Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Er veldig vanlig at nye piercinger både blør og vesker ei stund etter de er tatt. Det kan og komme tykk hvitgul "verk" ut. Viktigste er bare at man passer på å rense jevnlig, og at man lar det være i fred mellom rensingene. Det varierer fra person til person hvor lang tid det vil ta før en piercing gror, men litt blod og gørr må du nok regne med ei stund framover ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Beklager hvis dette blir lagt ut på feil tråd eller om folk finner det upassende. Er mitt første innlegg og er en såkalt "noob" :)

Men spørsmålet mitt er om noen av dere her på diskusjon kan hjelpe meg med og finne ut av noe jeg lurer på, og har lurt på i del tid. Er det mulig og ta leppe-piercing med hjelp av receiving tube eller vil de fleste gå for clamps? Jeg har ikke hørt om folk som bruker receiving tube til leppe-piercing før men så langt jeg kan se er det en mye mer nøyaktig og sikker måte en den tradisjonelle clampen. hva mener dere?

Lenke til kommentar

Jeg har en helix som ble satt for fire måneder siden. I den fikk jeg en 8mm lang 1,6mm tykk labret stud. Jeg fikk med et ekstra smykke som såg ut til å være 10mm lang og 1,2mm tykk.

Byttet til det andre smykket etter en måned, og det var mye mer behagelig å bruke når jeg var litt hoven og enklere å rense. De fleste nye smykkene jeg har kjøpt er også 1,2mm, men 1,6mm passer fremdeles fint i piercingen.

Er det noen ulemper med å bruke 1,2mm i stedet for 1,6mm?

Lenke til kommentar

Jeg har en helix som ble satt for fire måneder siden. I den fikk jeg en 8mm lang 1,6mm tykk labret stud. Jeg fikk med et ekstra smykke som såg ut til å være 10mm lang og 1,2mm tykk.

Byttet til det andre smykket etter en måned, og det var mye mer behagelig å bruke når jeg var litt hoven og enklere å rense. De fleste nye smykkene jeg har kjøpt er også 1,2mm, men 1,6mm passer fremdeles fint i piercingen.

Er det noen ulemper med å bruke 1,2mm i stedet for 1,6mm?

Ville ikke tro det skulle være noen ulemper med å bruke 1.2mm. Eneste forskjellen er jo tykkelsen (duh!) og på så små størrelser så ser man sjeldent forskjell uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nå kommer folk til å si en kjent fyr for det er det de har hørt om og er fanboys....

men ta en titt på Stay True Tattoo i ski, spørr etter Morten, han er sykt dyktig!

eller Timeless Tattoo i Oslo, finke folk!

Lenke til kommentar

nå kommer folk til å si en kjent fyr for det er det de har hørt om og er fanboys....

men ta en titt på Stay True Tattoo i ski, spørr etter Morten, han er sykt dyktig!

så hva er du hvis de andre er "fanboys" fordi de har hørt om noen bra?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Unskyld meg.. men var ikke Birdie med på "Ta en tattoo" på nrk?

Hvem er fanboy egenetlig?

Lenke til kommentar

Fanboy diskusjon blir for dumt.

Tingen er at flinke folk får mye oppmerksomhet, akkurat pga de er flinke, dårlige folk får oppmerksomhet fordi de ikke er så flinke, og de i mellom, de får hovedsaklig være i fred.

Jeg kunne tenkt meg å tatt ferdig sleeve til noi, men 2 års ventetid er ikke spesielt aktuelt, problemet er å finne noen andre jeg kan stole på til å gjøre tilnærmet like bra jobb.

Lenke til kommentar

Heisann :) Lurer på om noen kan anbefale en god tatovør hvor som helst i norge, som er god på relativt små tatoveringer med mye detaljer? En som kan tegne noe helt unikt for meg og som garantert er veldig dyktig. Er i planleggingsfasen for en ny tatovering nå :)

Lenke til kommentar

Fanboy diskusjon blir for dumt.

Tingen er at flinke folk får mye oppmerksomhet, akkurat pga de er flinke, dårlige folk får oppmerksomhet fordi de ikke er så flinke, og de i mellom, de får hovedsaklig være i fred.

Jeg kunne tenkt meg å tatt ferdig sleeve til noi, men 2 års ventetid er ikke spesielt aktuelt, problemet er å finne noen andre jeg kan stole på til å gjøre tilnærmet like bra jobb.

er du villig til å reise utenlands?

finnes mange men dessverre ikke i Norge gir deg gjerne noe tips, Tusj Tattoo er flink på klassisk Japansk men de kjører ikke stillen Noi bruker på detaljer/farger.

Lenke til kommentar

Utenlands er per dags dato litt iffy, om jeg kan kombinere det med ferie, hadde det vært en mulighet.

Problemet er at per dags dato så jobber jeg gjerne i ferien min også.

Men ja, noe bør jeg få til, om det ikke er andre alternativ. Jeg får se hvor mye jeg får satt av av penger i løpet av våren.

Vet jeg får utbetalt noe ekstra nå i april/mai, så håper jeg kan komme godt på vei med det.

Lenke til kommentar

Utenlands er per dags dato litt iffy, om jeg kan kombinere det med ferie, hadde det vært en mulighet.

Problemet er at per dags dato så jobber jeg gjerne i ferien min også.

Men ja, noe bør jeg få til, om det ikke er andre alternativ. Jeg får se hvor mye jeg får satt av av penger i løpet av våren.

Vet jeg får utbetalt noe ekstra nå i april/mai, så håper jeg kan komme godt på vei med det.

Ok, København burde være mulig for deg, mindre ventetid her en Noi samt mye bedre i mine øyne.

http://www.royaltattoo.com/index2.asp

Henning er navnet på artisten..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Dummeste jeg har lest denne uken her. Gratulerer! Morten var helt grei, ikke sykt dyktig. Helt ok. MEN, noen av bildene i galleriet hans var rett og slett dårlige.

Timeless vet jeg ingenting om, for jeg orket ikke lete etter bildene på facebook.

Folk nevner tatovører fordi de er dyktige, ikke fordi de har hørt om dem...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...