Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det mye man kan gjøre for å rette på, tattovere over og lage sleeve av gamle motiver? Har to stk 10 år gamle tattos tatt av en kompis når han var lærling og de er aldeles ikke fine :/ hva kan jeg gjøre?

Kommer nok ann på hvor mye sort det er i de og hvor store de er. Det beste ville nok vært å prøve laserbehandling først, for å bleke de så mye som mulig. Men gå innom et studio og hør hva de sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[quote name=mandodiao' timestamp='1340742300' post='194186

68]

mener jeg har sett flere fine Kittelsen sleeves tidligere!

 

med andre ord , kjør på , finn deg en dyktig svart- og gråfarge tattovør og kos deg

Kan du anbefale noen?

Jeg har ikke mye peiling på hvem som er gode og ikke.

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/525116_355446117841945_85742722_n.jpg

Dette synes jeg ser ganske bra ut, det er gjort av Sally-Ann på Symbolic Ink i Oslo. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Noen tips til nettbutikker som har 9,2mm plugs?

Tror du må få dem customlaget om du skal ha 9.2, altså.

Hmm, de på Pinpoint sier det mest sannsynlig vil være for mye å strekke fra 8mm til 10mm, med tanke på at det er relativt stramt nå på 8mm. Tenkte å bestille noen smykker før jeg tar turen til dem for å strekke ettersom dem ikke heelt har det jeg liker.

 

Bodyartforms skiller mellom 9, 9.5 og 10mm på filteret sitt.

 

9mm

 

9.5mm

 

10mm

 

Du kan filtrere videre på materiale osv (lurt å kikke etter glass eller stål/titan og "singel flare" eller "no flare" for strekking.)

 

Du kan også sende de en forespørsel om å måle bestemte plugger dersom du vil være helt sikker før du bestiller. De er kjempegreie på slikt.

 

Jeg har bare gode erfaringer med å bestille fra BAF, i alle fall på små plugger.

Lenke til kommentar

Strekke fra 8 til 10 var aldri noe problem hos meg, jeg har gått opp 2 og 2 hver gang.

 

Ikke spesielt lurt å anbefale at folk skal gjøre det bare fordi du syntes det funka. Man kan selvsagt gjøre som man vil, men med tanke på at man ikke magisk kan få nye øreflipper dersom man fåkker de opp så er det dumt å ha dårlig tid og ta unødvendige sjanser.

 

Gjør det vondt har man gjort noe feil og begynner du å blø har man påført øreflippen en helt unødvendig skade.

Lenke til kommentar

Jeg sprakk en gang, det var når jeg dro første gangen, fra 1 til 5mm men var egentlig ingen problemer med det. strakk hos piercer opp til 12mm det gjør jo vondt hver gang jeg gjør det der, men.

 

Etter det så dro jeg bare gradevis i øret når jeg dusjet osv. etter ca 2 uker fikk jeg helt fint inn 2mm større.

Lenke til kommentar

Da har du over gjennomsnittet elastiske ører.

 

Folk som har holdt på med dette lenge har gjerne 2 tommelfinger-regler;

 

1: hopp aldri over størrelser.

2: Strekk ikke fortere enn ca 1mm/pr mnd (generelle timelines anbefaler ofte mer enn dette)

 

Hvis man strekker veldig fort er det vanskeligere å følge med på ting som kan gå galt. feks vil tynning av flippen skje fortere når man strekker fort enn hvis man tar seg god tid.

 

Ironisk nok så vil også huden være mer elastisk dersom den aldri har fått skikkelig tid til å gro ferdig. Problemene kommer første i ettertid. Poenget med ventetiden mellom hver strekk er ikke at eventuelle revner skal slutte å blø/lekke puss, men at kroppen skal få den tiden den trenger til å genere de nye cellene som trengs for å gi plass til en større plugg.

Lenke til kommentar

Hint til alle de som vil kjøpe piercinger til en billig penge! Stikk innom denne nettsiden: http://www.crazy-factory.com/ Annbefales på det sterkeste! Er super billig, til dere som er skeptiske er det en nettside som selger til butikker for fabrikkpriser ;)

 

Håper dere stikker innom :p

Hvor mye tar de i frakt på for eksempel 4-5 små barbells? Missliker å måtte registrere meg for å sjekke slik.

Hvor land tid pleier det å ta fra du bestiller til du har varene i postkassen?

Endret av Flying
Lenke til kommentar

DELIVERY CHARGES (shipping cost)

 

The delivery charge for Crazy Factory orders is just 4.90€ irrespective of how many items you order.

We even deliver free of charge for orders worth more than 20.00€!

 

Sitatet er fra infosidene på crazy-factory. Det står ingen ting om dette gjelder internasjonale forsendelser, men regner med at det i alle fall ikke er billigere. Siden 20€ er mindere enn 200NOK så er det vel mulig å få gratis frakt, hvis man klarer å plukke varer så man ender på mer enn 20€ men mindere enn 200NOK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var tre par med plugger bestilt fra crazy-factory. Endte opp på rett over 150,- og gratis frakt =) Slett ikke avskrekkende. Har akkurat kommet meg opp på 5 mm, og foreløpig mål er 8 mm, så det blir ei stund til de kan bli tatt i bruk da... Kjenner jeg må "holde meg selv i ørene" å klare å drøye en måneds tid før jeg fortsetter å utvide videre. Får liksom så lyst å ta det fort når det går framover :p

Lenke til kommentar

[quote name=mandodiao' timestamp='1340742300' post='194186

68]

mener jeg har sett flere fine Kittelsen sleeves tidligere!

 

med andre ord , kjør på , finn deg en dyktig svart- og gråfarge tattovør og kos deg

Kan du anbefale noen?

Jeg har ikke mye peiling på hvem som er gode og ikke.

http://photos-c.ak.f..._85742722_n.jpg

Dette synes jeg ser ganske bra ut, det er gjort av Sally-Ann på Symbolic Ink i Oslo. Noen synspunkter?

 

Hmm nå har ikke jeg brukt andre tattovører enn Jannicke Wiese-Hansen på Lets Buzz , og kan godt anbefale henne på svart/grått tatovering , ellers er det jo bare å sette seg ned å google rundt å se hvem som dukker opp og fanger blikket ditt. Det er jo ofte litt ulikt hva man synes om kunsten til folk.

 

Jeg detter ikke av stolen av den tatoveringen på bildet , men den er jo fin nok , og det er sikkert en fordel at artisten har gjort lignende verk som du vil ha

Lenke til kommentar

Min nyeste, tatt på odins merke på Lillestrøm:

 

post-12240-0-03438500-1340872549_thumb.jpg

 

Tre uker gammel nå, ser mye bedre ut.

kul, er det et familie crest øverst ? eller noe du har designet selv med tanke på teksten inni ?

Har en hel bok med forskjellig familie symboler i Japan skal selv ta noe lignende :)

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...