hvor selve festet er en tynn ståldings mens ringen er mye tykkere. Kunne tenkt meg ringer som var like hele veien, altså ikke faka festet, men er hullene mine for små til det?

Vet ikke hvor store de er, bare tok "vanlige" hos frisøren og har ikke utvidet eller noe.

Lenke til kommentar
Bør jeg ta i begge ørene? Kommer jo til å se rart ut med bare en tror jeg..

Er det veldig vont å få slike hull i ørene? Går det an å stoppe ved en viss størrelse så blir ikke hullene utvidet mer?

Jeg så noen drittkule øresmykketing tiligere i tråden for lenge siden, men jeg kan ikke finne de igjen. De var laget av glass og så nesten ut som klinkekuler inn trur jeg.

Takk for svar :)

8146272[/snapback]

Jeg syntes det er penest med symmetri, så ja, begge ørene er penest. Men det er smaksak, ingen som sier du MÅ ha i begge. Men spør du meg ser det helt teit ut med tunnel i kun et øre.

Det er ikke spesielt vondt, nei. Ikke så lenge du bruker god tid og ikke stresser med strekkingen. Du kan såklart også stanse når du har den størrelsen du ønsker.

Anbefaler barbarella altså. Bestilt smykker derfra flere ganger. :)

Takk for link, men har visst ikke riktig satt meg inn i dette, nå har jeg sånne "faka" ringer, hvor selve festet er en tynn ståldings mens ringen er mye tykkere. Kunne tenkt meg ringer som var like hele veien, altså ikke faka festet, men er hullene mine for små til det?

Vet ikke hvor store de er, bare tok "vanlige" hos frisøren og har ikke utvidet eller noe.

8156202[/snapback]

Skal du da ha ring med kule, eller en ring som er helt "glatt" (segment ring)?

Du får smykker ned i 1,2 mm. Frisørsmykker er såvidt jeg vet hakket tynnere, men det er ikke et problem å sette i smykker som er litt tykkere altså.

Eventuelt kan du dra innom et studio å be de sette i 1,2 mm eller 1,6 mm smykker i ørene dine. :)

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Hvor mye koster det sånn circa for å ta tunell i ørene? Der varierer vel veldig fra sted til sted antar jeg, men bare en omtrentlig pris hadde vært fint.

8156606[/snapback]

Kommer ann på om du skal strekke eller skalpellere.

Strekking tas gradvis, gjerne med en tommelfinger-regel på max 2 mm annenhver uke. Kan ofte være greit å drøye litt ekstra mellom strekkningen for å være på den sikre siden, men gjøres det gjennom et seriøst studio skal det gå glatt. :)

Hva de tar for utviding varierer, som du sier. Du må nesten ringe bort til nærmeste ålreite studio å høre med de. Hva totalsummen blir kommer jo forsåvidt ann på hvilken størrelse du skal ha også.

Lenke til kommentar
OK! Takk for svar. Tror jeg må dra ned til tatto world og høre om pris ol.

Men det virker som det tar veldig lang tid å strekke..Hvis jeg skal ha 20mm og skal strekke 2mm annenhvær uke blir det noen uker :p Jeg får smøre meg med tolmdighet.

8158176[/snapback]

Nei fort går det på ingen måte. Jeg har 6mm og har holdt på i 5 mnd :p Jeg har tatt alle steg hos en piercer. Prislappen ligger så langt på 1200+ tror jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...