Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Jeg må bli ferdig med fronten før han kommer inn i bilde, og det blir ikke før neste år:)

PLUSS det faktumet at jeg bryr meg ikke om ventetiden hos han, man får mulighet til slutt...forhåpentligvis.

Og når en artist som er såpass god som han så er det verdt ventetiden også som oftest:)

Endret av Cortinarius rubellus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forresten, når det gjelder tips til tatovøren. Gir dere tips etter hver session eller når man anser seg ferdig med "prosjektet".

Jeg har aldri gitt noen form for tips :| Mest fordi vi har blitt enige om en fast pris (som som regel er ganske mye for min del).

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang venteliste Johan på Evil Twins har, og hvor mye han tar i timen/per session?

Sylkvass svarte meg: 1100-1200 kroner timen - han har litt snål måte å regne det på

Og angående ventetid så er det lenge...

Det er lenge, og nå for tiden driver han med et prosjekt hvor han lanserte masse skisser som han selv har designet og folk kunne melde intresse på de. Så du må han en rimelig heftig ide hvis han skal presse deg inn. Nå er det bookingsstopp minst frem til høsten. Så får vi se om han fortsetter med sine egne designs eller ikke.

Imo burde han bare kjøre på med egne designs, fyren er sick!

Hvor finner man de skissene?

Lenke til kommentar

det er forsent for lenge siden. han la de ut på nettsidene sine i ca en time en gang i februar. Da kunne alle som var interessert se skissene og sende inn mail med hvilken de ønsket. Så var det bare krysse fingrene og håpe man fikk spotten:)

men mulig det kommer nye skisser til høsten, vi får vente å se:)

Endret av Sylkvass
Lenke til kommentar

Baah, Victor var ikke ledig. Men han ville VELDIG at jeg skulle komme på Gothenburg Tattoo Convention og bli tatovert der da :p

Sinnsykt mange dyktige som skal dit. Nick Morte skal, FAT, Crooked Moon osv osv. Ideene flyr rundt i hodet! Kunne tenkt meg noe fra Buena Vista fra Tyskland. Leste om de for et par år siden og syns alt de lager er fantastisk.

Bør man være tidlig ute hvis man vil bli tatovert på en convention? Avtale noe mener jeg.

Lenke til kommentar

Er det dumt å starte på en tattoo i utlandet, dersom jeg ikke går til den rimeligeste tattovøren, men en som har litt rykte, eller bør jeg safe meg med en personlig tattovør her i Bergen/Norge ?

Har lyst å begynne på en sleeve (en flyvende ravn), og fullføre den her i Norge etterhvert, der tattovøren skal få lov å fylle litt på med diverse nyanser/bakgrunn/fyll fra både min og tattovørens side.

Jeg har en tro på at selve ravnen ikke er så spesiell, men det er det som er rundt den som skal gi selve preget og stilen til sleeven, og der trenger jeg en god tattovør som jeg kan velge selv her i byen.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Baah, Victor var ikke ledig. Men han ville VELDIG at jeg skulle komme på Gothenburg Tattoo Convention og bli tatovert der da :p

Sinnsykt mange dyktige som skal dit. Nick Morte skal, FAT, Crooked Moon osv osv. Ideene flyr rundt i hodet! Kunne tenkt meg noe fra Buena Vista fra Tyskland. Leste om de for et par år siden og syns alt de lager er fantastisk.

Bør man være tidlig ute hvis man vil bli tatovert på en convention? Avtale noe mener jeg.

Send en mail til den artisten du er intrisert i:) hvis det ikke står noe annet på nettsiden til de da vel og merke. Så tidlig som man kan er jo greit, hvis man vil planlegge kanskje osv.

Babushka: Da venter du til du har råd er mitt råd:)

Og det er best og ta hos en, greit og forholde seg til når det gjelder prosjekter.

Endret av Cortinarius rubellus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar, begge to. Jeg tror setser på å heller etterlyse en artist her i Bergen og stikke innom og fylle på hver gang jeg får peng på kontoen.

Beklager rookie-spørsmål, men må jeg ha en skisse av hva jeg vil ha, eller holder det å komme med litt inspirasjon av stil som andre har brukt og fortelle hva jeg ønsker?

Er det vanlig å be om en skisse fra to sjapper og velge den beste? Det høres kanskje litt kravstort ut, men det er ikke ment som disrespekt, men jeg vil bli merket for livet av en som jeg føler meg sikker på. Og vi har to sjapper med godt rykte som jeg har hørt om her i byen, hvilken av dem som er best, det har jeg aldri fått svar på. Jeg har dog funnet et par artister fra bildeblogger som jeg tror hadde passet til å tattovere i den stilen jeg ønsker..

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Er kanskje lettere å se gjennom porteføljene til de forskjellige artistene du har funnet ut er i Bergensområdet / området innen rimelig reisetid og se om de har den "stilen" du ser etter, for å så begynne planleggingen med h*n. Det finnes ikke akkurat noen som er "best" i tatovering, det er forskjellige stiler / kategorier,

Finn ut hva for en stil du vil ha. Black-grått, farge? naturtro, old school?

Vil hjelper deg gjerne med å se hvem som er helt på bærtur som tatovør om du linker dem til oss. ;)

Endret av BertNaked
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres fornuftig ut. :)

Jeg vil nok ha det uten farger til å begynne med, men med en del skygger og mørke kanter.

Tenker primært på Lets Buzz:

http://www.facebook....zzTattoo/photos

Tar meg ca 5 minutter å gå ned dit fra hybelen min. Og det virker som de de fleste/samtlige der kan jobben sin. Ihvertfall fra min amatørmessige synspunkt. Jeg var der inne for et åar år siden og lusket rundt, de virket hyggelig de som jobbet der.

Denne type detaljer:

162644_129846867077386_898456_n.jpg

(bilde tatt fra Lets Buzz)

For dem uten FB:

http://www.letsbuzz.no/

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Ja, så at artist-listen så veldig bra ut! Så det frister veldig. Frister derimot ikke å sitte på en convention igjen, men jeg må bare tenke litt på det.

Lenke til kommentar

Hvordan betaler man vanligvis (på Lucky 7)? Med kort der og da, faktura med en betalingsfrist?

Jeg har aldri vært borti et studio som tar andre betalingsmåter enn kontanter. Men det kan jo hende de har annerledes rutiner på det.

Lenke til kommentar

Okei. Er også usikker på hvor spesifikk jeg bør være med ideen min. Ser for meg at jo mindre spesifikk jeg er, jo bedre blir det egentlig. I alle fall om artisten er kreativ (Morten Øverlie forøvrig). Har egentlig bare gitt han ett element jeg vil ha med + stilart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...