Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Nja, talent er å ta litt godt i. Det ser ikke helt jævlig ut.

 

Det er åpenbart for meg da. :p

 

Jeg hadde ikke klart å tegne noe som hadde sett en brøkdel så bra ut på papir en gang, så envher som får det til å se slik ut på en kropp har talent i mine øyne. For dere proffe gutta ser nok ting ganske annerledes ut, det skal jeg medgi. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men hvorfor gjøre det når hun visste at det ikke ville se bra ut? :hmm:

 

Plasser å ta piercing i trondheim?

Nå kan man vel egentlig ikke anbefale noen piercere i trondheim om man er ute etter skikkelig saker. Men om du absolutt må ta noe i trondheim så ville jeg valgt ragnarokk.... Selv om Ragna er der fint lite for tiden.. hva dem andre som jobber der kan osv vil jeg ikke uttale meg om men ingen plasser med superrykte på seg i trondheim.

Lenke til kommentar

Det er noe av det letteste da i mine øyne men. Dette er noe av det aller første han gjorde.

 

 

Greit nok at noen har talent for tegning,form og farge, men å tatovere er mye mer enn å bare dra nålen over huden. Maskinen skal stilles inn, nålene tilpasses, man skal vite hvilke forskjellige nåler som skal brukes til omriss,skyggelegging etc, og man skal vite for fort eller sakte man skal føre nålen, man skal ikke minst vite hvor dypt i huden nålen skal gå.

I tillegg kommer kunnskap om hygiene, blodsmitte, sterilisering av utstyr og håndtering av utstyr som har vært i kontakt med blod.

Å drive hobbytatovering i kjellerstua er i praksis å leke med folks liv og helse!

Lenke til kommentar

Angående hun sm stod fram i media med en alvorlig infeksjon i hjemmetattooen, så er hun dessverre ikke et enestående tilfelle...

Det er mange her på hjemplassen hennes som driver med amatørtatovering. Det er også flere som driver hjemmetatovering i større skala enn han som tatoverte hun i saken.

Når jeg ser resultatene så lurer jeg på om de ikke ser at hjemmetatovørene faktisk ikke kan faget?? Ujevne streker og skjoldete flater, i tillegg er ofte tatoveringen helt skjev.

 

Jeg "lurte" meg inn i en lukket facebookgruppe til ei som driver amatørstudio i kjelleren i nærmiljøet her. Det jeg så av tatoveringene hun hadde gjort var så til de grader amatørmessig og uten noe som helst talent for form og farge at jeg orket ikke se på det mer og meldte meg ut av gruppa! Det værste var at vennene hennes hyllet henne for de fiiine tatoveringene hun la ut....

Noe som skremmer meg mer enn de stygge tatoveringene hennes er at hun tatoverer folk som enten er eller har vært i narkomiljøet!

Og med tanke på at en stor del av rusmisbrukere har hepatitt og hun ikke har autoklave eller nok kunnskap om blodsmitte og hygiene, så er jeg redd for at mange kan bli smittet hos henne.

Lenke til kommentar

Man er automatisk taper om man tar tattoo privat da.

 

Tullete utsagn.

 

Nei, om man har tenkt til å leve med noe resten av livet foretrekker jeg å vite at personen som tukler med kroppen min kan faget sitt og ikke bare en tilfeldig fyr hvor jeg kan spare 300KR hos.

 

Det er for meg helt hinsides, men whatever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ho vennina mi spurte vel om jeg ville ha nummeret til han hjemme-tatovøren når jeg sa jeg ville ha tatovering. Neitakk. Har tatt kontakt med Lucky 7, men ser ikke ut til at jeg har råd før i 2012, med mindre jeg får meg en jobb i høst ved siden av skolen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Man er automatisk taper om man tar tattoo privat da.

 

Tullete utsagn.

 

Nei, om man har tenkt til å leve med noe resten av livet foretrekker jeg å vite at personen som tukler med kroppen min kan faget sitt og ikke bare en tilfeldig fyr hvor jeg kan spare 300KR hos.

 

Det er for meg helt hinsides, men whatever.

 

å ta tattis privat betyr ikke at de er amatører som i dette tilfellet. jeg har bare tattovert meg privat, altså hjemmer eller hos noen, men dette er av profesjonelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Virker som det er mye av dette ute på "bøgda". Hva er grunnen - for langt å reise til et skikkelig studio? Eller vet bare ikke folk bedre? (litt fordommer her nå merker jeg, sorry :p )

Begge, samtidig som mange ikke er så kresne man skulle ønske de var når det kommer til pris/kvalitet. Iallefall er det det jeg har merket når kamerater og bekjente har tatovert seg hos dama til kompisen som er så flink til å tegne eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg såpass opptatt av kvalitet når det gjelder tatovering, at jeg har reist flere ganger til Bergen(3,5 timer med flaggruten hver vei) inkl.hotellovernatting for å være sikker på å få en tatovering jeg kan være stolt over å bære!

Let's Buzz i Bergen er de eneste som får sette nåla i meg ;)

Jeg ser det som en investering :yes:

Lenke til kommentar

Litt sen post, men poenget mitt med å vise til bror min sine tatoveringer er at en amatør ikke nødvendigvis garanterer infeksjon osv. Det er heller personen som tar tatovering hos en amatør og ikke skjønner alvoret i det å ta en tatovering som skal arresteres for det. Det finnes mange helt ok amatører der ute. Tropper man opp hos en amatør, uten å bry seg om/kontrollere det hygieniske så har man kun seg selv og takke mener nå jeg. Ikke det at det er greit å gjøre tatoveringer og ikke ta hensyn til det hygieniske.

 

Og psilocybe; det blir litt smør på flesk å påpeke amatørmessige feil hos en amatør og nybegynner :p Har heller ikke "etter bilder" av tatoveringene. Men tviler på at de er prikkfrie etter gro-perioden. Dette er som sagt hans aller første forsøk.

Lenke til kommentar

Tropper man opp hos en amatør har man kun seg selv og takke mener nå jeg. Ikke det at det er greit å gjøre tatoveringer og ikke ta hensyn til det hygieniske.

Kortet ned innlegget ditt til det som stemmer, jeg. Og broren din er fremdeles en cellarscratcher, hvilket ikke er et kompliment. Når man ikke har gått i lære hos noen som kan faget så er det utrolig mye man IKKE lærer, som man ikke kan finne ut av å "prøve seg frem". Bare fordi han ikke er på bånn av scratchergjengen gjør det ham IKKE til en tatovør, det gjør ham til en arrogant tulling med en tatoveringsmaskin. Man er ikke piercer om man har nåler, smykker og hansker. Det er så vanvittig arrogant å tro at du ikke TRENGER opplæring i noe som mange bruker flere ÅR på å lære seg før de i det hele tatt prøver å tatovere mennesker.

Og psilocybe; det blir litt smør på flesk å påpeke amatørmessige feil hos en amatør og nybegynner :p Har heller ikke "etter bilder" av tatoveringene. Men tviler på at de er prikkfrie etter gro-perioden. Dette er som sagt hans aller første forsøk.

Det er ikke smør-på-flesk, når han tatoverer noen og dermed lager et PERMANENT merke på noen sin kropp, så må kritikk tolereres. Det å ikke være profesjonell er faktisk ikke en unnskyldning på noen måte.
Lenke til kommentar

Stadig nye bilder med syden tattoveringer av venner på facebook om dagen. Viser stolt frem tyrkia tattoveringene sine som det ser ut som en femåring har tegnet med en litt for tykk sprittusj. Det beste er kommentarene under: ÅÅÅÅ såååå fiiiiin! :p

Lenke til kommentar

Har ikke vært her på lenge så denne er kansje lagt ut før, men den fortjener uansett sin plass her:

 

Fikk alvorlig infeksjon

 

Sandra Yvonne Willassen (22) ville bare rette på en tatovering hos en kompis. Nå har hun ligget tre dager på isolasjon ved Haugesund Sjukehus med en kraftig betennelse i leggen.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10097015

 

Skjønner meg mindre og mindre på hjemmetatoveringer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...