Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, er vel ikke så fryktelig mye å fortelle om selve bakgrunnen for motivet. Jeg har alltid ÆLZKA H.R. Giger sin kunst, og har samtidig alltid hatt lyst på en fullsleeve. 2+2 lzm.

 

Det første jeg gjorde var å lete etter passende "hovedmotiver". Li har allerede blitt gjort mange ganger før, men veldig skjeldent har jeg sett noen tatoveringer av henne som har vært virkelig gode. Gjelder egentlig alle Giger-tatoveringer... Lilith var bankers på underarmen. Hun passer perfekt der. Når jeg hadde bestemt meg for hovedmotiver var det på tide å konse litt på resten, samtidig som jeg begynte å lete etter den rette tatovøren. Jannicke ble foreslått flere ganger, og fant rimelig kjapt ut at det var med rette. Utvilsomt Rikets dyktigste når det gjelder black/grey fantasy-saker.

 

Vi brainstormet litt, og ble enige om hvordan det skulle sees ut sånn omtrentlig. Landskapet rundt Lilith skulle være smått "necro" og lite hyggelig. Det passet dessuten også bra med den andre dikt-linja, siden den omtaler døden. På overarmen skulle landskapet være mer "levende" og lysere. Li er ganske så mye penere å se på enn Lilith. Pen Li vs. necro-støgg Lilith (hun er dog veldig, veldig tøff og jeg er igrunn mest fornøyd med henne)

 

De to tekstlinjene er fra et Dylan Thomas-dikt som heter And Death Shall Have No Dominion. Diktet er det beste jeg har lest sånn ca. evar og de to linjene har alltid stukket seg ut. Derfor: inn i tatoveringen med de. Første linja plasserte vi i et stort halssmykke/krage på Li. Den andre i en stor metallsøyle på utsiden av underarmen. Hele diktet kan du lese her: http://www.internal.org/view_poem.phtml?poemID=277

 

Enkelte ting ble tatt mer eller mindre på sparket. Mens Jannicke tatoverte de "kulene" på overarmen, fikk hun plutselig veldig lyst å gjøre noen av de om til kranier...eller rettere sagt; å "hinte" til at kulene egentlig er en masse hodeskaller. En veldig kul detalj som folk flest ikke har lagt merke til. Vi var litt i tvil om hva vi skulle gjøre oppe på baksiden av overarmen. Jannicke hadde bare tenkt å lage enda mer Giger-landskap, men jeg kom på ideen om å plassere et slags ansikt der. Denne delen av tatoveringen er ikke noe folk ser ved første øyekast, så det ville blitt en liten "bonus" for iakttageren. Vi kastet oss over en Giger-bok og fant et jævla kult "mutert fuglekranie" i et bilde. Vips, så var det også blitt med i sleeven.

 

Det må seff pusses litt opp enkelte steder. Jeg fikk en betennelse på innsiden av albuen som gjorde at jeg mistet litt farge der, men ikke noe alvorlig...fikk heldigvis kjapt kontroll over den betennelsen. Og rundt omkring er det små flekker uten farge der hvor skorpe har med uhell blitt dratt av, eller hvor fargen falt ut sammen med skorpen.

 

Både jeg og Jannicke er smått overrasket over hvor problemfritt det har vært å lage denne sleeven. "Det er et eller annet du gjør helt perfekt", sa hun til meg på fredag. Jeg tror det er Provon-såpen jeg vasker ferske tatoveringer med, men kan godt være noe annet...eller bare jeg som er skitheldig. På utsatte steder hvor huden er i mye bevegelse, kan skorpene sprekke og lage sår som er vanskelig å gro. Når dette skjedde meg, satte jeg på et gnagsår-plaster (sånne runde u knows?) og lot det sitte på til det falt av av seg selv. Plasteret holdt huden stram nok til at den ikke bevegde seg så mye, og beskyttet samtidig skorpen under fra å bli revet av e.l. Når plasteret falt av, var det alltid en fin, tykk og glatt skorpe under og såret kunne gro mye lettere, samtidig som det ble mindre å fikse på.

 

Uh..yah

 

Flere spørsmål? :cool:

 

Steffy: Albuen ja...og armhulen på en fin andreplass.

Endret av Glint
Lenke til kommentar

Tatoovering er jeg nok litt for liten til (dog jeg får veldig lyst på når jeg ser deres), men piercing er en annen greie!

Jeg har snakket med ei venninne om piercing: hun har kjempelyst på i nesa og jeg har lyst på på siden av underleppa. På venstre side.

Vi skal til Arendal i høstferien for å besøke en venninne av bestevenninna mi, og da vurderer vi å pierce der nede.

Problemet er at moren min ikke er helt for det, og jeg har ikke turt å spørre pappa =P Men så tenker jeg at hvis de hater meg, kan jeg bare ta ut og la det gro. Har hørt det koster rundt 500 pg det synes jeg er en helt OK pris.

Noen meninger om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Noen meninger om hva jeg bør gjøre?

6777349[/snapback]

jeg gikk rundt og hadde kjempelyst på piercing i navlen, men mamma sa at det var uaktuelt. Men når jeg hadde fylt 18 og tenkt litt på saken måtte jeg gjøre akkurat hva jeg ville med kroppen min. Ble aldri noe piercing i navlen min, og det er jeg glad for. Ser du er førdt i 1992, så hva med å faktisk bruke litt tid på å tenke;-) Bestemmer du deg for å ta den, og så ta den ut vil du jo få et merke i ansiktet du vil irriterere deg over. Hadde vartfall jeg gjort!:-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...