mandodiao Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 2.økt ferdig! , da gjenstår det farger og litt piff (Jannicke @ LetsBuzz , Bergen)Beklager lav kvalitet på bildene ! Fått på litt grønnfarge på min tattoo Gadd ikke ta nye bilder , så bare siterte de jeg har lagt ut før.. Beklager rotet Men skal fylle på farge på blomstene og på tigeren i påska , så kan se om jeg husker å ta nytt bilde av tigeren etter det Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Gadd ikke ta nye bilder , så bare siterte de jeg har lagt ut før.. Beklager rotet Men skal fylle på farge på blomstene og på tigeren i påska , så kan se om jeg husker å ta nytt bilde av tigeren etter det Det der er så rått! Lenke til kommentar
MathiasV Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hallo godtfolk! Er det noen som har noen tips og triks når det kommer til tatovering. Driver og skal tatovere litt på øvningshud. Trenger litt råd om bruk av nåler, alt fra forskjellige størrelser, type nåler, grips. Lurer også veldig på hva forskjellen er på 19mm og 25mm nåler/tub. Egentlig det meste grunnleggene. Kommer ikke til å drive å tatovere venner, ihvertfall ikke med det første! Hvis noen har noen gode linker til evt guider osv så sleng det gjerne ut! Takk for svar! Jeg har et tips til deg! Dropp den tanken der, og skaff deg lærlingplass hos en ordentlig (og helst dyktig) tatovør. Vel det hadde såklart vært det beste, men nå koster jo ikke ett tattoo kit så alt for mye. Og hvis noen har en artikkel eller guide som er bra ville jeg satt pris på at det ble lagt ut. Skjønner godt at en ikke blir i nærheten av en mester. Men en kan lese seg til mye og prøve seg frem. Hadde jeg hatt muligheten til lærlingplass skulle jeg ha hatt det! Men jeg er ikke så flink med blyant og ark. Jeg er flink i programmer som illustrator osv. Hvor det går an å designe tatoveringer, men det holder vel ikke? Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Om du ikke kan tegne så er nok ikke det et yrke du bør satse på. Både for din egen del og andres del. Aller mest andres del. Edit: Klarer du deg ikke med blyant og ark, så klarer du deg i alle fall ikke med nål og hud.... Som AnnChristin skriver under meg så er det å tatovere noe helt annet enn å bare følge streker og fargelegge. De fleste dyktige tatovører jeg vet om, lager design for hånd. Ikke i photoshop eller illustrator. Gjør oss alle en tjeneste og dropp det prosjektet der om du ikke får ordnet deg en lærlingplass. Endret 13. mars 2012 av Mumsen 5 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg er flink i programmer som illustrator osv. Hvor det går an å designe tatoveringer, men det holder vel ikke? Nei, å lage tattovering er ikke bare å følge en strek! Jeg har nogenlunde grei tegneferdigheter, men noen tattovering er jeg langt ifra å kunne planlegge. Den må tegnes etter kunder (helst) passe på kroppen, legges til/fjerne ting når man tegner opp og det ser jeg at kan være et problem med å lage tatovering på ilustreringsprogrammer. Skyggelegging er noe helt annet på en pc enn på en tegning. 4 Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Kort sammendrag av prosessen ser du her Du klarer ikke det der uten å ha litt kunstneriske evner... Endret 13. mars 2012 av Mumsen 2 Lenke til kommentar
MathiasV Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Om du ikke kan tegne så er nok ikke det et yrke du bør satse på. Både for din egen del og andres del. Aller mest andres del. Edit: Klarer du deg ikke med blyant og ark, så klarer du deg i alle fall ikke med nål og hud.... Som AnnChristin skriver under meg så er det å tatovere noe helt annet enn å bare følge streker og fargelegge. De fleste dyktige tatovører jeg vet om, lager design for hånd. Ikke i photoshop eller illustrator. Gjør oss alle en tjeneste og dropp det prosjektet der om du ikke får ordnet deg en lærlingplass. Hvilken skade tar dere om jeg tatoverer på øvningshud? Vel nå er ikke alle tatovører født med fargeblyanter, å tegne er jo noe en kan trene på.. Sier ikke at jeg ikke kan tegne, jeg er bare ikke så god som jeg skulle ønske jeg var. Jeg har kreative evner og det er også noe en må ha. Men selvom det hadde vært utrolig spennende å bli tatovør så tror jeg at jeg skal satse på grafisk design. Jeg vet hvordan prosessen fungerer, det er klart man må ha kunsneriske evener! Men en må også øve,øve,øve.. Endret 13. mars 2012 av MathiasV Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Altså, du kan ikke lære deg selv til å bli en tatovør. Dette kommer garantert til å ende opp i et helt for jævlig rot, og du vil ødelegge kroppen til andre som skal ha sin første tatovering* (dvs. de har ikke peiling på hva som er bra) Du må gå som lærling til en SKIKKELIG tatovør. Ja, det er vanskelig å få plass som dette, men om du ikke får plass, så er du rett og slett for dårlig og bør øve mer på TEGNING ikke å stikke blekk inn i falsk hud / slektninger / kjæledyr. Dette vil ødelegge læringsprosessen for en evnt. tatovør som tar deg inn som lærling. Ja, selvfølgelig har noen tatovører der ute begynte selv uten å være lærling, men dette er fordi de ble født med disse "fargeblyantene" du nevnte i sist post. Dette er en "gave" som du langt i fra kan 'lære' deg fram til. Men her har du enda en som mener at øving gjør mester. Mer.. Det jeg vil fram til er at DU-MÅ-GÅ-SOM-LÆRLING-UNDER-EN-GODKJENT-TATOVØR-PUNKTUM Endret 13. mars 2012 av BertNaked 5 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det var da voldsomt da. Selvfølgelig må man gå i lære før man begynner å stikke nålen i mennesker, men hvorfor skulle man ikke få lov å tattovere øvningshuder for å se om dette er noe man tror man kan bli dyktig til? Eller som hobby. Skal alle som ikke kommer inn på Kunsthøskolen la være å tegne eler male på fritiden? Skal alle som ikke kommer inn på Teaterhøyskolen holde seg langt unna lokale revyoppsetninger? Det er greit å si at han ikke blir noen god tattovør på den måten, men om han vil bruke kveldene sine til å tattovere på platikkhud eller griseskinn, så la ham nå få det... 1 Lenke til kommentar
MathiasV Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Altså, du kan ikke lære deg selv til å bli en tatovør. Dette kommer garantert til å ende opp i et helt for jævlig rot, og du vil ødelegge kroppen til andre som skal ha sin første tatovering* (dvs. de har ikke peiling på hva som er bra) Du må gå som lærling til en SKIKKELIG tatovør. Ja, det er vanskelig å få plass som dette, men om du ikke får plass, så er du rett og slett for dårlig og bør øve mer på TEGNING ikke å stikke blekk inn i falsk hud / slektninger / kjæledyr. Dette vil ødelegge læringsprosessen for en evnt. tatovør som tar deg inn som lærling. Ja, selvfølgelig har noen tatovører der ute begynte selv uten å være lærling, men dette er fordi de ble født med disse "fargeblyantene" du nevnte i sist post. Dette er en "gave" som du langt i fra kan 'lære' deg fram til. Men her har du enda en som mener at øving gjør mester. Mer.. Det jeg vil fram til er at DU-MÅ-GÅ-SOM-LÆRLING-UNDER-EN-GODKJENT-TATOVØR-PUNKTUM Ja om jeg vil bli tatovør så har du rett. Men jeg har ikke sagt at jeg skal lære meg selv til å bli tatovør og ikke har jeg tenkt til å tatovere noen. Du trenger ikke være spydig for å oppnå noen "likes" på kommentaren din. Jeg ville heller ikke ha gått igang med å ink`e noen med en tatovering! Med mindre det hadde vært en mindre og ikke synelig tatovering. Som jeg sa så satser jeg heller på en karriere innen grafisk design. Det er iallefall mange som kan lære seg å tegne, de fleste tegner masse når de er mindre og mange de som fortsetter med dette kan komme langt. Men det er jo noe annet med blekk og nål. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Grunnen til at man ikke skal øve selv, er fordi om man skal gå i lære, så må man ha blanke ark, slik at man gjør tingene riktig. Feks. trimme maskinen, dele opp-sette sammen, rengjøring etc. Hvem tror du det er best å lære fra? Google, TATTOO FOR DUMMIES, eller en tatovør? Og hvorfor skal han "hobbytatovere" på falsk hud om "kveldene"? For å henge det opp på veggen hjemme? Er ikke ark godt nok lengre? Scenarioet som jeg ser for meg dette at når han har drevet med falsk hud i ett år nå, så føler han seg helt sikkert god nok til å kunne gjøre dette på mennesker, og etter å ha fått avslag fra alle studioene han søkte på fordi han har lekt seg med maskin selv og gjør alt helt feil, så kommer sikkert nok tanken om å "drite i de studioene" og bare begynne sitt eget i garasjen. 3 Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Ingen som har sagt at han ikke kan få sitte på kveldene og leke seg med griseskinn. Saken er vel mer den at veien der i fra til en mennesklig forsøkskanin ikke er lang. Så hvorfor bruke flere tusen på tatoveringsutstyr om man bare skal øve seg på gummihud, når man heller burde brukt pengene på tegnekurs? Ser bare ikke helt logikken. 2 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Tar i mot likes med stor takknemlighet. Om jeg rekker 400, så kan jeg få byttet de inn mot den oppblåsbare coca cola sofaen jeg alltid har ønsket meg. 4 Lenke til kommentar
MathiasV Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Det var da voldsomt da. Selvfølgelig må man gå i lære før man begynner å stikke nålen i mennesker, men hvorfor skulle man ikke få lov å tattovere øvningshuder for å se om dette er noe man tror man kan bli dyktig til? Eller som hobby. Skal alle som ikke kommer inn på Kunsthøskolen la være å tegne eler male på fritiden? Skal alle som ikke kommer inn på Teaterhøyskolen holde seg langt unna lokale revyoppsetninger? Det er greit å si at han ikke blir noen god tattovør på den måten, men om han vil bruke kveldene sine til å tattovere på platikkhud eller griseskinn, så la ham nå få det... Takk skal du ha. Grunnen til at man ikke skal øve selv, er fordi om man skal gå i lære, så må man ha blanke ark, slik at man gjør tingene riktig. Feks. trimme maskinen, dele opp-sette sammen, rengjøring etc. Hvem tror du det er best å lære fra? Google, TATTOO FOR DUMMIES, eller en tatovør? Og hvorfor skal han "hobbytatovere" på falsk hud om "kveldene"? For å henge det opp på veggen hjemme? Er ikke ark godt nok lengre? Scenarioet som jeg ser for meg dette at når han har drevet med falsk hud i ett år nå, så føler han seg helt sikkert god nok til å kunne gjøre dette på mennesker, og etter å ha fått avslag fra alle studioene han søkte på fordi han har lekt seg med maskin selv og gjør alt helt feil, så kommer sikkert nok tanken om å "drite i de studioene" og bare begynne sitt eget i garasjen. Noen flere som gjerne vil ha noen likes? Ettersom jeg ikke skal bli tatovør så kan jeg se bort i fra dette. Jeg tror jeg skal klare å finne bedre ting å gjøre enn å begynne med noe i garasjen. Men takk for alle svar. Endret 13. mars 2012 av MathiasV Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Noen flere som gjerne vil ha noen likes? Ettersom jeg ikke skal bli tatovør så kan jeg se bort i fra dette. Jeg tror jeg skal klare å finne bedre ting å gjøre enn å begynne med noe i garasjen. Men takk for alle svar. Om du ikke vil bli tatovør, så kast fra deg ideen om å tatovere vennene dine. Det blir det samme som om du skal lese litt teori om hjernen for å så lobotomere hele vennekretsen din. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 @Mumsen: Neida, men det er noe med tonen det taes i. Det er elitistisk nok her inne fra før. Sjansene for at han ender med å ta tramstamps på de lokale horetøsene er selvfølgelig til stede, det kan man aldri vite. Er de heldige, får de i det minste HIV i prosessen, så de kan bli tildelt en Darwin-award posthumt.. I verste fall gir de meg bare en god latter, og gjør det lettere å spotte white trash (jeg er altså IKKE elitistisk ) på avstand, dersom små topper tre størrelser for trange, g-strengen godt synlig ti cm over minishortskanten, uggs, sminkeoverdose og fake LV-veske ikke er nok. 1 Lenke til kommentar
MathiasV Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Noen flere som gjerne vil ha noen likes? Ettersom jeg ikke skal bli tatovør så kan jeg se bort i fra dette. Jeg tror jeg skal klare å finne bedre ting å gjøre enn å begynne med noe i garasjen. Men takk for alle svar. Om du ikke vil bli tatovør, så kast fra deg ideen om å tatovere vennene dine. Det blir det samme som om du skal lese litt teori om hjernen for å så lobotomere hele vennekretsen din. Det har ikke vært en ide... Du har ingen litt bedre eksempler på lager? Det er så spennende å se folk engasjere seg så fælt, men bitch please...Måten folk "angriper" på i slike forum kan være til å spy i begge ender av. Endret 13. mars 2012 av MathiasV Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 mandodiao For et kunstverk, gratulerer! Og takk for at du gadd å poste de på nytt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 http://www.kjendis.no/2012/03/16/kjendis/jesse_james/tatoveringer/sunny/20709001/ Ballsy, men kult på samme tid. Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 http://www.kjendis.n...sunny/20709001/ Ballsy, men kult på samme tid. ja,dette kan bli spesielt, hvis godt planlagt:) Så også noen som hadde tatovert hjerte på foten som hennes barn hadde tegnet i barnehagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå