Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
nei, egentlig ikke. Ikke i øreflippen. Men jeg regner mine utvidelser som piercing =)

 

Heldigvis har jeg to andre å falle tilbake hvis "fagfolk" ikke er enig.. *host* psiloocyb *host*

7784483[/snapback]

 

Ah.. har tenkt på om jeg skal prøve "det der opplegget" med å utvide.. syns det er vanskelig å finne informasjon som er relevant for meg...

Noen tips?

Lenke til kommentar
nei, egentlig ikke. Ikke i øreflippen. Men jeg regner mine utvidelser som piercing =)

 

Heldigvis har jeg to andre å falle tilbake hvis "fagfolk" ikke er enig.. *host* psiloocyb *host*

7784483[/snapback]

 

Ah.. har tenkt på om jeg skal prøve "det der opplegget" med å utvide.. syns det er vanskelig å finne informasjon som er relevant for meg...

Noen tips?

7784711[/snapback]

 

Hva lurer du på? Her er plassen å spørre =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva lurer du på? Her er plassen å spørre =)

7784809[/snapback]

 

Vel, jeg har vel hatt "øredobbene" i omtrent 6 måneder nå (har hatt hull i høyre mye lengre).

Hvor lenge burde jeg vente før jeg evt. begir meg ut på utviding?

Og er dette noe man kan gjøre selv, eller må en fagkyndig gjøre det?

 

Hvor stort kan hullet bli før det er "point of no return"?

Hva gjør jeg i tida mellom hvert strekk?

 

Er det noe jeg burde være klar over? Risker etc?

 

 

Sånn som jeg ser det nå så har jeg liksom lyst til å bare prøve det ut, slik at jeg evt. kan angre meg når jeg blir eldre.

Lenke til kommentar
Hva lurer du på? Her er plassen å spørre =)

7784809[/snapback]

 

Vel, jeg har vel hatt "øredobbene" i omtrent 6 måneder nå (har hatt hull i høyre mye lengre).

Hvor lenge burde jeg vente før jeg evt. begir meg ut på utviding?

Og er dette noe man kan gjøre selv, eller må en fagkyndig gjøre det?

 

Hvor stort kan hullet bli før det er "point of no return"?

Hva gjør jeg i tida mellom hvert strekk?

 

Er det noe jeg burde være klar over? Risker etc?

 

 

Sånn som jeg ser det nå så har jeg liksom lyst til å bare prøve det ut, slik at jeg evt. kan angre meg når jeg blir eldre.

7785070[/snapback]

 

Jeg er ikke mer enn 5-6 mnd inni det med strekking, dvs så lenge har jeg holdt på. Men kan prøve å svare :)

 

Mellom vær gang jeg strekker, venter jeg 1 mnd. Det er det pierceren "min" som anbefaler. Dette er for at hullet skal gro og ikke strekkmerker framkommer.

 

4-6mm er vel der du er safe på å få hullet helt igjen. Det spørs veldig på personen, noen klarer mer og noen mindre. Han som strekker meg, sier at han kjenner folk med opp til 10mm som har grodd igjen. Så sånn sett er det bare å prøve seg.

 

Strekking kan du gjøre selv, men det er nesten like dyr som å gjøre det hos pierceren. Som regel gir piercere avslag o.l på folk som strekker i og med at dem kommer igjen og igjen.

 

Mellom vært hull er det ikke så mye som trengs å gjøres. Hvis du begynner å blø litt når du strekker, burde du rense litt og fjerne skorpen. Ellers er det bare å rense litt av og til for hygensens skyld.

 

Det er ikke så mye å vite (mer enn jeg har fortalt iallefall) Man burde gjøre strekking gradvis, jeg tok 0,1 - 0,3 - 0,6 - 1,1 - 2.x - 3.x - 4.1.

 

Det man også kan bruke, er strekke ringer (tror jeg det heter), da vil du kunne strekke raskere. Men disse er litt jentete. Etter min mening iallefall :p

 

Tar du for store steg når du strekker, risikrer du strekkmerker, og sånt går ikke vekk :p

 

 

Glemte jeg noe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er ikke mer enn 5-6 mnd inni det med strekking, dvs så lenge har jeg holdt på.  Men kan prøve å svare :)

 

Mellom vær gang jeg strekker, venter jeg 1 mnd. Det er det pierceren "min" som anbefaler. Dette er for at hullet skal gro og ikke strekkmerker framkommer.

 

4-6mm er vel der du er safe på å få hullet helt igjen. Det spørs veldig på personen, noen klarer mer og noen mindre. Han som strekker meg, sier at han kjenner folk med opp til 10mm som har grodd igjen. Så sånn sett er det bare å prøve seg.

 

Strekking kan du gjøre selv, men det er nesten like dyr som å gjøre det hos pierceren. Som regel gir piercere avslag o.l på folk som strekker i og med at dem kommer igjen og igjen. 

 

Mellom vært hull er det ikke så mye som trengs å gjøres. Hvis du begynner å blø litt når du strekker, burde du rense litt og fjerne skorpen. Ellers er det bare å rense litt av og til for hygensens skyld.

 

Det er ikke så mye å vite (mer enn jeg har fortalt iallefall) Man burde gjøre strekking gradvis, jeg tok 0,1 - 0,3 - 0,6 - 1,1 - 2.x - 3.x - 4.1.

 

Det man også kan bruke, er strekke ringer (tror jeg det heter), da vil du kunne strekke raskere. Men disse er litt jentete. Etter min mening iallefall :p

 

Tar du for store steg når du strekker, risikrer du strekkmerker, og sånt går ikke vekk :p

 

 

Glemte jeg noe?

7785704[/snapback]

 

Takker for informasjon :)

 

Hvor mye koster det?

 

Lurer på om jeg skal høre med den lokale "skjønnhetssalongen" om de utfører sånne ting.

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Der jeg går, betaler jeg kun for pluggene, 100 per stk. (Har brukt de billigste i og med at de kun skal brukes i 1 mnd). Har fått strekkingen gratis. =)

7786823[/snapback]

 

Hvor bor du? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det?

 

Lurer på om jeg skal høre med den lokale "skjønnhetssalongen" om de utfører sånne ting.

:hmm:

7786787[/snapback]

Dra til din lokale piercingsjappe og si at du skal utvide ørene, der får du vite alt du trenger. Du kjøper bare en slik en utvider, som du selv stikker inn i øret hjemme. Senere kan du sette i ønsket plugg, eller utvide mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Dra til din lokale piercingsjappe og si at du skal utvide ørene, der får du vite alt du trenger. Du kjøper bare en slik en utvider, som du selv stikker inn i øret hjemme. Senere kan du sette i ønsket plugg, eller utvide mer.

7787609[/snapback]

 

Det er vel der problemet ligger. Jeg tok hullene på en skjønnhetssalong hvor de også utfører div. kosmetiske ting.

Tviler på at de utfører utviding her i byen, men kommer nok til å sjekke allikevel :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Det finnes altså ikke noen piercingstudioer i nærheten?

7788203[/snapback]

 

Vel, de eneste stedene man kan få tatt piercing her i byen er på de lokale frisørsalongene og på nevnte skjønnhetssalong.

Tror man må til nabokommunen for å finne steder hvor de er "dedikerte"....

Lenke til kommentar

Vel, har endelig fått tid på fredag for å legge på mer skygge på min lille, søte tattis på ryggen.

 

Til sammen har jeg sittet ca 10-12 timer i stolen, med skyggelegging og omriss.

 

Og det er selveste Richard Bentley som utfører arbeidet :love:

 

(Dårlig bilde, tatt med webCam)

 

post-69839-1169657967_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vel, har endelig fått tid på fredag for å legge på mer skygge på min lille, søte tattis på ryggen.

 

Til sammen har jeg sittet ca 10-12 timer i stolen, med skyggelegging og omriss.

 

Og det er selveste Richard Bentley som utfører arbeidet  :love:

 

(Dårlig bilde, tatt med webCam)

 

post-69839-1169657967_thumb.jpg

7790650[/snapback]

 

deathspell-omega_thumb.png

 

Litt deathspell omega inspirert? :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei på dere!

 

Nå må jeg først bare innrømme at jeg er helt fullstendig på bar bakke på akkurat dette området. Og jeg har vel egentlig funnet ut at jeg har lyst på å skaffe meg en aldri så liten tattovering. I den anledningen tenkte jeg kunne forhøre meg her i førsteomgang :)

 

Lurer egentlig på det meste, eksempel: Anbefalte steder(bor i Sandnes), pris, hva som lønner seg og hva det innebærer osv.

 

Når det er sagt så er jeg ganske spesifikk på hva jeg vil ha, tenkte å tattovere våre alles kjære pacman på en eller annen overarm(ikke ulikt denne karen) :p Hadde satt pris på innspill!

Slik ca:

post-27085-1169667260_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vel, har endelig fått tid på fredag for å legge på mer skygge på min lille, søte tattis på ryggen.

 

Til sammen har jeg sittet ca 10-12 timer i stolen, med skyggelegging og omriss.

 

Og det er selveste Richard Bentley som utfører arbeidet  :love:

 

(Dårlig bilde, tatt med webCam)

 

post-69839-1169657967_thumb.jpg

7790650[/snapback]

 

åh, jeg har ventet på å se update :D

dette blir styggelig bra!

Hva måtte du gi for denne her, eller til sammen når alt er ferdige?

Lenke til kommentar

Må ut med 6.000 til sammen. Like mye som Volvo`n t brutter. Hehe.

 

Men er ikke helt ferdig ennda. En time på førstkommende fredag og en neste uke eller noe slikt så burde jeg bli ferdig.

 

 

 

 

Ang. Carl M, så burde du heller ta turen inn til Stavanger og få tat tden på Empire Tato Studio. De er hyggelige, men som skilte sier :

Price subject change according to customers attitude.

 

Så ikke begynn å krangle om prisen eller noe slikt. Vis at du har lyst på denne tatoveringen og bare den. Ikke spør om prisen, men legg av ca 3.000 så har du sikkert nok til den uansett :thumbup:

 

Gleder oss til uppdate ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...