Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

@Lekri:

 

Det trenger ikke å være noe skikkelig komplisert symbolikk til for å få tatovert på deg noe som reflekterer deg.

For eksempel meg, så bodde jeg i en plass da jeg var mindre som ikke hadde kino, tv eller vhs spiller (80-tallet) og husker godt da jeg satt og så på tv med "snøflimmer" i flere timer. (poltergeist much?) Så da vi flyttet vekk var den første filmen jeg så på kino Star Wars, og dette var glede / begynnelsen for meg.

Og ellers så elsker jeg hunden min, så Darth Vader som rir på en kjempe Papillon alá Falcorstil fra neverending story hadde vært meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som bertnaked sier, så trenger det ikke ligge noen dyp symbolikk og høyere makter bak et tatoveringsmotiv. På samme måte som han beskriver var det jeg kom frem til hva jeg ville tatovere. Da jeg var liten likte jeg veldig godt turtles, og ninjaer generelt. Den spenningen om hva som venter i fremtiden, science-fiction etc. er jo også fascinerende. Og etterhvert som jeg ble eldre kom jo interessen for damer.

Da sa jeg bare til tatovøren at jeg ville ha en kvinnelig ninja i en fremtidsrettet setting. Og det fikk jeg!

 

Ting trenger ikke være så komplisert vet du :)

Lenke til kommentar

Føler tiden er inne for en ny tatovering. Planen er å ta den neste på ribbeina, men føler jeg trenger tips. Skal ha teksten "I am master of my fate, I am the captain of my soul", men jeg føler at det hadde vært kult med noe rundt eller et eller annet om dere skjønner. Noen tips? :p

Planen er å ikke ha det altfor stort heller :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hei!

 

Lurer litt ang. hull i ørene..

 

 

Hvordan er prosessen for å gro det sammen igjen? Har 8mm nå. Hva kan skje dersom de taes ut nå og jeg lar det være åpent? Hvordan vil vil det gro? Samt kan det gjøre "skade" for at det skal kunne gro igjen fullstendig senere? Lurer også på hvordan tykkelse det er på huden på innsiden av hullet? Hvordan vil det være å ta dem ut og være mye ute i f.eks -20 grader? Fare for frostskade el. lignene?

 

Håper noen har svar :)

Hvordan hullet gror vil avhenge av hvordan du kom opp til størrelsen til å begynne med. Om du gikk steg for steg fra 1,6 til 8mm vil det som andre også nevner trolig ikke være problematisk, da ca 8mm regnes som den generelle grensa for om et øre vil lukke seg fullstendig eller ikke.

Om du derimot f.eks. punchet eller skalpellerte må du trolig sy.

 

Hva mener du med om det kan gjøre skade? Må du ta ut smykkene siden du skal i militæret eller lignende?

Skal du være mye ute i streng kulde ville jeg gjort som Zatrus sier og kjøpt meg ei skikkelig lue, for ordens skyld.

 

 

Jeg vurderer å ta opp de gamle hullene i ørene mine. Litt usikker på hvordan det blir, da jeg har arrvev eller noe slikt der fortsatt. Må jeg punche ut de gamle "hullene"?

Spørs hvorvidt du satte de hos piercer med nål eller frisør med pistol. Om du gikk for sistnevnte vil du nok ha mye arrvev som kan være seigt å stikke gjennom og veldig vanskelig å strekke, så om du ønsker større enn 1,6 vil det nok lønne seg å skalpellere eller punche.

Avhengig av hvor lenge du hadde de gamle hullene kan det jo også være muligheter for at det bare er å dytte inn et nytt smykke, men om du er usikker ville jeg gått til et studio og hørt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer litt ang. hull i ørene..

 

 

Hvordan er prosessen for å gro det sammen igjen? Har 8mm nå. Hva kan skje dersom de taes ut nå og jeg lar det være åpent? Hvordan vil vil det gro? Samt kan det gjøre "skade" for at det skal kunne gro igjen fullstendig senere? Lurer også på hvordan tykkelse det er på huden på innsiden av hullet? Hvordan vil det være å ta dem ut og være mye ute i f.eks -20 grader? Fare for frostskade el. lignene?

 

Håper noen har svar :)

Hvordan hullet gror vil avhenge av hvordan du kom opp til størrelsen til å begynne med. Om du gikk steg for steg fra 1,6 til 8mm vil det som andre også nevner trolig ikke være problematisk, da ca 8mm regnes som den generelle grensa for om et øre vil lukke seg fullstendig eller ikke.

Om du derimot f.eks. punchet eller skalpellerte må du trolig sy.

 

Hva mener du med om det kan gjøre skade? Må du ta ut smykkene siden du skal i militæret eller lignende?

Skal du være mye ute i streng kulde ville jeg gjort som Zatrus sier og kjøpt meg ei skikkelig lue, for ordens skyld.

Er i sammenheng med militæret ja. :) Bare lurer dersom det blir krav om at de må ut, om det kan fort ta skade og eventuelt ødelegge for muligheten å gro igjen. Har utvidet på korrekt måte hos Pinpoint, fra 4mm og opp. Om jeg tar ut smykkene, fra 8mm, vil det gro helt igjen uten arr? Noen erfaringer om det er enkelt å pådra frostskader? Er nok dårlig med ordentlige luer, er bare noe enkle saker som ikke dekker nederste del av ørene.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Møtte en kar på Hovefestivalen i fjor som sa han hadde 30mm før militæret, måtte ta de ut under tjeneste og var nødt til å strekke opp igjen etterpå. Hadde visstnok tatt lang tid.

Hva er det du egentlig du uroer deg for skal "ta skade"? Altså, at øreflippene er "ødelagt", altså grodd, sånn at de ikke lukker seg og gror tilbake? Jeg skjønner ikke helt hva du spør om.

 

Jeg tror ikke du trenger å uroe deg for frostskader om du ikke går med smykker. Om du så gjør det må de være av materiale som bein, tre, akryl osv. Ikke stål, glass og lignende.

Lenke til kommentar

"Ta skade" som i å ikke gå ned i størrelse på ordentlig måte, altså at pluggene bare fjernes. Lurer på hvordan det vil gro, og om det kommer til å lukke seg ordentlig? Huden er vel relativt tynn på innsiden av hullet, vil det være større fare for frostskade dersom pluggene er fjernet og huden er eksponert kontra å ha pluggene i (av ikke varmeledende materiale).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Altså at hullet aldri vil lukke seg og gro helt fullstendig? Beklager, men jeg syns du formulerer deg litt kronglete.

Hvis du har 8mm nå og tar de ut vil de jo krympe, i det minste, hvor mye aner jeg ikke - det er bare en måte å finne ut på.

 

Hvorvidt det vil være fare for frostskade avhenger jo av temperaturen, men jeg ser for meg at du kanskje vil holde litt (men nok bare bittelitt, jeg er usikker) på varmen om du har i plugger av organisk materiale eller silikon.

Lenke til kommentar

En venn av meg på jobb har tatoveringer på begge armene som går fra håndleddet og opp til albuen. Har brukte 15 timer til sammen for tatoveringene og måtte betale 70 000 kr for det. Kan slike tatoveringer virkelig koste så mye? :ph34r:

 

Noe faktafeil her. Finnes ingen tattovør som har timepris på 4666. I tillegg ere heller sjeldent to sleeves bare tar 15 timer. Til sammenlikning så er det jeg har tattovert på den ene armen så langt (posten over din) gjort over 4 sessions. Altså 16 timer (mer enn jobbkompisen din har brukt på 2 hele armer?). Har selv brukt rundt 16 lapper så langt.

Endret av Maaby
Lenke til kommentar

Noe faktafeil her. Finnes ingen tattovør som har timepris på 4666. I tillegg ere heller sjeldent to sleeves bare tar 15 timer. Til sammenlikning så er det jeg har tattovert på den ene armen så langt (posten over din) gjort over 4 sessions. Altså 16 timer (mer enn jobbkompisen din har brukt på 2 hele armer?). Har selv brukt rundt 16 lapper så langt.

Det var derfor jeg spurte, syns det var noe som virket litt merkelig at noen tar flere tusen i timen for en tatovering.

 

Anyways, jeg tenkter på å ta en tatovering over den ene skulderen og litt nedover armen, men jeg driver med litt styrketrening for å gå opp i vekt og øke muskelmasse (vil heller øke vekta med muskler enn fett!). Burde jeg kanskje vente litt med å ta tatoveringen ettersom den kan bli strekt ut etter hvert som omkrets på armene og skulderpartiet øker?

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg spurte, syns det var noe som virket litt merkelig at noen tar flere tusen i timen for en tatovering.

 

Anyways, jeg tenkter på å ta en tatovering over den ene skulderen og litt nedover armen, men jeg driver med litt styrketrening for å gå opp i vekt og øke muskelmasse (vil heller øke vekta med muskler enn fett!). Burde jeg kanskje vente litt med å ta tatoveringen ettersom den kan bli strekt ut etter hvert som omkrets på armene og skulderpartiet øker?

 

Har sett det spørsmålet før og da har svaret alltid vært at det ikke har noe og si. Men sikkert noen som kan utdype mer enn meg også. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Anyways, jeg tenkter på å ta en tatovering over den ene skulderen og litt nedover armen, men jeg driver med litt styrketrening for å gå opp i vekt og øke muskelmasse (vil heller øke vekta med muskler enn fett!). Burde jeg kanskje vente litt med å ta tatoveringen ettersom den kan bli strekt ut etter hvert som omkrets på armene og skulderpartiet øker?

Med mindre du forventer å gå helt ekstremt opp i muskelmasse har du ingenting å frykte.

Lenke til kommentar

Fikk endelig tatt en ny session på Zelda sleeven min på fredag. Resultatet ble en deku baba. :)

Elsker den! skal snart få på plass min bongo bongo del av zelda armen min :D

 

Har du noe Zelda tats allerede, eller blir det starten?

 

og har vurdert bongo bongo selv, men redd den blir litt mørk for mitt litt fargefulle sleeve. Tenker kanskje Fi fra nyeste zelda spillet og poe blir neste moves. Så blire kanskje noen deku scrubs eller noe .:D

Lenke til kommentar

Fikk endelig tatt en ny session på Zelda sleeven min på fredag. Resultatet ble en deku baba. :)

Elsker den! skal snart få på plass min bongo bongo del av zelda armen min :D

 

Har du noe Zelda tats allerede, eller blir det starten?

 

og har vurdert bongo bongo selv, men redd den blir litt mørk for mitt litt fargefulle sleeve. Tenker kanskje Fi fra nyeste zelda spillet og poe blir neste moves. Så blire kanskje noen deku scrubs eller noe .:D

197901_1988859963914_1315773473_2402025_6069769_n.jpg

197029_1988860243921_1315773473_2402026_3361439_n.jpg

Er hva jeg har nå, så kommer det noen poes og bongo bongo under denne ned mot hånda, har ferdig tegning på overarmen av Gohma hvor øyet blir på toppen av skuldra og bena blir litt spredd ut på ryggen og brystet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...