Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Jeg har tatovert Quake 2 symbolet på høyre overarm. Jeg er gamer, har alltid vært gamer, og kommer alltid til å forbli en gamer. Når jeg slutter å spille spill vil jeg helst avgå med døden (nesten hvertfall :) ) Quake 2 fordi det er det spillet jeg omtrent levde i universet til i hvertfall 1 år, og det er laget av mannen som omtrent oppfant sjangeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usj, psilo, du er så gledesdreper i blant. Greit: bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort så sant man ikke var dum som en loffskive i utgangspunktet. Bedre? :p

Mye bedre. :)

Problemet er jo selvfølgelig at det er en del loffer i det ganske land. Men, laserzappefjernefolk må jo ha noe å fylle dagene med, de også.

Lenke til kommentar

Nok av folk som tar tatovering bare for å ta tatovering. Snakket med med masse attenåringer som var likegyldig til motivet, så lenge de fikk en tatovering på kroppen, helst for minst mulig penger. Samme med piercing, fjortiser som truet med "da tar jeg det selv, og da blir det stygt, og det er din feil" når de syns prisene var for høye. En del kom også tilbake med et eller annet guffent hengende fra øyenbrynet, betent og med alt for stort/tungt smykke.

Folk er rare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Plasser å ta piercing i trondheim?

Nå har jeg ikke testet så mange plasser, men Ragna Råkk gjorde en god jobb med mine i alle fall.

Lenke til kommentar

Der drister jeg meg til å si at hun fortjente det. Om man tatoverer seg såå mange ganger privat, og samtidig går inn med holdningen "– Nei, han hadde bare utstyret, ikke erfaring. Så jeg visste at det ikke ville bli bra, eller se proft ut" så har man ikke mye under topplokket.

Her er forresten et bilde av fingrene til kjerringa i fra facebookprofilen hennes.

post-90990-0-11752500-1311196090_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig sugen på flere tatoveringer, jeg og en kompis snakka om i flere år å begge ta Quake 2 symbolet før vi gjorde det begge to. Jeg kommer nok til å bruke enda et par år på å gruble på hva det neste blir før jeg endelig gjør det. Jeg syns jo mange tribal tatoveringer er veldig tøffe, men det er nesten synd det er så mange som har det. Vil liksom ha noe litt unikt, som sier noe om meg som person. Jeg tenkte litt på et strek-kode merke en stund, men da jeg hørte at det faktisk var endel som hadde nettopp det, ble jeg litt betenkt. Har lekt litt med tanken om et Biohazard eller Nuclear symbolet, men det er kanskje litt barnslig med tanke på at jeg begynner å nærme med de 40 :innocent:

Artig tråd, morro å dele litt synspunkter på tattos, og hvorfor man kanskje velger nettopp det man gjør. Er enig i at tilfeldige tatoveringer man bestemmer seg for i løpet av 5 min kanskje ikke er så lurt, selv om man kan si at "det gjorde jeg når jeg var ung og gær`n" og le av det på en måte. Det blir som et plagg man vanskelig kan bytte ut i løpet av livet, så jeg vil ihvertfall tenkt meg om ganske grundig før jeg slapp nåla løs.

Lenke til kommentar

Man er automatisk taper om man tar tattoo privat da.

Tullete utsagn. Bror min har gjort noen tatoveringer på si. Han har 0 utdannelse innenfor noen form for estetiske fag. Han har bare kjøpt utstyr og forhørt seg om hvordan man skal gjøre det. Heldigvis for han har han utrolig mange rare venner som lar en fersking gjøre en tattoo på dem. Men det skal sies at han kun har gjort enkle ting og skrifter, og resultatet blir forholdsvis bra. Det er ikke profesjonelt, men det må ikke bli som bildene over heller. Skal se om jeg finner et bilde eller to.

Lenke til kommentar

bandreas: Vet ikke hva "enkle ting" vil si, men skrift er i alle fall IKKE "bare". Skrift er det utrolig lett å få kjempestygt. Jeg sier ikke at broren din sine er stygge (har jo ikke sett noe), men sier at skrift ikke er en lett ting og "bare" skrift. ;)

Lenke til kommentar

At fyren har talent er åpenbart. Han er sikkert en råbra tegner/maler/hva-nå-enn-de-liker-å-kalle-seg på papir, og ser ut til å takle hud som kanvas bra.

Poenget her er vel at selv om denne fyren kanskje er verdens råeste tattovør, og gjør allt 100% riktig med tanke på teknikk og hygiene, så kan ikke noen vite det. Går man til et anerkjent studio med proffe folk, så kan man vite det. I tillegg så har man da et helt juridisk batteri i ryggen (både kunde og studio) i tilfelle uhellet skulle være ute og noe går galt. Den sikkerheten har man ikke hvis man går til noen som gjør det over kjøkkenbordet.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Nja, talent er å ta litt godt i. Det ser ikke helt jævlig ut.

Dette er små bilder tatt med et ikke særlig bra kamera, så vi kommer ikke særlig tett på. Det er ferske tatoveringer, og som eplefe sier, det sier lite om hvordan tatoveringen ser ut når den er grodd. Det ferdige resultatet kan ha mye farge som har falt ut med skorpen (blekket for tett mot hudoverflaten), eller farge som har spredd seg under strekene (blekket for dypt).

Bilde 1, 2, 4 og 5 har ujevn oppstreking. Det samme gjelder nok 3, men det er litt for langt fra til å se. 2 ser jeg for meg har mistet mye av fyllet under grotiden, den er veldig grå allerede her. Hele motivet er også ujevnt. 3 er selve definisjonen på en bedriten tribal. Ingen flyt, ingen sammenheng, ingen linjer som følger kroppen. Bare noen som har klattet ned noen spisse former på huden og tatovert. 4 har to bokstaver som henger sammen og resten ikke? Veldig merkelig. 5 har områder som vil se grøtete ut etter et par år. Ganske amatørmessig skyggelegging. Spesielt knuten litt over midten ser veldig rotete og flat ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg la ikke merke til løkkeskrift-failen før du påpekte den, psilo. Nå så jeg ikke så veldig nøye etter heller, men angående den siste, så er den noe av det beste jeg har sett av en scratcher, men så har ikke jeg like lang driftstid som deg, og må innrømme at jeg ikke bruker mye tid på å se tribals og slikt og legge merke til hva som er velutført der og ikke.

edit: Med det mener jeg at VELDIG MANGE tribals gjort i "proffe" studioer ser ut som noe en scratcher kunne gjort òg, men det er vel heller et problem med personen som vil ha tatoveringen mer enn personen som utfører den.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...