safop Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det var så vanvittig mange sider å lese igjennom, så eg berre spør her.. Holder på å strekke i øret no(sette første i i dag), skal den berre ver i ro i øret, skal den snurres på, ut om natta osv... Har kjøpt eit sett som strekker opp til 5mm, ca 0.8-1mm om gangen, kor ofte skal eg skifte?? Ca ein gong i mnd, eller oftere??? Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Strekker du hull som har grodd fra før, eller har du nettopp tatt? Lenke til kommentar
safop Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Strekker hull som har vore grodd i maaaaaaange år Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Det gjorde jeg også. Hovedregelen er vel én størrelse (2 mm) i måneden, men for å være ærlig strakk jeg til 8 mm på seks uker... Jeg er litt liberal til "regler" innen piercing, jeg tenker som så at folk har jo stukket hull i diverse kroppsdeler i mange tusen år, lenge før det fantes kanyler og saltvannsløsning og desinfeksjon og alt det der. Så jeg strekker etter et prinsipp om at så lenge det ikke gjør vondt, er hovent, sprekker, blør eller klør, er det greit. Men hovedregelen er vel egentlig 2 mm i måneden...? Edit: Vet ikke om snurring gjør noe fra eller til, men ikke ta ut smykket om natta. Da mister du bare framgangen din. Endret 11. mai 2011 av Charlotte Q Lenke til kommentar
safop Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Takk for kjapt svar, har spurt på piercingsjapper, men dei er litt tilbakeholden med info når ein skal gjer ting sjøl Så lenge det ikkje gjer kjempevondt, så kan ein berre kjøre på altså Men det var litt vondt å tre i den første no, men det skal vel gjer litt vondt i dei første timene Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Nei nei nei nei, ikke ta mitt ord for lov! Leser du på forrige side ser du at jeg ABSOLUTT ikke er noe godt forbilde Det var bare ment som deling av personlige erfaringer, ikke noe godt råd Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Minst to uker i mellom, behandle øret som om det var en ny piercing, ikke plukk på den, ikke ta den ut når du sover, hold den tørr og ren, ikke strekk hvis øret protesterer, heller for sakte enn for fort. 2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 En kamerat av meg gjorde det for fort. Han bare gnudde inn større plugger for å strekke. Han endte opp med en infeksjon som spredte seg til hele kroppen, tok vekk all energien hans og gjorde så han måtte gå på penicilin i et par uker. Just saying. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Speaking of stretching... Kom meg akkurat opp på 24 mm nå, veldig fornøyd. Lenke til kommentar
safop Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det var heftig, trur eg stopper på max 8mm eg Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det var heftig, trur eg stopper på max 8mm eg Det tror du nå... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det var heftig, trur eg stopper på max 8mm eg Jeg sa jeg skulle stoppe på 8-10. Blir fort vant til størrelsen, og så frister det alltid med litt større, bare bittelitt. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 session 5... dårlig lys på bilde men skit au Lenke til kommentar
nintendoDS Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 ^ Ser bra ut. Er det mye igjen? Tok conch piercing i dag. Hadde faktisk ikke trodd jeg skulle gjennomføre, men plutselig var det min tur Kvalm og svimmel, men hold meg våken gjennom hele prosessen. Hyperaktiv av adrenalin i flere timer etterpå, og nå er jeg utslitt.. Haha, tar på å gjøre skume ting. :!: Plasseringen ble noe lignende bildet under, ble litt lavere enn jeg hadde tenkt først, men syns det ble bra likevel: Men lurer på en ting ang rensingen. Jeg klarer jo ikke å se utgangssåret på baksiden. Hvordan renser jeg der? Bare sånn ca, eller burde jeg bruke et slags speil for å se der? Har renset to ganger i dag, ved å bare spyle bak øret med apotek-saltvann i engangsflasker, pluss tatt q-tip borti til det sluttet å komme størknet blod på q-tipen. Holder dette? Tatoveringstimen ble utsatt, tatovøren var uvel stakkar. Litt kjedelig, men sånt som skjer. Ny time om noen uker, så ikke lenge å vente heldigvis Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hva er denne greia med ørestrekking godt for? Skjønner ikke pointet når hølet blir så vidt at du kan henge både pynt og juletreet med på der, hehe. JK -- LOL! Men. Jeg synes full tattoos er spennende. Skal man først ta tattis må det nesten dekke en del for å se godt ut mener jeg. Hva ville dere tatt hvis dere sammenhengende skulle dekke f.eks hele ryggen eller bryst og overarm etc. ? Kunne tenkt meg noe sånt. Ikke akkurat. Men noe. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) ^ Ser bra ut. Er det mye igjen? Tok conch piercing i dag. Hadde faktisk ikke trodd jeg skulle gjennomføre, men plutselig var det min tur Kvalm og svimmel, men hold meg våken gjennom hele prosessen. Hyperaktiv av adrenalin i flere timer etterpå, og nå er jeg utslitt.. Haha, tar på å gjøre skume ting. :!: Plasseringen ble noe lignende bildet under, ble litt lavere enn jeg hadde tenkt først, men syns det ble bra likevel: Men lurer på en ting ang rensingen. Jeg klarer jo ikke å se utgangssåret på baksiden. Hvordan renser jeg der? Bare sånn ca, eller burde jeg bruke et slags speil for å se der? Har renset to ganger i dag, ved å bare spyle bak øret med apotek-saltvann i engangsflasker, pluss tatt q-tip borti til det sluttet å komme størknet blod på q-tipen. Holder dette? Tatoveringstimen ble utsatt, tatovøren var uvel stakkar. Litt kjedelig, men sånt som skjer. Ny time om noen uker, så ikke lenge å vente heldigvis Greier du ikke å bøye øret fremover? iallefall nok til å få sett baksiden i speilet? Endret 14. mai 2011 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
nintendoDS Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Ikke nå i alle fall, for gjør vondt bare jeg smiler og øret blir litt beveget. Tenker at det ikke er så lurt å bøye øret da, og irritere det enda mer. Hadde ikke trodd at øret skulle bli så ømt altså! Det ser veldig bra ut da heldigvis, ikke rødt eller opphovnet eller noe, så alt er nok som det skal. Er også mindre vondt i dag enn i går. Men nå med speil, uten å bøye øret, og da klarte jeg å se hele utgangssåret Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Tenker på å ta 3 stjerner ("ufylte") på ca. 3-4 cm på baksiden av leggen. Noen som vet ca. hva det vil koste? Er ikke baksiden av leggen noe av det minst smertefulle? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Conch er fint Jeg skal ta en til til uken, orbit tenkte jeg. Men over til ditt tema, trenger du å se det for å rense det? Det hender at jeg sjekker tilstanden med speil, men som regel føler jeg meg bare frem. Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Fikk endelig min første tattovering i dag, etter mye venting og timer jeg har måtte utsette pga jobb eller annet crap. Veldig fornøyd. Endret 14. mai 2011 av Maaby 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå