Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har lyst til å designe min egen tattooering. Er det noe man bør være ops på så måde? JEg så på den miami tatto shop programmet som var på tv3 og da sa de ofte at de ikke kunne tegne sånn og sånn fordi det var for mange linjer osv...

Noen som har peil på dette?

Send en mail til Kat von D.

Nei altså, det de tenker på er at linjer kan ikke være så tette sammen, for da blir de til en stor tykk linje.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt meg for å utvide ørene mine fra ingenting til noen mm'er :)

takk til deg som la ut et bilde med 8mm som eksempel, rakk aldri å svare da du la ut.

Så nå lurer jeg på noen ting, håper at noen her kan svare på mine :) Jeg tenker å ha ca 7-8mm, hvordan går jeg fram?

- Må det utvides over tid, med en slags ring som utvider ørene? Såfall hvor mye er det minste jeg kan begynne med?

- Hvor mye koster det ca? Begge ørene

- Må jeg ta pause fra snowboard og fotball i starten dersom jeg utvider ørene mine? Er ekstremt aktiv i begge idrettsområdene, er uaktuelt å ta pause.

- Hvor i Oslo finner jeg bra studio?

og forresten bildet av tattis med skull kid motiv er fucking kuuuuult!

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Ser at folk her har anbefalt Broos i Arendal på piercing. Hvordan er de på tatovering? Tidligere har jeg hørt at omtrent alt som finnes av tattoo-artister på sørlandet må man holde seg unna.

EDIT: Fant ut at innehaveren i alle fall har laget en tattoo med skrivefeil....

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Det var Morten hos Lucky Seven i Oslo. :D

Det var for det første en dritfet tatovering. :p

Men jeg bare lurer: Hvordan priser kjører han? Vurderer en tatovering hos Lucky 7 selv, og ble anbefalt (ut fra ideen min) å kontakte Morten. Må bare finne ut om studentøkonomien strekker til. :p

Lenke til kommentar

Det var Morten hos Lucky Seven i Oslo. :D

Det var for det første en dritfet tatovering. :p

Men jeg bare lurer: Hvordan priser kjører han? Vurderer en tatovering hos Lucky 7 selv, og ble anbefalt (ut fra ideen min) å kontakte Morten. Må bare finne ut om studentøkonomien strekker til. :p

På større ting som dette så kjører han i hvert fall en session pris på 4000. Har hatt to session så langt, begge på rundt 4 1/2 timer. Så absolutt ikke så ille pris. Aner ikke hva prisen ligger på om du skal ha noe som tar under 4 timer.

Skull kid tok altså 9 timer og 8 lapper. :)

Lenke til kommentar

Men se på denne som neptjune har på en side tilbake.. der er flere av linjene ganske tett på hverdandre.. *confused* :S

Nå er det en tegning og ikke en tatovering. Skal den tatoveres slik som det, i den størrelsen, ser den ut som en glont etter noen år. Den må i så fall forenkles og/eller forstørres kraftig.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli veldig mentalt klar for min første tatovering.

Har i mange år nå tenkt at det hadde vært kult å få litt blekk under huden. Det er noe som tiltaler meg, men jeg har aldri helt klart å bestemme meg for motiv. Tidligere i høst fikk jeg en idé om et motiv som jeg liker, men som jeg samtidig synes blir for massivt for første tatovering (kanskje nr 2 etterhvert..). Så i går fikk jeg en ny idé som i løpet av få timer virkelig satte seg og det føles veldig riktig (føler meg egentlig ganske gira :new_woot: )Motivet er en honningbie med bikake som bakgrunn. Detaljene er ikke 100% men jeg ser det relativt greit for meg. Det er kanskje ikke det mest orginalet, men motivet gir meg veldig sterke bardomsminner som er spesielt knyttet til min bestefar som hadde en spesiell rolle i min oppvekst.

Så nå gjenstår det 2 ting; bestemme seg for plassering og finne en tatovør som kan gjøre min "indere vison" til realitet.

Siden dette er min første (av ?? ... ;) ) så vil jeg ikke at den skal være dominerende og jeg prøver å finne ut en god plassering som ikke er synlig for "alle hele tiden" og samtidig ikke gir for mye issues i forbindelse med groing/pleie. Så ett eller annet sted som ikke er armer eller legger. Tenkte først på hofta, men så slo det meg at det kan være et problem med bukselinning som irriterer osv. Noen inspill fra dere med erfaring?

Og så hvem/hvor? Bor i Sandefjord, er det noen i området der dere vil anbefale (Sandefjord, Tønsberg, Larvik) ? Eller er det best å satse på å dra in til Oslo?

Håper jeg kan få none inspill, for som sagt begynner jeg å bli litt gira på å få litt blekk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt meg for å utvide ørene mine fra ingenting til noen mm'er :)

Ingenting som i ikke hull i ørene fra før?

Så nå lurer jeg på noen ting, håper at noen her kan svare på mine :) Jeg tenker å ha ca 7-8mm, hvordan går jeg fram?

- Må det utvides over tid, med en slags ring som utvider ørene? Såfall hvor mye er det minste jeg kan begynne med?

Ja, de utvides over tid, og her handler det om tolmodighet, tolmodighet og tolmodighet. Man strekker ved at man går opp en smykkestørrelse av gangen og venter til øret er har strekt seg til den nye størrelsen og er motakelig for neste størrelse uten at man skader øret i prosessen.

Hvis du ikke har hull i ørene fra før så kan du velge mellom å starte på standard piercingstørrelse eller starte større.

Hvis du starter med å pierce, så må du først vente ganske lenge før du gjør første strekken. Piercingen må gro skikkelig og man må gi kroppen tid til å danne et skikkelig hudlag i hullet.

- Hvor mye koster det ca? Begge ørene

Oppstartskosten er det det koster å pierce ørene. Prisen etter dette er hva du legger i smykker på hver størrelse. Det er anbefalt å holde seg til stål eller glass under strekkingen.

- Må jeg ta pause fra snowboard og fotball i starten dersom jeg utvider ørene mine? Er ekstremt aktiv i begge idrettsområdene, er uaktuelt å ta pause.

Du velger litt selv hvor fort du strekker (så lenge du ikke strekker for fort), så det er egentlig litt opp til deg å sørge for at strekkingen ikke får konsekvenser for aktivitetene dine. Hvis man får smerter eller begynner å blø i en strekt piercing er det stor sansynlighet for at du har gått for fort fram. Uansett; traume på øreflippen i forbinnelse med strekking betyr i praksis 2 skritt tilbake og enda mer venting.

Kan anbefale deg å lese guiden på Bodyartforms

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat flyttet til Gamblebyen i Oslo å gikk forleden dag forbi et tattoo studio på kveldstid så det var stengt, har å glemt navnet på studioet.

Er det noen som vet hvilket studio det er og kan det anbefalles?

Lenke til kommentar

Har akkurat flyttet til Gamblebyen i Oslo å gikk forleden dag forbi et tattoo studio på kveldstid så det var stengt, har å glemt navnet på studioet.

Det som ligger litt ved Harald H plass?

Lenke til kommentar

Det som ligger litt ved Harald H plass?

mye mulig, lå liksom på hjørnet av en bygning, er utrolig lite kjent her :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...