Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Piercet leppa for ca 5mnd siden. Det driver enda å hovner opp, og begynner å bli lei! Har brukt pyricept morgen og kveld, men det holder tydeligvis ikke. Noen som kan anbefale meg noe bedre?

7100633[/snapback]

 

Værste du kan bruke :p

 

Klorheksidin min venn ^^ Fåes på apoteket ^^ Tørker ut huden i noen tilfeller så en fuktighetskrem ved siden av kan være greit (veit det er femi :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for rask respons, men dere er jo ikke enige! :p Bor ikke i nærheten av noe studio, så apotek er eneste mulighet. Flere innspill?

7100717[/snapback]

Klorhexidin er altfor sterk og burde ikke brukes. Dra innom apotek og kjøp saltvannsoppløsning, hvis du ikke har snakket med fagfolk til da. Det er helt safe og funker bra.

Corsodyl (?) er også et alternativ, men dette har jeg ingen erfaring med. Jeg har selv hatt labrett og da brukte jeg saltvann. Det funker som bare pokker.

psilocybe kan dette bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Saltvann på utsiden + Corsodyl (utvannet 1:3) inni. Folk som anbefaler noe annet er noobs og bør sees ned på.

7100882[/snapback]

 

Hehe... Vel.. Jeg fikk vite klorhexidin hos min piercer. Jeg har alltid brukt det (på leppe, brystvorter og ører (plugs)) og jeg har aldri hatt noen problemer med det. Men brukte listerin som skyllevann til tunge og leppe, heller ikkeno problemer der :)

Lenke til kommentar
Hehe... Vel.. Jeg fikk vite klorhexidin hos min piercer. Jeg har alltid brukt det (på leppe, brystvorter og ører (plugs)) og jeg har aldri hatt noen problemer med det. Men brukte listerin som skyllevann til tunge og leppe, heller ikkeno problemer der :)

7100928[/snapback]

Lalz! Klorhexidin skal hvertfall holdes langt unna ører. Sukk.

Det er uansett ikke vits å bruke noe, når man vet at andre rensemidler er bedre. Punktum.

Lenke til kommentar
Hehe... Vel.. Jeg fikk vite klorhexidin hos min piercer. Jeg har alltid brukt det (på leppe, brystvorter og ører (plugs)) og jeg har aldri hatt noen problemer med det. Men brukte listerin som skyllevann til tunge og leppe, heller ikkeno problemer der :)

7100928[/snapback]

Lalz! Klorhexidin skal hvertfall holdes langt unna ører. Sukk.

Det er uansett ikke vits å bruke noe, når man vet at andre rensemidler er bedre. Punktum.

7100949[/snapback]

 

Hehe... OK ;) Fikk jo noen nye navn nå som jeg sikkert kommer til å prøve :) Skal lage noen nye plugs i øra igjen ved siden av de jeg har, så da kan jeg jo prøve noe nytt ^^

 

Vurderer også ny tungepiercing, hvordan er det med vannrett i tunga egentlig? Noen tips der?

 

Og enda et spørsmål om tatovering. Er det noen som tar fluoriserende tatoveringer i Norge?

Lenke til kommentar
Saltvann på utsiden + Corsodyl (utvannet 1:3) inni. Folk som anbefaler noe annet er noobs og bør sees ned på.

7100882[/snapback]

 

Takk for den! Da stikker jeg innom apoteket i morgen. Finnes denne Corsodylen i flere ulike varianter derav en er utvannet i 1:3, eller er dette noe jeg gjør på egenhånd?

Lenke til kommentar

hmm.. da jeg var på apoteket en gang, overhørte jeg en samtale. Såvidt jeg fikk med meg var det en jente som skulle kjøpe rensestuph til å rense piercingen. I utganspunktet spurte hun etter saltvann, men det hørtes faktisk ut som apotekeren anbefalte henne klorhexidin istedenfor. Dog, jeg var ikke helt sikker på om jeg hadde oppfattet samtalen riktig, så jeg hadde ikke så lyst å gripe inn i samtalen. :/

 

Uansett kjipt hvis apotekfolk driver å overtaler til å bruke klorhex istedenfor saltvann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...