Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Mhm. synes jeg burde fått beskjed litt tidligere enn 6 dager før timen :/

Er det bare jeg som syns det virker som du planlegger og planlegger men at det alltid kommer noe i veien? :p

Lenke til kommentar

Hvordan er det med grotid for piercing i brystvorten? Ser at det er nevnt alt fra noen måneder til ett år på nettet, er det virkelig så lenge? Og hva menes med helt grodd, vil det si at det faktisk er et sår så lenge, eller kun at huden rundt piercingen ikke er like "sterk" som den normalt ville vært. Hvor lang tid tar det f.eks før det ikke gjør infernalsk vondt når man skumper borti noe?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på å kanskje ta piercing i øret, nærmere bestemt en tunnel, men fikk høre at det kanskje ikke gikk an å bade osv. under den tiden det gror. Er dette sant eller ikke? Har ikke lyst å ta en piercing nå og bruke hele sommeren til å bare strekke og ikke bade :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Selvfølgelig går det an å bade i grotiden, det er bare en utrolig dum ting å gjøre!

Hvor stor tenkte du at denne tunnelen i så fall skulle være?

 

Det finnes ulike måter å komme opp på ulike størrelser, og alle metodene har vel litt ulike grotider(?). Men dette avhenger, som sagt, av hvor stort du hadde tenkt å gå.

Selvfølgelig trenger du ikke bruke "hele sommeren" til å strekke. Strekking kan fort gjerne ta langt mer tid en bare en sommer, tro meg, så om du tror det er en kjapp, enkel og grei prosess som man ikke trenger tenke over, nei da tror jeg du heller skal vente til vinteren.

Lenke til kommentar

Ordla meg kanskje litt dårlig. Er klar over at det tar lang tid, og når jeg sier sommeren, så er det fordi bading ikke er så aktuelt på høsten/vinteren ;)

 

Tenker å ikke ha noe særlig store greier, i alle fall ikke i starten, må jo prøve og se om jeg liker det først. Noe mellom 4-6mm er første målet (er litt skeptisk til å ta så stort at jeg får permanent hull), og deretter kanskje større seinere. Har hørt av en som har 14mm at 8-10mm så gror det sannsynligvis ikke, er dette et greit mål?

 

Har forresten en piercing i øyebrynet, men den tok jeg på høsten om jeg husker rett, så var ikke noe problem med bading etc. Begynner å bli en stund siden så har glemt endel :p

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hei, skal nå starte å utvide begge ørene til 10mm. Tenker å utvide 1mm ca kver andre uke. Vet godt at dette er litt raskere enn det man egentlig børr, man har også hørt om mange dette har godt bra med. Synspunkter? Hvordan vil det ende med hull på 10mm om jeg eventuelt om noen år finner ut at jeg ikke lengre vil ha tunnels? Har hørt at alt 10mm og under vil gro igjen og se noelunde normalt ut igjen. Stemmer dette? Thx :)

Lenke til kommentar

Ordla meg kanskje litt dårlig. Er klar over at det tar lang tid, og når jeg sier sommeren, så er det fordi bading ikke er så aktuelt på høsten/vinteren ;)

 

Personlig, og alle jeg kjenner og kommer på i farten, unngår å gjøre ting "før sommeren". Det virker som alt blir så krunglete da. Man er mer sosial, ute, på ferie, alt slikt. Og vedlikehold blir ikke like lett - eller man må forsake noen ting (som å bade) for å vedlikeholde og pleie. Tok tatovering på sommeren en gang. Møtte selvsagt på en hetebølge dagen etter da jeg reiste til Washington. Ikke gøy, og tatoveringen bærer preg av at jeg svetta som en gris i tre dager i strekk :ermm: Føler meg klok av skade sånn sett hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tenker å ikke ha noe særlig store greier, i alle fall ikke i starten, må jo prøve og se om jeg liker det først. Noe mellom 4-6mm er første målet (er litt skeptisk til å ta så stort at jeg får permanent hull), og deretter kanskje større seinere. Har hørt av en som har 14mm at 8-10mm så gror det sannsynligvis ikke, er dette et greit mål?

 

Har forresten en piercing i øyebrynet, men den tok jeg på høsten om jeg husker rett, så var ikke noe problem med bading etc. Begynner å bli en stund siden så har glemt endel :p

Hvorfor så skeptisk? Redd for å bli gammel og få lange, flagrende øreflipper som henger og slenger? Ingen fare, det kommer ikke til å skje. Dessuten finnes det studioer eller plastiske kirurger som nok kan hjelpe deg å rekonstruere øreflippen om du skulle komme til et punkt i livet hvor du er møkka lei av hele utvidelsesgreiene.

Den generelle regelen er at 8mm er maks størrelse som vil lukke seg mer eller mindre tilbake til normalen, men husk at alles kropper er ulike og noen vil kunne gå større mens andre kan maks klare 5mm før det blir permanent hull etc.

 

 

Hei, skal nå starte å utvide begge ørene til 10mm. Tenker å utvide 1mm ca kver andre uke. Vet godt at dette er litt raskere enn det man egentlig børr, man har også hørt om mange dette har godt bra med. Synspunkter? Hvordan vil det ende med hull på 10mm om jeg eventuelt om noen år finner ut at jeg ikke lengre vil ha tunnels? Har hørt at alt 10mm og under vil gro igjen og se noelunde normalt ut igjen. Stemmer dette? Thx :)

Anbefaler det ikke, men bare kjør på.

Går det bra så går det bra, går det ikke bra får du lide konsekvensene. Ingen hindrer deg fra å risikere å ødelegge ørene dine, få infeksjon m.m., så for all del, strekk i vei.

 

Om du strekker normalt uten å skalpellere o.l. har du større sjans for at hullene lukker seg sånn høvelig, men ikke forvent at de gror igjen og forsvinner.

Husk hva strekking er - du strekker øreflippen og får det stramme vevet rundt smykket til å danne nye hudceller, noe som vil resultere i mer hud til overs.

Lenke til kommentar

Frister litt å utvide hullene i ørene mine og, til maks 10mm.

Tror hullet i høyre øret er grodd igjen, så må vel ta på nytt der igjen. :p

 

Frister og prøve å åpne piercingen i øyenbrynet igjen. Ble så lei piercingen der når halve klassen plutselig fikk hull der og.

 

edit: Slenger inn ett lite spørsmål, hvilke studioer anbefales i Bergen når det kommer til tatoveringer? Let's Buzz eller Leading Light var de jeg tenkte meg.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...