Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Og med tanke på at en stor del av rusmisbrukere har hepatitt og hun ikke har autoklave eller nok kunnskap om blodsmitte og hygiene, så er jeg redd for at mange kan bli smittet hos henne.

 

Det høres ut som noe myndighetene burde bli tipset om. Finnes det noe organ som fører tilsyn med tattoveringsvirksomhet? Mattilsynet? Er det ikke de som styrer med smittevern og slikt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tropper man opp hos en amatør har man kun seg selv og takke mener nå jeg. Ikke det at det er greit å gjøre tatoveringer og ikke ta hensyn til det hygieniske.

Kortet ned innlegget ditt til det som stemmer, jeg. Og broren din er fremdeles en cellarscratcher, hvilket ikke er et kompliment. Når man ikke har gått i lære hos noen som kan faget så er det utrolig mye man IKKE lærer, som man ikke kan finne ut av å "prøve seg frem". Bare fordi han ikke er på bånn av scratchergjengen gjør det ham IKKE til en tatovør, det gjør ham til en arrogant tulling med en tatoveringsmaskin. Man er ikke piercer om man har nåler, smykker og hansker. Det er så vanvittig arrogant å tro at du ikke TRENGER opplæring i noe som mange bruker flere ÅR på å lære seg før de i det hele tatt prøver å tatovere mennesker.

Og psilocybe; det blir litt smør på flesk å påpeke amatørmessige feil hos en amatør og nybegynner :p Har heller ikke "etter bilder" av tatoveringene. Men tviler på at de er prikkfrie etter gro-perioden. Dette er som sagt hans aller første forsøk.

Det er ikke smør-på-flesk, når han tatoverer noen og dermed lager et PERMANENT merke på noen sin kropp, så må kritikk tolereres. Det å ikke være profesjonell er faktisk ikke en unnskyldning på noen måte.

 

Er ikke ute etter å forsvare bror min. Jeg synes det er helt høl i hue at noen har latt seg tatovere av han. Men jeg ville bare motbevise påstander om at amatører er lik åpne sår med infeksjon. Poenget mitt var enkelt og greit at de som lar seg tatovere av amatører er de som skal ta på seg mesteparten av skylda - for man vet da liddelig godt at personen som gjør tatoveringen er nettopp en amatør.

 

Og skjønner du hva ordtaket "smør på flesk" innebærer? :p Å kalle arbeidet til en amatør for amatørmessig er ikke nødvendig, fordi det er åpenbart at det er akkurat det. For det er jo ikke snakk om å fremstille han på lik linje som en profesjonell.

 

Edit: Og du kaller han en arrogant tulling? Hvorfor det? Du vet da på ingen måte hvordan han har opptrådt ovenfor "kundene" sine. Om du har et inntrykk av at han sier til kompisene sine at han gjør det like bra som noe tatoveringsstudio, så får du heller spørre om det stemmer. For da skal jeg svare deg på det.

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

hold deg unna lucky diamond.. Du har også diablos tattoo,, og rett ved siden av der har det kommet en ny en... eller kommer.. Low life eller no. og så kommer det iallefall en til snart. Men flaming heart og purple pain er safe safe. Diablos er som så.

 

Må bare svare på innlegget ditt. Jeg har bare gode ting å si om Diablos Tattoo. Er strålende fornøyd med mine tattoos fra Marius. Kan bare anbefales..

Lenke til kommentar

hold deg unna lucky diamond.. Du har også diablos tattoo,, og rett ved siden av der har det kommet en ny en... eller kommer.. Low life eller no. og så kommer det iallefall en til snart. Men flaming heart og purple pain er safe safe. Diablos er som så.

 

Må bare svare på innlegget ditt. Jeg har bare gode ting å si om Diablos Tattoo. Er strålende fornøyd med mine tattoos fra Marius. Kan bare anbefales..

 

Good for you:D

Lenke til kommentar

Er ikke ute etter å forsvare bror min. Jeg synes det er helt høl i hue at noen har latt seg tatovere av han. Men jeg ville bare motbevise påstander om at amatører er lik åpne sår med infeksjon. Poenget mitt var enkelt og greit at de som lar seg tatovere av amatører er de som skal ta på seg mesteparten av skylda - for man vet da liddelig godt at personen som gjør tatoveringen er nettopp en amatør.

 

Og skjønner du hva ordtaket "smør på flesk" innebærer? :p Å kalle arbeidet til en amatør for amatørmessig er ikke nødvendig, fordi det er åpenbart at det er akkurat det. For det er jo ikke snakk om å fremstille han på lik linje som en profesjonell.

 

Edit: Og du kaller han en arrogant tulling? Hvorfor det? Du vet da på ingen måte hvordan han har opptrådt ovenfor "kundene" sine. Om du har et inntrykk av at han sier til kompisene sine at han gjør det like bra som noe tatoveringsstudio, så får du heller spørre om det stemmer. For da skal jeg svare deg på det.

Han kalte det ikke amatørmessig, han kalte det middelmådig at best, dårlig ellers. Og arrogansen hans er ikke mot kundene, men mot de som kan faget han prøver å utøve.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driter vel i om du er enig, fakta er at det ER arrogant. Å tro at han kan gjøre "like bra" som folk som utdanner seg i flere år? Eller enda verre, ser på yrket deres som en jævla spøk som han kan dille med som en biinntekt? Respektløst, arrogant, og smådumt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjerp deg a. Nå er du direkte dum. Nå har jeg aldri sagt at han utgir seg for å være like god som de som har årevis med erfaring og utdannelse. Hvordan vet du at han ser på yrket tattovør som "en jævla spøk som han kan dlle med som en biintekt"? Og begrunn for meg klart og tydelig, hvorfor dette er respektløst, arrogant og smådumt? Og ikke kom med flere subjektive meninger. Jeg vil nå at du skal begrunne dette med rasjonelle yttringer.

 

Nå har det seg sånn at dette er spørsmål jeg allerede vet svarene på. For du vet jo faktisk ikke noen ting om akkurat dette. Nei, det er rent subjektive meninger du kommer med her fordi du har gjort deg opp en mening om noe uten at du egentlig har noe særlig grunnlag for det.

 

At du ikke liker folk som gjør tatoveringer hjemme er greit, men det gir det absolutt ingen rett til å sette disse menneskene i bås og kalle dem det du gjør.

 

Ps. Du kan jo gjerne lese innleggene mine litt mer nøye neste gang, så ser du at jeg skrev "Point is, det er ikke meningen å virke proff i denne sammenhengen".

Lenke til kommentar

hold deg unna lucky diamond.. Du har også diablos tattoo,, og rett ved siden av der har det kommet en ny en... eller kommer.. Low life eller no. og så kommer det iallefall en til snart. Men flaming heart og purple pain er safe safe. Diablos er som så.

 

Hva er galt med LowLife? Jeg opplever Øystein som noe daff, da jeg fulgte en venninne dit måtte vi vente i tre timer fordi han "var sikker på at han hadde sagt halv tre, ikke halv ett", men så ble han i tillegg over en time forsinket... Jeg så tekstmelding fra han hvor hadde skrevet halv ett... :p

 

Izzy er jo lærling, men virker flink i mine øyne, og Roger har lagd flere ting i flere stilarter på venner av meg, som jeg synes ser kjempebra ut. Nå er ikke jeg proff, men det er de færreste. Jeg følte meg veldig ivaretatt da jeg tatoverte meg og skal tilbake dit i høst.

 

Har du negative personlige erfaringer derfra?

Lenke til kommentar

Jeg driter vel i om du er enig, fakta er at det ER arrogant. Å tro at han kan gjøre "like bra" som folk som utdanner seg i flere år? Eller enda verre, ser på yrket deres som en jævla spøk som han kan dille med som en biinntekt? Respektløst, arrogant, og smådumt.

 

For første gang er jeg faktisk helt enig med deg! Kroppskunst synes jeg er noe du skal overlate til profesjonelle uansett hva det gjelder.

Lenke til kommentar

Du kan fint starte å sole deg når det er helt grodd, og det varierer så da er det en nøkkelregel på to uker for å være sikker.

 

Sunblock ekke livsviktig, enkelte vil også få allergiske reaksjoner på blekket med diverse kremer noe som er et problem på sykehuset når personer med blekk kommer og er livredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...