Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer igjen med noen spørsmål, da motivet er fastslått og kunstneren er gira.

Begynner å lure litt på plasseringen, hadde tenkt å ta overarma først, men merker det frister litt med underarma. Siden temaet var oppe for noen sider tilbake så kan jeg vel spørre hvordan den generelle holdningen til tatoveringer er om dagen. Er jo ikke snakk om å tatovere ansiktet, så med mindre du har en veldig classy jobb eller lignende så er vel det meste ganske avslappet?

Så var det valg av studio igjen, Trondheim frister da det bare er noen timers kjøring unna, men jeg har soveplass i Oslo om noen av studioene der er av drøyt bedre kvalitet. Er Elton fra Flaming Heart jeg har snakket litt med til nå.

Så var det pris og hva jeg må forvente å legge ut... Er 1500,- en vanlig timespris i norge? 4-5 timer på ei over/underarm?

Lenke til kommentar

Begynner å lure litt på plasseringen, hadde tenkt å ta overarma først, men merker det frister litt med underarma. Siden temaet var oppe for noen sider tilbake så kan jeg vel spørre hvordan den generelle holdningen til tatoveringer er om dagen. Er jo ikke snakk om å tatovere ansiktet, så med mindre du har en veldig classy jobb eller lignende så er vel det meste ganske avslappet?

Så var det valg av studio igjen, Trondheim frister da det bare er noen timers kjøring unna, men jeg har soveplass i Oslo om noen av studioene der er av drøyt bedre kvalitet. Er Elton fra Flaming Heart jeg har snakket litt med til nå.

Så var det pris og hva jeg må forvente å legge ut... Er 1500,- en vanlig timespris i norge? 4-5 timer på ei over/underarm?

Hva er motivet?

Hva for et motiv har du bestemt deg for å få en artist til å tatovere på armen din?

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Hva er motivet?

En litt modifisert versjon av

floppy_by_JBellio.jpg

Forhåpentligvis får han til å gjennomføre endringene, om ikke så så får den bare bli som den er fordi den er grisefet uten noe mer mening bak.

Endret av Gaarulf
Lenke til kommentar

Herregud... den var sinnsyk (blir det rette ordet å bruke her). Fikk en 90-talls nostalgifølelse over den der.

Om du skal ha tatoveringen helt helt lik~ish så er David Leon på Freaks i Trondheim flink til å "kopiere". Eksempel på noe han nylig holder på med:

kvelertak.jpg

ali4-640x960.jpg

ali31-640x960.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud... den var sinnsyk (blir det rette ordet å bruke her). Fikk en 90-talls nostalgifølelse over den der.

Om du skal ha tatoveringen helt helt lik~ish så er David Leon på Freaks i Trondheim flink til å "kopiere". Eksempel på noe han nylig holder på med:

Falt pladask for bildet første gang jeg så det, men liker det aller meste Jeff Bellio lirer av seg. Valget til første tatoveringa var enten den der eller noe av John Baizley (tatoveringa over var syk!), men siden Jeff selv var ganske gira når jeg løftet ideen så var det ikke noe vanskelig valg!

Lenke til kommentar

Skal strekke ørene, og skal kjøpe inn til stretchingen.. Vil dette settet kunne fungere å strekke med? Mente at jeg leste at claws ikke var det beste å bruke en plass? Kjenner også noen som har brukt dette med null problemer, men det betyr jo ikke at jeg kommer til å være like heldig. Skal i første omgang opp til 6mm :)

Lenke til kommentar

Ja, det er mange som argumenterer mot crescents, men jeg har egentlig aldri helt skjønt hvorfor dette skal være så ille. Det blir litt som at man kan argumentere mot de fleste strekk-hjelpemidler med argumentet "mange bruker det slik og det er ikke bra".

Ett av argumentene mot er at det ikke er gjevn økning (som på en taper), men det går greit så lenge øret er så godt som klart for å kunne sette plug rett in (i.e. en litt utolmodig deadstretch).

Jeg vil heller ikke anbefale å gå med crescents over lengere perioder i en fersk strekk, fordi de har lett for å vri øret i rare posisjoner feks når du sover.

Jeg har selv det settet, kjøpt med tanke på strekking, men har ikke brukt det noe serlig. Jeg har bedre erfaring med å vente lenge nok til å sette en avrundet stål eller glassplugg rett in. Så argumentet mitt mot å kjøpe dette settet er at jeg føler at det er litt borkastet. Du burde uansett kjøpe stål eller glassplugger i tillegg.

BAF har stål stretching kit fra 7$/pr størrelse og fattigmans stretcher kit når du kommer lett lenger opp i størrelse. De billigere kitene har akryl taper. Det er ikke anbefalt å bruke akryl i fersk strekk, men man skal uansett ikke ha taperen i lenger enn det tar å føre den inn og sette pluggen etter (max noen minutter. hvis ikke taperen sklir rett in uten stor motstand er ikke øret klar for strekk). Begge disse settene gir deg gode stålplugger til en billig penge og er glimrende å ha de første ukene etter en strekk. (tips; fattigmans kittet er billigere enn å kjøpe stålplugger for seg selv, så jeg har kjøpt de bare for stålpluggene uavhengig av behov for taper)

Husk å kjøp ekstra o-ringer. Du kommer til å miste mange av de, spesielt på de mindere størrelsene.

PS: PM meg hvis du allikevel vil ha crescent-settet. Jeg kommer ikke til å bruke mitt i framtidige strekk, og jeg synes de større størrelsene er for massive til å gå med som smykker.

Lenke til kommentar

People, jeg trenger hjelp fra deres ekspertise, har i en stund vurdert en tatovering, men litt usikker på om motivet jeg har lyst på passer/funker å tatovere. Det jeg har lyst på er et bilde av Banksy, det som er en gribb på denne siden. Noen som har noen ekspertmeninger om det lar seg gjøre, tenker hovedsakelig på underarmen da jeg må kunne skjule den i jobbsammenhenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...