Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har ett spørsmål jeg..

Har 3 tattoveringer og skal skaffe min fjerde om en måneds tid og jeg lurer på om det funker og bruke Xylocain krem ? jeg skal ta en ganske stor og detaljert en så jeg vil bedøve meg litt så jeg ikke går helt av hengslene:P

Håper noen er superkule og svarer meg :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har ett spørsmål jeg..

Har 3 tattoveringer og skal skaffe min fjerde om en måneds tid og jeg lurer på om det funker og bruke Xylocain krem ? jeg skal ta en ganske stor og detaljert en så jeg vil bedøve meg litt så jeg ikke går helt av hengslene:P

Håper noen er superkule og svarer meg :)

7108751[/snapback]

At det gjør vondt er med på å øke den utrolig deilige følelsen man får når man kommer ut av tattoo-sjappa, kjenner høstvinden røske i håret, med en sterk trang til å trø en greasy burger i salig kombinasjon med en iskald cola i trynet, og man vet man fra denne dag besitter ytterlig et überfett kunstverk på den såre og ømme kroppsdelen som har fått gjennomgå i x antall timer. Man er lett i kroppen der man besinner seg i å hoppe og småløpe bortover gata i ren entusiasme, mens man lar inntrykket av det siste blikket i tattovørens speil fordøyes og man kjemper i mot trangen til å bryte ut i flåsete latter i full offentlighet.

Ja det gjør vondt, og det skal gjøre vondt, god kunst skal koste mer enn penger :thumbup:

http://www.vestlitattoo.no/ har jo tidligere vært i medias søkelys etter å ha skamfert kunder grovt (dog ikke Tattoo-Harald skamfering), men jeg registrerer at de har et alternativ for pinglekyllinger. Tattovering med akupunkturnål for å minske smerten??!! Skrekk og gru.....noen som har sett fenomenet i praksis?

Lenke til kommentar
http://www.vestlitattoo.no/ har jo tidligere vært i medias søkelys etter å ha skamfert kunder grovt (dog ikke Tattoo-Harald skamfering), men jeg registrerer at de har et alternativ for pinglekyllinger. Tattovering med akupunkturnål for å minske smerten??!! Skrekk og gru.....noen som har sett fenomenet i praksis?

7109496[/snapback]

Tror ikke det har noe særlig for seg. En nål er en nål er en nål, men så lenge det ikke går ut over det endelige produktet, og folk innbiller seg at det gjør mindre vondt, så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på to tattiser, den ene er et lite norsk flagg i nakken, og den andre skal jeg ta på hawaii, når jeg skal dit i løpet av neste år, sånn de slår inn med no slags trenåler og blekk.

Men vet ikke åssen det norske flagget i nakken blir? Leste noe om strek-koder i nakken, får det norske flagget samme effekt som strek-kode? at det "flyter" utover?

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på to tattiser, den ene er et lite norsk flagg i nakken, og den andre skal jeg ta på hawaii, når jeg skal dit i løpet av neste år, sånn de slår inn med no slags trenåler og blekk.

Men vet ikke åssen det norske flagget i nakken blir? Leste noe om strek-koder i nakken, får det norske flagget samme effekt som strek-kode? at det "flyter" utover?

7110911[/snapback]

Ser psilo ser på tråden så kommer nok svar derfra snart men svarer forde.

Strekkoder er små tynne streker tett-i-tett. Etter som huden går fra "ungdomsstram" til "gammelslam" vil huden "flyte sammen" og ettersom det kommer flere hudlag over tattoveringen vil den også bli mer diffus. På en helt vanlig tatovering vil det ikke være like synlig som millimetertatoveringen som en strekkode er.

Er ikke nakken som er problemet, er motivet :)

Lenke til kommentar

Litt morsom historie fra en gammel sjømann (aner ikke hvor gammel han var, men tror han passerte 90 for en stund siden). Han hadde bare to sorte prikker på armen og jeg spurte jo selvfølgelig hvorfor han hadde bare to sorte prikker (som liknet på tatoveringsprikker). Og han svarte: "da jeg var ung og ute på sjøen så var det en tatovering med ei naken dame på en båt... nå er det bare brystvortene igjen :p"

(Mamma jobber på gamlehjem)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Strekkoder er små tynne streker tett-i-tett. Etter som huden går fra "ungdomsstram" til "gammelslam" vil huden "flyte sammen" og ettersom det kommer flere hudlag over tattoveringen vil den også bli mer diffus. På en helt vanlig tatovering vil det ikke være like synlig som millimetertatoveringen som en strekkode er.

7111152[/snapback]

Men om man blåser strekkoden opp litt da? :hm:

Lenke til kommentar

7111152[/snapback]

Men om man blåser strekkoden opp litt da? :hm:

7112490[/snapback]

Men da kan du ikke legge deg på båndet til ikea og få noe morsomt ut av det.. :)

Lenke til kommentar

hejhå

jeg planlegger tatovering nr to om dagen og har igrunn lyst til å ha en annen farge enn svart. noen erfaringer med å bruke feks bare rødt eller grønt blekk i "strektegninger"? eller brunt. eller blått.. eh ja. og hvitt blekk, har det en tendens til å bli lite fint?

tattis.jpg

Lenke til kommentar
hejhå

jeg planlegger tatovering nr to om dagen og har igrunn lyst til å ha en annen farge enn svart. noen erfaringer med å bruke feks bare rødt eller grønt blekk i "strektegninger"? eller brunt. eller blått.. eh ja. og hvitt blekk, har det en tendens til å bli lite fint?

tattis.jpg

7131445[/snapback]

Du tuller nå ?

Lenke til kommentar
hejhå

tattis.jpg

7131445[/snapback]

Du tuller nå ?

7131462[/snapback]

ikke egentlig nei...

Lenke til kommentar
hejhå

7131445[/snapback]

Mørke utgaver av de fargene kan funke. Hvitt ser ganske rompe ut, i og med at den nye huden som legger seg over tatoveringen, gjør at det hvite ser gul-aktig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...