ArmenMinAU Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Niks, ingen. Hvordan skulle egentlig noe sånt blitt håndhevet (k9z!)? 7248195[/snapback] Det er ikke lurt å tatovere seg mer enn 10-15 cm fra håndleddet, da man ofte må i jobber der man må bruke dress og dette ikke skal synes. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Store hodeskaller krypende oppover halsen er sikkert ikke så poppis på jobbintervju heller... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Venstre..... Høyre. Like homofilt begge deler spørr du meg. 7228567[/snapback] Jepp, jeg syntes piercing på gutter er litt homo, men tattovering er kult, viss det er en kul tattovering! 7249885[/snapback] så menn uten kroppssmykker er definitivt hetro? 7249967[/snapback] Hehe, ingen som sier at man MÅ ha kroppsmykker for å være homo Lenke til kommentar
kaosfjas Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Niks, ingen. Hvordan skulle egentlig noe sånt blitt håndhevet (k9z!)? 7248195[/snapback] Det er ikke lurt å tatovere seg mer enn 10-15 cm fra håndleddet, da man ofte må i jobber der man må bruke dress og dette ikke skal synes. 7251404[/snapback] takk og lov at jeg slipper unna bruk av dress men altså 10-15 cm unna håndleddet, da må man ha dress med voldsomt korte armer... ikke skjønner jeg at om man tilfedligvis ser en liten flik av en tatovering skal være noe problem heller. Store hodeskaller krypende oppover halsen er sikkert ikke så poppis på jobbintervju heller... 7251413[/snapback] kommer helt ann på jobben. platebutikker og tattoveringssteder tar de nok imot med åpne armer. litt snevrere arbeidsmarked men. Endret 9. november 2006 av kaosfjas Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det lukker kanskje noen dører, men åpner andre. En person med dødningsskaller på halsen og "Outlaw" tattovert i nakken blir neppe førstevalget hos en bank eller et advokatfirma. Tror heller ikke en kjip og kjedlig fyr med briller, dress og sidesleik gjør det særlig bra hos en tattoveringsjappe. 10-15 cm oppover armene hørtes mye ut. Hvis man holder seg unna håndleddene, halsen og annsiktet vil man neppe "ødelegge" karrieren av den grunn. Lenke til kommentar
september Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei! Håper noen kan svare: Jeg opererte for 5 uker siden, og har hatt et par overfladiske betennelser( ikke fått penicillin ) Har lyst til å tatovere meg til uka, men lurer på om kroppen har nok med å jobbe med operasjonssåret?? Anyone?? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Sorry 10-15 var kanskje litt mye, men 5-10 cm fra håndleddet skal vel være oppnåelig. Uansett har jeg hørt at i stillinger der man må bruke dress og lignende, hvertfall i en del andre land, har man ikke lov å bruke synlige piericnger og tatoveringe skal være max til en punkt på armen slik at det ikke vises når du f.eks. strekker deg slik at skjorteermene dras bak og tatoveringen vises. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Mange gamle konservative gubber som tror at tattoveringer er for sjøulker, narkomane og fengselsfugler, og piercing er for punkere. Regner med at de fleste av disse er døde/pensjonerte innen jeg er ferdig utdannet, så det er ikke det som avgjør hvor jeg tattoverer meg (går for tiden VK1 Almenne fag, så det er en stund til jeg skal ut i arbeidslivet ). Endret 9. november 2006 av EvenT Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har kommet fram til at jeg syntes tatoveringer er en smule harry.... Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har kommet fram til at jeg syntes tatoveringer er en smule harry.... 7255331[/snapback] Så bra man ikke tar alle over samme kam. Men kan være enig i at trampstamp og sydentattoo ofte sikkert faller under harry. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Mange gamle konservative gubber som tror at tattoveringer er for sjøulker, narkomane og fengselsfugler, og piercing er for punkere. Regner med at de fleste av disse er døde/pensjonerte innen jeg er ferdig utdannet, så det er ikke det som avgjør hvor jeg tattoverer meg (går for tiden VK1 Almenne fag, så det er en stund til jeg skal ut i arbeidslivet ). 7255237[/snapback] Nei, kan tydelig huske at det er en regel i en del land som krever at man ikke kan tatovere seg der og der hvis man skal få seg jobb. Piercinger også. Men dette er i jobber man bruker dress som oftest. Lenke til kommentar
kaosfjas Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 og hvilke land er det egentlig snakk om? det høres helt søkt ut...."ånei, har du tatovering 4 cm fra håndleddet? da kan du ikke jobbe hos oss, for du kan ikke ha tatoveringer under dressen. for det har regjeringen bestemt" Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) og hvilke land er det egentlig snakk om? det høres helt søkt ut...."ånei, har du tatovering 4 cm fra håndleddet? da kan du ikke jobbe hos oss, for du kan ikke ha tatoveringer under dressen. for det har regjeringen bestemt" 7257267[/snapback] du må jo tenke på at noen folk har fordommer for folk med tatoveringer. Så hvis en utatovert og en tatovert søker står helt likt kan det hende tatoverte søkeren mister jobben pga. de i tilfelle ville støte folk. You see ? Endret 10. november 2006 av kverna Lenke til kommentar
kaosfjas Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) altså kverna, jeg sier jo noe sånt lenger opp jo...tror du jeg er helt idiot eller? jeg lurer bare på hvilke land som liksom skal operere med faktiske lover mot å tatovere seg på armene. greit nok at selskaper har regler på sånt, men land...det er bare søkt. mest sannsynligvis er det bare armenminau som ordlegger seg merkelig. er en viss forskjell på selskaper og land gitt. Endret 10. november 2006 av kaosfjas Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 og hvilke land er det egentlig snakk om? det høres helt søkt ut...."ånei, har du tatovering 4 cm fra håndleddet? da kan du ikke jobbe hos oss, for du kan ikke ha tatoveringer under dressen. for det har regjeringen bestemt" 7257267[/snapback] du må jo tenke på at noen folk har fordommer for folk med tatoveringer. Så hvis en utatovert og en tatovert søker står helt likt kan det hende tatoverte søkeren mister jobben pga. de i tilfelle ville støte folk. You see ? 7257445[/snapback] Japp.. Tattoo = Torpedo og Narkis, akkurat som Langt hår = Satanist Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 altså kverna, jeg sier jo noe sånt lenger opp jo...tror du jeg er helt idiot eller? jeg lurer bare på hvilke land som liksom skal operere med faktiske lover mot å tatovere seg på armene. greit nok at selskaper har regler på sånt, men land...det er bare søkt. mest sannsynligvis er det bare armenminau som ordlegger seg merkelig. er en viss forskjell på selskaper og land gitt. 7257657[/snapback] Jeg kjenner deg ikke så jeg tror ingenting om deg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) kaosfjas: har flere kompiser jeg som er tatovert som ikke har fått jobb..pågrunn av at de ikke kan skjule tatoveringene sine. Så det er ikke så søkt i denne vakre og fine verden..................................... Og Norge vil jeg påstå som et av de værste landene å ha masse tatoveringer og piercinger og søke jobb ( utenom tatovør og lignende jobber) Endret 10. november 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
kaosfjas Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 gah. jeg bare gir opp jeg. jeg argumenterer da ikke for at det ikke kan være et problem. jeg bare synes armenminau kommer med teite påstander. det er da ingen land som har spesielle lover for dette. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 kaosfjas: har flere kompiser jeg som er tatovert som ikke har fått jobb..pågrunn av at de ikke kan skjule tatoveringene sine. Så det er ikke så søkt i denne vakre og fine verden.....................................Og Norge vil jeg påstå som et av de værste landene å ha masse tatoveringer og piercinger og søke jobb ( utenom tatovør og lignende jobber) 7258788[/snapback] Om du ikke prøver å vise de frem, er ikke tattoo's fra håndleddene og under nakken noe stort problem å skjule. Ja du kan kanskje se såvidt i den om personen strekker seg, men det kan like gjerne være et utslett. Om de kan "bevise" at det er grunnen til at de ikke får jobb, kan de vel strengt tatt klage inn bedriften, om det ikke er en god grunn til at folk med tattoo ikke skal ha den jobben. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg har nettopp fått jobb, og jeg sjuler tatoveringen på underarmen mens jeg er på jobb. Dette pga. det er noen som kan bli støtt, og hvis jeg kan motvirke det ved å sjule den ser jeg ingen god grunn til å ikke gjøre det. Har ingen trang til å vise meg frem på jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå