BadFurDay Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 piercing i oslo: pinpoint. prisen husker jeg ikke. angående studioet i gamlebyen: IKKE DRA DIT!!!! studioet er en vits i bransjen. Uhygienisk og jevnt over dårlig arbeid. De er roten til mange cover-ups. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kommer igjen med noen spørsmål, da motivet er fastslått og kunstneren er gira. Begynner å lure litt på plasseringen, hadde tenkt å ta overarma først, men merker det frister litt med underarma. Siden temaet var oppe for noen sider tilbake så kan jeg vel spørre hvordan den generelle holdningen til tatoveringer er om dagen. Er jo ikke snakk om å tatovere ansiktet, så med mindre du har en veldig classy jobb eller lignende så er vel det meste ganske avslappet? Så var det valg av studio igjen, Trondheim frister da det bare er noen timers kjøring unna, men jeg har soveplass i Oslo om noen av studioene der er av drøyt bedre kvalitet. Er Elton fra Flaming Heart jeg har snakket litt med til nå. Så var det pris og hva jeg må forvente å legge ut... Er 1500,- en vanlig timespris i norge? 4-5 timer på ei over/underarm? Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg tatoverte meg hos Elton på Flaming Heart tidligere i år, og da betalte jeg 6000,- for ca. 4t 30 m. Altså drøye 1300,- timen. Men veldig fornøyd både med tatoveringen og service der så det var vel verdt det 2 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Kommer igjen med noen spørsmål, da motivet er fastslått og kunstneren er gira. Begynner å lure litt på plasseringen, hadde tenkt å ta overarma først, men merker det frister litt med underarma. Siden temaet var oppe for noen sider tilbake så kan jeg vel spørre hvordan den generelle holdningen til tatoveringer er om dagen. Er jo ikke snakk om å tatovere ansiktet, så med mindre du har en veldig classy jobb eller lignende så er vel det meste ganske avslappet? Så var det valg av studio igjen, Trondheim frister da det bare er noen timers kjøring unna, men jeg har soveplass i Oslo om noen av studioene der er av drøyt bedre kvalitet. Er Elton fra Flaming Heart jeg har snakket litt med til nå. Så var det pris og hva jeg må forvente å legge ut... Er 1500,- en vanlig timespris i norge? 4-5 timer på ei over/underarm? Hva er motivet? Hva for et motiv har du bestemt deg for å få en artist til å tatovere på armen din? Endret 3. januar 2012 av BertNaked Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 At han vil ha tatovering Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Kommer igjen med noen spørsmål, da motivet er fastslått og kunstneren er gira. Begynner å lure litt på plasseringen, hadde tenkt å ta overarma først, men merker det frister litt med underarma. Siden temaet var oppe for noen sider tilbake så kan jeg vel spørre hvordan den generelle holdningen til tatoveringer er om dagen. Er jo ikke snakk om å tatovere ansiktet, så med mindre du har en veldig classy jobb eller lignende så er vel det meste ganske avslappet? Så var det valg av studio igjen, Trondheim frister da det bare er noen timers kjøring unna, men jeg har soveplass i Oslo om noen av studioene der er av drøyt bedre kvalitet. Er Elton fra Flaming Heart jeg har snakket litt med til nå. Så var det pris og hva jeg må forvente å legge ut... Er 1500,- en vanlig timespris i norge? 4-5 timer på ei over/underarm? Hva er motivet? En litt modifisert versjon av Forhåpentligvis får han til å gjennomføre endringene, om ikke så så får den bare bli som den er fordi den er grisefet uten noe mer mening bak. Endret 3. januar 2012 av Gaarulf Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Herregud... den var sinnsyk (blir det rette ordet å bruke her). Fikk en 90-talls nostalgifølelse over den der. Om du skal ha tatoveringen helt helt lik~ish så er David Leon på Freaks i Trondheim flink til å "kopiere". Eksempel på noe han nylig holder på med: 2 Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Herregud... den var sinnsyk (blir det rette ordet å bruke her). Fikk en 90-talls nostalgifølelse over den der. Om du skal ha tatoveringen helt helt lik~ish så er David Leon på Freaks i Trondheim flink til å "kopiere". Eksempel på noe han nylig holder på med: Falt pladask for bildet første gang jeg så det, men liker det aller meste Jeff Bellio lirer av seg. Valget til første tatoveringa var enten den der eller noe av John Baizley (tatoveringa over var syk!), men siden Jeff selv var ganske gira når jeg løftet ideen så var det ikke noe vanskelig valg! Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Skal strekke ørene, og skal kjøpe inn til stretchingen.. Vil dette settet kunne fungere å strekke med? Mente at jeg leste at claws ikke var det beste å bruke en plass? Kjenner også noen som har brukt dette med null problemer, men det betyr jo ikke at jeg kommer til å være like heldig. Skal i første omgang opp til 6mm Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Ja, det er mange som argumenterer mot crescents, men jeg har egentlig aldri helt skjønt hvorfor dette skal være så ille. Det blir litt som at man kan argumentere mot de fleste strekk-hjelpemidler med argumentet "mange bruker det slik og det er ikke bra". Ett av argumentene mot er at det ikke er gjevn økning (som på en taper), men det går greit så lenge øret er så godt som klart for å kunne sette plug rett in (i.e. en litt utolmodig deadstretch). Jeg vil heller ikke anbefale å gå med crescents over lengere perioder i en fersk strekk, fordi de har lett for å vri øret i rare posisjoner feks når du sover. Jeg har selv det settet, kjøpt med tanke på strekking, men har ikke brukt det noe serlig. Jeg har bedre erfaring med å vente lenge nok til å sette en avrundet stål eller glassplugg rett in. Så argumentet mitt mot å kjøpe dette settet er at jeg føler at det er litt borkastet. Du burde uansett kjøpe stål eller glassplugger i tillegg. BAF har stål stretching kit fra 7$/pr størrelse og fattigmans stretcher kit når du kommer lett lenger opp i størrelse. De billigere kitene har akryl taper. Det er ikke anbefalt å bruke akryl i fersk strekk, men man skal uansett ikke ha taperen i lenger enn det tar å føre den inn og sette pluggen etter (max noen minutter. hvis ikke taperen sklir rett in uten stor motstand er ikke øret klar for strekk). Begge disse settene gir deg gode stålplugger til en billig penge og er glimrende å ha de første ukene etter en strekk. (tips; fattigmans kittet er billigere enn å kjøpe stålplugger for seg selv, så jeg har kjøpt de bare for stålpluggene uavhengig av behov for taper) Husk å kjøp ekstra o-ringer. Du kommer til å miste mange av de, spesielt på de mindere størrelsene. PS: PM meg hvis du allikevel vil ha crescent-settet. Jeg kommer ikke til å bruke mitt i framtidige strekk, og jeg synes de større størrelsene er for massive til å gå med som smykker. Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Supert, da starter jeg med to av de for 7$ nå! Så følger jeg på med resten om et par måneder. Skal kjøpe ekstra o-ringer på Crazy Factory om litt. Tusen takk! Lenke til kommentar
master air Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 People, jeg trenger hjelp fra deres ekspertise, har i en stund vurdert en tatovering, men litt usikker på om motivet jeg har lyst på passer/funker å tatovere. Det jeg har lyst på er et bilde av Banksy, det som er en gribb på denne siden. Noen som har noen ekspertmeninger om det lar seg gjøre, tenker hovedsakelig på underarmen da jeg må kunne skjule den i jobbsammenhenger. Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Noen som vet om Contrast Tattoo i Sandefjord er å satse på? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Noen som vet om Contrast Tattoo i Sandefjord er å satse på? har du selv sett mappen deres? Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) . Noen som vet om Contrast Tattoo i Sandefjord er å satse på? har du selv sett mappen deres? I studioet? Nei, er i fra Finnmark så har aldri vært innom der. Endret 5. januar 2012 av FooFighters93 Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Etter å ha sett gjennom galleriet på nettsidene til Contrast, er jeg ikke sånn kjempeimponert. Men, de hadde jo kunstverk som dette da. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kan pent si at du bør helst styra unna disse folka. Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ser det nå ja.. Hvordan studio er bra i Oslo/Sandefjord området? Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ser det nå ja.. Hvordan studio er bra i Oslo/Sandefjord området? Lucky Seven Oslo er et sikkert sted og gå i hvert fall. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ser det nå ja.. Hvordan studio er bra i Oslo/Sandefjord området? Lucky 7 som ble nevnt rett over meg her. Og personlig ville jeg ha gått til disse to: Invictus Tattoo Min stil så absolutt, og de har begge stødige verk i proteføljen sin. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå