Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OKei, dette er sikkert blitt spurt om mange ganger allerede, jeg har søkt her og på google og gjort research.

 

Er det noen med erfaring fra arbeidslivet som kan si at det er OK med en tatovering nå til dags? Jeg har så ufattelig lyst å ta en halv-sleeve-tattoo som skal være på underarmen, og ende slik at jeg har god margin til å skjule den med langarmet skjorte.

Eneste som stopper meg, er jobb. Jeg er snart ferdigutdannet ingeniør, og kommer til å jobbe med mennesker, kunder og jeg tror det er stort press på kleskoden hos de fleste firma. Mange sier "skjul den på jobbintervju, ingen som kan si noe da". Men jeg sikter veldig høyt og har også planer om å jobbe meg opp til en lederstilling etterhvert med siv.ing-stillingen, kan en tatovering på underarmen hindre meg i dette?

 

Greit nok, jeg kommer til å klare å skjule den med en langarmet skjorte, men jeg kan da ikke gå med skjorte hele livet(?). Spesielt hvis det er reisejobber til varmere strøk med service og kundebehandling..

 

Er en tatovering på underarmen regnet som "synlig område" ? Og burde jeg revurdere plasseringen kanskje?

 

Meninger?

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Tatoveringer blir mer og mer akseptert på generell basis. Der jeg jobber har vi veldig mange kunder i den typen jobber, har blant annet to jurister som er innom nærmest daglig, han ene har masse tatoveringer og piercinger i øret, hun andre har 12mm hull i ørene og ringer i leppen. Tror nesten det er vanskeligere å få seg en lav-level-jobb i et serviceyrke med synlige modifikasjoner enn jobber man utdanner seg til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takk for et hjelpsomt svar (igjen), Eplefe. Håper flere har meninger/erfaringer å dele.

Det jeg tenker på er om jeg skal satse på å ta den på underarmen, eller finne et sted der jeg i prinsippet kan skjule den med en t-skjorte, men da mener jeg at tatoveringen, for min del, mister sjarmen siden det ikke blir mitt nr.1 foretrukket sted. Det blir en tattovering som ikke er religiøs, provoserende eller noe som helst annet enn personlig og "fredelig" betydning.

Lenke til kommentar

Hint til alle de som vil kjøpe piercinger til en billig penge! Stikk innom denne nettsiden: http://www.crazy-factory.com/ Annbefales på det sterkeste! Er super billig, til dere som er skeptiske er det en nettside som selger til butikker for fabrikkpriser ;)

 

Håper dere stikker innom :p

Hvor mye tar de i frakt på for eksempel 4-5 små barbells? Missliker å måtte registrere meg for å sjekke slik.

Hvor land tid pleier det å ta fra du bestiller til du har varene i postkassen?

 

Tok vell 2 uker før jeg fikk pakken jeg bestilte og frakten, det kommer an på hvor mye du betaler for alt. Vis alt i alt koster over eller 20 euro så er det gratis frakt! :p Elsker å bestille der fra! Det er så billig, de er god kvalitet og det er godt utvalg. :yes:

Lenke til kommentar

Min nyeste, tatt på odins merke på Lillestrøm:

 

post-12240-0-03438500-1340872549_thumb.jpg

 

Tre uker gammel nå, ser mye bedre ut.

kul, er det et familie crest øverst ? eller noe du har designet selv med tanke på teksten inni ?

Har en hel bok med forskjellig familie symboler i Japan skal selv ta noe lignende :)

 

Det øverste er stilartssymbolet til karatestilarten jeg trener. De to kanji under er navnet på klubben :)

Lenke til kommentar

Tatoveringer blir mer og mer akseptert på generell basis. Der jeg jobber har vi veldig mange kunder i den typen jobber, har blant annet to jurister som er innom nærmest daglig, han ene har masse tatoveringer og piercinger i øret, hun andre har 12mm hull i ørene og ringer i leppen. Tror nesten det er vanskeligere å få seg en lav-level-jobb i et serviceyrke med synlige modifikasjoner enn jobber man utdanner seg til.

Ja, min erfaring er motsatt.

Skal du være mye blant konservative kunder noe de fleste med en del penger er vil dem ofte inni seg ymse negative ting om deg som da igjen vil føre til at du kanskje settes på steg 2 og ikke steg 1..

Alt er opp til deg selv, Yakuza tattoverer seg slik at man aldri kan se at de har tattoo påkledd, noen av de går kun til halve øvre arm slik at også tshirt vil funke uten at noen kan se deres tattoo..

 

Vet om noen som sitter høyt oppi diverse stillinger og de har valgt å kun tattovere som eks øvre armer, lår, rygg,etc.

Lenke til kommentar

Born: Man må ikke alltid laserbehandle, alt etter hvor mørk tattoveringen er fra før.

Og høre med artisten er det beste du kan gjør samt finne en artist som ert flink med cover ups.

 

Okey, men kan dere anbefale noen gode tatovørerer(black n grey stil) som er flinke til coverups eller ideer til hva som kan gjøres ved eksempel og tatovert over deler av tatoveringer osv?

 

Har sett meg ut charlie på leading light. Er han å anbefale?

Lenke til kommentar

Ang jobb og tattis, så nylig ett bilde av en norsk politimann i kortarmet skjorte med halfsleeve.

 

Jupp, har sett det bildet. Men det er litt forskjell der og når man skal selge oljerelatert utstyr og styre prosjekter til millioner av kroner.

 

Jeg tror jeg heller skal vurdere å ta tattisen på overarmen. Skal jo tross alt ha full sleeve etterhvert, da kan jeg begynne på overarmen nå og se resten an når jeg er ute i arbeidslivet. Hvis noen arbeidsgivere har noe imot at jeg har tatt tatovering på et sted man kan skjule med en t-skjorte, så er det ikke et sted jeg vil jobbe.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hei! Har ett SMP angående piercing, detter er jo den offisielle piercing og tattis tråden så tror dette er det mest relevante stede å poste dette. ;)

 

Så det jeg lurer på er da om det blir for mye å ha piercing i leppa og i tunga når jeg er 14 år? Har nemlig i leppa, tok den for 5 måneder siden og har så sykt lyst på i tunga. Det er ikke ett "must" men lurer på om det hadde sett helt latterlig ut? Jeg har tenkt på det en stund nå og jeg lurer på om det ikke er så ille som jeg har trodd siden du ser den jo nesten ikke. Den er jo inni kjeften min og siden jeg ikke geiper som en liten sutre unge hele tiden så vil det ikke virke så voldsomt. :p

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Hei! Har ett SMP angående piercing, detter er jo den offisielle piercing og tattis tråden så tror dette er det mest relevante stede å poste dette. ;)

 

Så det jeg lurer på er da om det blir for mye å ha piercing i leppa og i tunga når jeg er 14 år? Har nemlig i leppa, tok den for 5 måneder siden og har så sykt lyst på i tunga. Det er ikke ett "must" men lurer på om det hadde sett helt latterlig ut? Jeg har tenkt på det en stund nå og jeg lurer på om det ikke er så ille som jeg har trodd siden du ser den jo nesten ikke. Den er jo inni kjeften min og siden jeg ikke geiper som en liten sutre unge hele tiden så vil det ikke virke så voldsomt. :p

 

Håper på svar :)

Tror det skal gå helt fint.. men nå skal det mye til for at jeg synes ting blir "for mye".

Lenke til kommentar

Hei! Har ett SMP angående piercing, detter er jo den offisielle piercing og tattis tråden så tror dette er det mest relevante stede å poste dette. ;)

 

Så det jeg lurer på er da om det blir for mye å ha piercing i leppa og i tunga når jeg er 14 år? Har nemlig i leppa, tok den for 5 måneder siden og har så sykt lyst på i tunga. Det er ikke ett "must" men lurer på om det hadde sett helt latterlig ut? Jeg har tenkt på det en stund nå og jeg lurer på om det ikke er så ille som jeg har trodd siden du ser den jo nesten ikke. Den er jo inni kjeften min og siden jeg ikke geiper som en liten sutre unge hele tiden så vil det ikke virke så voldsomt. :p

 

Håper på svar :)

 

Det eneste jeg vil si er at jeg synes du er ung. Hvis du er usikker på om det blir "for fult" så gi deg selv tid. Vent til du er 16, da har ideen fått modnet litt mer og du er også gammel nok til å slippe å lete etter en piercer som er villig til å pierce folk under 16.

Lenke til kommentar

Jeg har falt fullstendig for stilen og talentet til Dimitriy Samohin og har bestemt meg for at uansett hvor lenge jeg må vente og hvor mye jeg må betale så vil jeg ha en tatovering av ham. Ser at han er fra Ukraina, men jeg finner ikke helt ut hvor jeg skal henvende meg for å stille meg i den sikkert ganske lange køen han har. Noen som vet noe om denne artisten?

Lenke til kommentar

Hei! Har ett SMP angående piercing, detter er jo den offisielle piercing og tattis tråden så tror dette er det mest relevante stede å poste dette. ;)

 

Så det jeg lurer på er da om det blir for mye å ha piercing i leppa og i tunga når jeg er 14 år? Har nemlig i leppa, tok den for 5 måneder siden og har så sykt lyst på i tunga. Det er ikke ett "must" men lurer på om det hadde sett helt latterlig ut? Jeg har tenkt på det en stund nå og jeg lurer på om det ikke er så ille som jeg har trodd siden du ser den jo nesten ikke. Den er jo inni kjeften min og siden jeg ikke geiper som en liten sutre unge hele tiden så vil det ikke virke så voldsomt. :p

 

Håper på svar :)

 

Det eneste jeg vil si er at jeg synes du er ung. Hvis du er usikker på om det blir "for fult" så gi deg selv tid. Vent til du er 16, da har ideen fått modnet litt mer og du er også gammel nok til å slippe å lete etter en piercer som er villig til å pierce folk under 16.

 

Jaja, jeg bare tenker på det. Er ikke noe som er nødt til å gjøres eller haster vis du skjønner? Tror jeg kommer til å vente en stund med det isåfall. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en tatovering som jeg er delvis misfornøyd med, motivet er bra men veldig dårlig skyggelegging som vises godt, heldigvis er denne tatoveringen en plass jeg ikke ser den så ofte da jeg synes det ser fælt ut.. nok om det! Noen som vet om noen i Oslo-området som er flink på å fikse tatoveringer? :p Gjerne en som man slipper å vente noen måneder med å dra til, da jeg er der om en måneds tid.

Lenke til kommentar

Jeg har falt fullstendig for stilen og talentet til Dimitriy Samohin og har bestemt meg for at uansett hvor lenge jeg må vente og hvor mye jeg må betale så vil jeg ha en tatovering av ham. Ser at han er fra Ukraina, men jeg finner ikke helt ut hvor jeg skal henvende meg for å stille meg i den sikkert ganske lange køen han har. Noen som vet noe om denne artisten?

 

Han holder til i Odessa i Ukraina

Mail:

[email protected] - [email protected]

Facebook:

https://www.facebook.../DmitriySamohin

https://www.facebook.com/samohintattoo

 

En fyr jeg også kunne tenkt meg noe fra , driver selv å tenker å grubler på hva min andre sleeve

skal innholde og hvem som skal gjennomføre det

 

edit: om du kontakter han så skriv gjerne ventetid,pris,osv. her :)

Endret av mandodiao
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...