Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Psilocybe: Du som har peiling på dette, en vennine av meg tok piercing i underleppen men så etter noen uker så fikk hun plutselig veldig vondt der piercingen var og måtte ta den ut. Aner du hva som kan ha foråsaket dette?

 

edit: sliter med å skrive nicet ditt :blush:

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Psilocybe: Du som har peiling på dette, en vennine av meg tok piercing i underleppen men så etter noen uker så fikk hun plutselig veldig vondt der piercingen var og måtte ta den ut. Aner du hva som kan ha foråsaket dette?

Tja, det kan være så mye. Feilplassert smykke, for langt smykke, for kort smykke, nikkelallergi, at piercingen ikke var grodd helt 100% og hun har gjort noe med den (fått en fotball i haken, hektet den fast på en genser..).. det er umulig å si.

 

Betennelse er en alt for mye brukt "løsning". En betennelse/infeksjon oppstår hvis vedkommende gir blaffen i å rense piercingen, plukker på såret med skitne fingre, denslags. Det er ikke verdens undergang, og det tar ikke lang tid å bli kvitt.

 

rlz: ca. 6-700kr

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Vurderer å ta en tattoo i høst/vinter. Det er foreløbig 2 motiver som er aktuelle:

 

Metallica Ninja Star

http://www.geocities.com/metallica3628/Met-star.jpg

 

Deutschen Ritterkreuz (Iron Cross http://www.ritterkreuztraeger-1939-45.de/I...ritterkreuz.jpg

 

Synes det hadde blitt fett med en av disse nedenfor nakken/mellom skulderbladene et sted. Ikke så alt for stor, kanskje 5-6cm hver vei? :roll: Hva dere tror?

 

Jørgen: Hva tror du noe slikt blir kostende? Helsvart eller tofarget sort/grå.

Tror du skal tenke deg godt om før du legger det jern korset i nakken ;)

Lenke til kommentar

hmm.. jeg har tenkt på et motiv til tatovering, som jeg har vurdert i flere ÅR å ta.. skal liksom være HELT sikker på at jeg vil ha den. bør gjerne tenke seg litt om før man tatoverer "1337" i panna. og det er vel ikke å forakte om motivet faktisk betyr noe for deg, i stedet for at det er "litt tøft å se på og sånn".

 

ellers, har hatt 8 piercinger, men har bare to av de igjen. ble lei det og, og jeg følte det ble litt i veien, siden jeg driver og hopper rundt og som regel inn i ting. trenger ikke gå inn i detalj. alle er for øvrig tatt hos Jørgen.. :yes:

Lenke til kommentar

Kom på at det kanskje var litt teit av meg å ikke grunngi valgene mine. Først og fremst: Jeg er på ingen måte for nazisme. Ikke i det hele tatt! No way Jòse. Første gangen jeg kom i kontakt med jernkrosset var når jeg spilte flightsimen IL2 Sturmovik. Der, når jeg fløy campaign som tysk jagerpilot. Etter et par missions med gode resultater begynte jeg å bli tildelt medaljer. Etter en tid fikk jeg Knight's Cross, og jeg synes det var utrolig fett. Etter at campaignen var ferdig, satt jeg med Knight's Cross with diamond oak leaves and swords. Bilde.

 

Selv om dette var en æresmedalje tildelt de tyske soldatene under WW2, ser ijeg kke at at selve formen til jernkorset på noen som helst måte symboliserer nazisme. Jernkorset er da et gammelt symbol - ikke noe nymotens nynazist-dritt.

 

Derfor synes jeg spørsmålet ditt Psilocybe blir litt "teit". Hvorfor har du tatovert armene dine sånn som du har? Fordi du liker å se ut som en ørret? Folk må da få lov å tatovere på seg det de vil. Forstår at det kan stilles spørsmålstegn med mitt motiv, og jeg håper at jeg med denne posten har gjort det klart at det ikke er noe (ny)nazisme innblandet :)

Lenke til kommentar
-=Masse greier=-

Hensikten din kan være god, men hva vil andre parsoner tenke? Jeg kan jo gå å tattovere et hakekors i pannen, og likevel være über-kommunist, det er jo ikke noe problem. Problemet er hva alle andre tror, og det har jo faktisk en del å si her i verden (selv om man gjerne ikke ønsker det slik)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...