Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Skrift mellom håndleddet og albuen kan jo være litt kult hvis det står noe mer kreativt enn navnet ditt eller "Carpe Diem". Har selv vurdert en tattovering der, men jeg har ikke funnet noe vettugt å skrive der og derfor har jeg droppet det inntil videre.

6938798[/snapback]

 

Nei, det er ikke litt kult. Ikke en plass. Det er like kult som døsk till dån-traibållar og kinategn, arabisk skrift og poter, oppbrukt møl som folk har sett på en eller annen kjendis. Det er sånn at når folk ringer og sier de skal ha skrift på armen, så er det sånn "jaha, sånn gotisk skrift fra håndledd til albuen, litt ekstra kryptisk skrevet slik at det ikke går an for andre å se hva som står der med en gang, slik at det blir en veldig personlig tatovering for deg?".

 

"Jaja, akkurat sånn.".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er like bra hver gang, jeg har rippet den off en eller annen her inne, men er for god til å gå i glemmeboka.

Min samboer fikk for mange år siden (før alle skulle ha det) tattovert inn det tattovøren (Ingen ringere enn Bo i gamlebyen)påsto var det kinesiske tegnet for eleganse. Hun har en kinesisk kollega som kunne opplyse henne om at dette i virkeligheten var tegnet for steppesko. Takket være dette avfeide hun den kommende trampstamp-bølgen og begynnte å tattovere seg stilfullt av seriøse aktører.

 

post-86697-1159254580_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Samtale mellom en jente og en gutt i klassen i dag:

Jente: Fy faen i helvete, man må være ATTEN år på Odins merke (i Lillestrøm) for å ta tatovering, kan ikke ha med foreldre engang, hvor idiot kan man være i huet, a?

Gutt: Hvorfor dét, a? Teit, ass, fy faen.

Jente: Ja, jeg veit. Jeg vil jo ha sånn tøff greie (hun siktet til tribal) her, *peke på trusekanten*.

6937043[/snapback]

Endte med at hun dro til en annen tatoveringssjappe og tok der. Korsryggen, yey. :w00t:

Klassekamerat: Hvor mye kosta den, a?

Jente: 1800,-.

Gutt: ÅH FY FAEN, A ... SYKT.

Endret av Redline
Lenke til kommentar
Skrift mellom håndleddet og albuen kan jo være litt kult hvis det står noe mer kreativt enn navnet ditt eller "Carpe Diem". Har selv vurdert en tattovering der, men jeg har ikke funnet noe vettugt å skrive der og derfor har jeg droppet det inntil videre.

6938798[/snapback]

 

Nei, det er ikke litt kult. Ikke en plass. Det er like kult som døsk till dån-traibållar og kinategn, arabisk skrift og poter, oppbrukt møl som folk har sett på en eller annen kjendis. Det er sånn at når folk ringer og sier de skal ha skrift på armen, så er det sånn "jaha, sånn gotisk skrift fra håndledd til albuen, litt ekstra kryptisk skrevet slik at det ikke går an for andre å se hva som står der med en gang, slik at det blir en veldig personlig tatovering for deg?".

 

"Jaja, akkurat sånn.".

6940331[/snapback]

Jeg synes det kan være kult, jeg synes også tribals kan være kult - hvis det er gjort ordentlig. Å kjøre standard gotisk skrift med navnet sitt er ikke spesiellt kult, men med en annen font og gjerne litt dekor rundt kan det bli meget bra. Samme blir det med tribals.

 

Kan forresten fortelle en litt morsom (?) historie. En kompis av meg fant et bilde av en tarantella på nettet, som han ville ha på underarmen. Han reiste inn til tattoveringssjappa og forklarte hvordan han ville ha det. De sa at det ikke kom til å bli noe bra. Da sa han "Neivel, har dere noe annet kult da?". Så kom han hjem med en drage på skulderen.

 

Selv ville jeg tenkt litt mer over det :D

Lenke til kommentar
Syntes det er tøft med gutter som har tatovering som går fra armen opp til skulderen. Svart en helst. At den "slynger" seg oppover på en måte. Uansett er det kulest når folk prøver å holde seg litt unna det alle andre har....

6955969[/snapback]

 

Vel, de to setningene er temmelig selvmotsigende. Er det noe som "alle andre har", så er det svarte trajbåller som går fra albue til skulder/nakke.

 

Gonzo: spesielle greier. :)

 

kverna: umulig å si, men det er ikke det beste stedet. Steder hvor huden er tynn og/eller du har lite underhudsfett, er vanligvis vondere enn f.eks. utsiden av overarmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...