Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Det var en her tidelig i tråden som skrev HAT med svart sprittusj og dyttet det ned i huden med en nål. Etter det så tror sikkert alle automatisk at hjemmelaget taovering betyr det samme. Det har faktisk vært fortalt om en som skulle bestille tatoveringsmaskin fra USA og ordne alt sammen selv. Men at noen kan har utstyr hjemme er visst ikke så kjent.

Forøvrig ville jeg aldri gjort sånt selv.

ah okay, nei er ikke mitt utstyr, er tattovøren min sitt.

kommer nok ikke til å gjøre det flere ganger, hadde bare lyst til og prøve, synes det er morro og ha en man har gjort selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det skal helst ikke gjøre veldig vondt, men det hender jo det skjer. Det nye smykket vil selvfølgelig ta lengre tid å få inn, da hullet skal være akkurat stort nok til at det får plass til smykket.

Når du derimot har brukt bondagetape for å tape opp smykket slik at strekkingen skjer gradvis over lengre tid er det derimot mindre smertefullt, og jeg har flere ganger opplevd at smykkene bare glir rett inn uten nevneverdig smerte ved bruk av denne teknikken.

Hvor lenge er det siden du strakk før denne gangen? Hvilken metode brukte du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorvidt det gjør vondt eller ikke kan også avhenge av om du tok første hull hos frisør eller ikke.

Vanligvis vil friøsrer bruke en pistol som skyter smykket inn i øret og samtidig knuser vevet rundt, slik at dette blir hardt og derfor vanskeligere å strekke.

Hvor lenge siden er det du tok første hull?

Husk uansett å vente minst(!) to uker mellom hvert strekk. Selv om alles kropper er ulike er ørestrekking en prosess som burde dedikeres mye tid, da det vil gi et bedre resultat i slutten.

Lenke til kommentar

Tok hullet for ca 20 år siden, så det er vel nokolunde grodd ;) Men med kvart strekk, meina du uansett kor lite eg går opp i mm?? Så fra 2 til 2.4, så bør det gå minst to uker?? Eller er kvar strekk 1mm??

Mykje "teite" spørsmål kanskje, men er nybegynner så får ha meg unnskyldt :p

Lenke til kommentar

hver størrelse ja. Selv så lot jeg alltid Pinpoint strekke for meg, og de anbefalte 4 ukers ventetid mellom hver gang. Men skal det gjøres helt riktig så skal du ikke tenke på tid, men heller kun bry deg om at øret skal være grodd før neste strekking utføres. Selv så begynte jeg på 1,6mm i ene øret, og strakk det først til 2mm, så 2,4mm, så 3,2mm, så 4mm, så 5mm, så 6mm, så 8mm, hvor jeg nå har vært i omtrent 2 år. Dette var altså størrelseøkningen jeg ble anbefalt på pinpoint da det alltid var de som gjorde det for meg. 4 uker var faktisk for meg for lite å vente mellom 6 og 8, selv om de valgte å gjøre det likevel (under litt tvil og overtaling fra meg) siden jeg etter det brukte veldig lang tid på å få det til å gro og er rimelig sikker på at jeg har en god del arrvev nå :(

så mitt poeng er: Ikke bry deg om tid og å øke raskt, hør på kroppen så vil du få mindre problemer, og mindre smerte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har en tattovering på armen som ikke har fått oppmerksomhet på 10år og 40kg siden. Var innom en tatoveringssjappe denne uken å hørte om hva som kunne gjøres for å endre helt om på motiv da jeg har blitt mer "symmetrisk" i hodet med årene, og nå HATER at den er så usymetrisk (og blå og avrundet).

Fikk beskjed om at de kunne kjøre den over i Maori-stil, samt friske og spisse opp nåværende, men er det noen sjeler der ute som har noen andre gode ideer hva som kan gjøres her? Selv ønsker jeg totatlforandring av motiv, så nåværende blir "borte".

post-22679-0-96821800-1305868370_thumb.jpg

EDIT:

Om man hadde valgt noe i den stilen her hadde man vel klart å "fjerne" den gamle helt?

http://www.tattooique.com/gallery/main.php/d/659-1/free%2Btribal%2Btattoo%2Bdesigns%2Bfor%2Barms.jpg

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Det beste vil være å ta en laserbehandling eller tre for å viske den ut nok til at du står fritt til å velge motiv, ikke bare velger noe som vil dekke den best mulig. Da kan du slippe unna med mørke farger/gråtoner istedenfor å måtte ha det gamle motivet bygget ut. Har du et middelmådig utgangspunkt, blir ofte sluttproduktet det samme.

Lenke til kommentar

Det beste vil være å ta en laserbehandling eller tre for å viske den ut nok til at du står fritt til å velge motiv, ikke bare velger noe som vil dekke den best mulig. Da kan du slippe unna med mørke farger/gråtoner istedenfor å måtte ha det gamle motivet bygget ut. Har du et middelmådig utgangspunkt, blir ofte sluttproduktet det samme.

Går ut fra at laserbehandling ikke er direkte billig, men var ingen dum idè.

De snakket om at de kunne ta bilde av den, og tegne opp for meg på papir, men det er kanskje noe jeg må betale de for å gjøre? Om de lager ett par alternativer til meg kan det jo hende jeg liker det jeg ser og går for det mener jeg.

Lenke til kommentar

Nei, direkte billig er det ikke, men jeg er av den oppfatning av at om noe er verdt å gjøre, så er det verdt å gjøre skikkelig. Det er bedre å gå rundt med en tatovering du er kanonfornøyd med og sinnsykt stolt av å vise frem, enn noe som du er sånn ca. mellomfornøyd med. Legg til prisen av laserbehandling til prisen på tatoveringen du virkelig vil ha, regn ut hvor mange år du har igjen å leve (sånn ca.) og regn ut hvor mye det koster deg per dag. Det er ikke mange ørene det er snakk om, for å si det sånn.

Vanligvis sier man at å fjerne en tatovering koster ti ganger så mye som det kostet å ta den, grovt regnet. Om det bare er snakk om å bleke den ned for å dekke over, så snakker vi gjerne 3-5000kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Foreslår blackwork over området (eller hele armen, for den saks skyld). Så kan du heller ta scarification oppå når tatoveringen er grodd, stor fare for at det blir rått.

Lenke til kommentar

Fikk en nokså kjip mail fra Valerie Vargas i går.

Hello

Sadly, i have some bad news. I will no longer be guesting at invictus tattoo next week, circumstances have changed last minute and will no longer be able to tattoo you next week. This isnt permanent and I will be coming back another time, so in effect a very last minute reschedule, my sincerest apologies for this.

Right now I dont know when I will be rescheduling for but there's two possible choices to go from here. I can keep you on a list to let you know when i will be coming back ( but at this time it could be anything between a few months to a year) or if youd like to travel to london to get tattooed i will make room and fit you in as the earliest convenience.

Again I can only apologise for this and to thank you for your patience and understanding.

Hope to hear from you soon

Valerie

Tror jeg ser meg om etter en ny tattovør nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...