Solaar Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Skal på tema-fest (gangster) neste helg og i den forbindelse har jeg planer om å dekorere hals og ansikt med fake tatoveringer. Det er vel som å banne i kirka å be om hjelp til dette i denne tråden men er det noen som vet om en god måte å gjøre dette på slik at det forsvinner i løpet av noen dager? Regner med at tusj er den beste fremgangsmåten og da kanskje noen her vet om en spesiell sort som egner seg godt? Evt noen som kan linke til gode metoder/fremgangsmåter for å få det til å se mest mulig ekte ut. Har googlet uten å finne helt det jeg leter etter så håper noen kan ta seg tid til å hjelpe meg. Endret 26. august 2012 av Solaar Lenke til kommentar
Marte Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Skal ta tunnel, men er det noen som vet en Norsk nettside som selger Holy Butt'r eller lignende produkter? Du kan gå innom apoteket og kjøpe en flaske Jojobaolje, gjør susen. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hjelp! Har 12mm i hvert øre, har hatt den størrelsen i halvannet år og aldri hatt noe trøbbel med dem, ikke engang i prosessen med å strekke. Nå har plutselig begge øreflippene hovnet opp, huden sprekker og faller av i flak og det er helt tørt og jævlig. Det sprekker ikke slik at det blør eller noe, men øreflippene er så hovne at jeg gikk ned til 10 mm, deretter åtte, og nå har jeg bare tatt ut alt. Det begynte for kanskje 4-5 dager siden og viser egentlig ikke tegn til bedring enda. Skulle jeg hatt i noe nå tror jeg at kanskje 6 mm er passe. Vet ikke hva jeg bør gjøre! Burde jeg ha i smykke, eller er det best å la ørene hvile uten smykke når det er sånn? Og er det normalt? Det gjør ikke vondt, så det kan jo ikke være "farlig", men det klør og er irriterende og ser ekkelt ut Lenke til kommentar
Marte Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Hjelp! Har 12mm i hvert øre, har hatt den størrelsen i halvannet år og aldri hatt noe trøbbel med dem, ikke engang i prosessen med å strekke. Nå har plutselig begge øreflippene hovnet opp, huden sprekker og faller av i flak og det er helt tørt og jævlig. Det sprekker ikke slik at det blør eller noe, men øreflippene er så hovne at jeg gikk ned til 10 mm, deretter åtte, og nå har jeg bare tatt ut alt. Det begynte for kanskje 4-5 dager siden og viser egentlig ikke tegn til bedring enda. Skulle jeg hatt i noe nå tror jeg at kanskje 6 mm er passe. Vet ikke hva jeg bør gjøre! Burde jeg ha i smykke, eller er det best å la ørene hvile uten smykke når det er sånn? Og er det normalt? Det gjør ikke vondt, så det kan jo ikke være "farlig", men det klør og er irriterende og ser ekkelt ut Kan det være en reaksjon på smykkene du har brukt? Hva slags materiale bruker du? Jeg ville tatt ut smykkene og latt ørene hvile seg til hevelsen har gått helt ned. Deretter sette i smykke med riktig størrelse (gjerne downsize noen størrelser) i noe som ikke kan fremkalle allergi (titanum eller glass). Om de er tørre så kan du jo prøve å smøre på litt jojoba eller emu-olje. Endret 26. august 2012 av Marte Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Kan være du er allergisk mot noe i metallet? Uansett så bør det ikke væer no problem så lenge du ikke bruker de ringene + at du renser flippene konstant. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Glass funket dårlig for meg den ene gangen jeg prøvde det faktisk. Men nå har jeg hatt akryl hele tiden kjempelenge :s Kan man plutselig begynne å reagere på akryl selv om det har gått bra i flere år..? Synes det føles bedre med plugger/tunneler i én del, uten sånn ring man må skru på på baksiden, og det har jeg bare i akryl. Meen. Får bare gå uten en stund, og så begynne sakte og forsiktig å strekke på nytt. Lenke til kommentar
Marte Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hm, rart at du reagerte på glass, skal ikke være noe i glass som man kan reagere på (som jeg vet om). Hva med å prøve titanium-smykker? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Glass funket dårlig for meg den ene gangen jeg prøvde det faktisk. Men nå har jeg hatt akryl hele tiden kjempelenge :s Kan man plutselig begynne å reagere på akryl selv om det har gått bra i flere år..? Synes det føles bedre med plugger/tunneler i én del, uten sånn ring man må skru på på baksiden, og det har jeg bare i akryl. Meen. Får bare gå uten en stund, og så begynne sakte og forsiktig å strekke på nytt. Kanskje hvis det er laminering, at det har etset vekk, også har du reagert på ett annet stoff det er laget av. 1 Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei, jeg har så smått begynt å lese om Maori tattooer. Jeg har veldig lyst å laget ett eget, personlig maori mønster for så å få det tatovert. Det jeg sliter med å er å finne ut hva det betyr, altså, hvordan velger jeg de ulike mønstrene ? Tenke i første omgang en quartersleeve på venstre overarm. Liksom, hvordan finner jeg mønster og hva de betyr, og hvordan setter jeg det sammen ? Er dette en jobb som tatovører kan? Jeg vet hvilken betydning jeg skal ha, bare ikke hvordan mønsteret skal bli og hvordan jeg finner det Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Yay, har fått time til å fullføre halfsleeven min! 3 Lenke til kommentar
Marte Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 2 dager igjen til Gothinkfest, woop! 2 Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Gleder meg! Spent på hvor mye Nick får gjort på armen min i løpet av fredagen 3 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Enig i den:) Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Da sitter jeg på hotellet i Gøteborg og venter på at convention skal åpne! Kjenner jeg gleder meg som en unge på julaften.. Lenke til kommentar
Marte Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ankom hotellet i 15-tiden selv, vært ute og spist litt mat. Nå erre å slappe av litt :3 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hei. Jeg tenkte å tatovere navnet til broren min som døde for noen mnd siden. Tenkte å ha det på armen, men har lyst til å ha bare mer en tekst. Noe tips? Lenke til kommentar
Nelis_88 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hei. Jeg tenkte å tatovere navnet til broren min som døde for noen mnd siden. Tenkte å ha det på armen, men har lyst til å ha bare mer en tekst. Noe tips? Kanskje en setning han brukte ofte, eller et ord? Noe typisk han ville ha sagt? Portrett, kanskje? Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hva ville det kostet sånn ca å fått tattovert en av de løvene på bildet over på leggen? Vurdert sånn motiv lenge, og syntes de der var ganske fete Lenke til kommentar
Marte Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Trøtt, sliten og endelig hjemme etter fin helg i Gøteborg! 3 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) hjemme etter en fin tur i en buss der aircondition hadde bestemt seg for å bare pese ut varme. Så mange så ut som kokte reker.....men er hjemme fra en meget fin Gøteborg-tur ihvertfall:) Bilder kommer, vi må bare få pratet sammen vi 3 som var der:) Endret 2. september 2012 av Cortinarius rubellus 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå