Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, den var fet!

 

Det er ikke noen dypere mening bak Yoshi motivet annet enn at han har vært en favorittfigur i Mariouniverset helt siden Super Mario World på super Nintendo :p Og jeg spilte uforskammet mye Mario Kart i min barndom! Og da selvfølgelig utelukkende som Yoshi! Jeg kunne fort bli litt gretten om noen andre valgte han før meg :p Da var det full jakt på den personen med røde skjell og hva som var!!

 

Damn, nå fikk jeg lyst til å dra frem de gamle Mario Kart spillene :p

Lenke til kommentar

Hei, Jeg bare lurer på noen ting. Jeg tok en tatovering for drøyt en veke siden å det har komt en skikkelig skorpe nå. Å jeg bare lurer på om det er nok å bare smøre en slik salve på eller om jeg bør vaske de med parfymefri såpe hver dag? Å isofall hvor lenge?

 

 

Hadde satt pris på svar så fort som mulig:)

Endret av benjiimagic
Lenke til kommentar

Det er mange forskjellige måter å ta etterbehandlingen på, så noe fasit er det ikke. Men jeg kan skrive ned hva jeg gjør, og som fungerer utmerket for min del :)

 

Uke 1: vaske tatoveringen 3 ganger om dagen med grønnsåpe (den vanlige, ikke den med furunållukt osv) og varmt vann, og smøre på ett tynt lag med helosan når det blir for tørt.

Uke 2: samme som over, men bare vaske to ganger om dagen.

Uke 3: igjen, det samme. Men bare vaske en gang om dagen.

 

Den "oppskriften" fungerer veldig bra for meg, som sagt!

Lenke til kommentar

Slik eg har gjort det på min:

 

Veke 1: Varm klut, dra den over 4-5 gonger, la det tørke litt og smøre på eit lag med A-Derma krem. Dette gjer eg morgon og kveld.

Veke 2: Same som veke 1

Veke 3: Ingenting - kanskje smøre før eg legg meg om eg har meir krem igjen.

 

Tatoveringa mi er veldig fin, ikkje noko skorpe eller noko. Den er ca 1,5 veke gamal :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker en salve som heter Tattoo Goo som er ment for tatoveringer. Fungerer dette på den samme måten? Og nå er tatoveringen akkurat en uke gammel og jeg vet ikke helt hvordan skorpen skal se ut, men jeg føler det er litt feil her med meg. Kan poste et bilde. Er dette normalt eller bør jeg gjøre noe drastisk kjapt?post-244104-0-82919600-1304163651_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Rød i kantene ja, men ikke speielt innover men der er små hakk i skorpen og den er ikke helt svart. Ser heller ikke spesielt bra ut.. Er dette normalt og er det noe jeg kan gjøre?

 

Ser rød ut langs kantene.. Ser også ut som den går litt innover, stemmer det?

 

Rød i kantene ja, men ikke speielt innover men der er små hakk i skorpen og den er ikke helt svart. Ser heller ikke spesielt bra ut.. Er dette normalt og er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg fikk sånn skorpe på en noen små deler av den ene tatoveringen min. Der mistet jeg en del farge, og strekene ble "hakkete". Prøv så godt du kan å unngå at skorpen sprekker.

 

På meg fungerer det best å holde tatoveringen fuktig, slik at det ikke dannes hard skorpe, men at huden kun flasser av i myke "flak". Så jeg ville smurt masse med fuktighetskrem, slik at skorpen myknes opp.

 

Det finnes utallige måter å gjøre det på, det jeg har skrevet et den som passer best på meg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk sånn skorpe på en noen små deler av den ene tatoveringen min. Der mistet jeg en del farge, og strekene ble "hakkete". Prøv så godt du kan å unngå at skorpen sprekker.

 

På meg fungerer det best å holde tatoveringen fuktig, slik at det ikke dannes hard skorpe, men at huden kun flasser av i myke "flak". Så jeg ville smurt masse med fuktighetskrem, slik at skorpen myknes opp.

 

Det finnes utallige måter å gjøre det på, det jeg har skrevet et den som passer best på meg.

 

Det er det jeg er redd for at de skal bli hakker i linjene, men skal bruke fyktighetskremen hyppig å håpe at de går bra:) Takk for tipset:)

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert tattoo hvilken jeg skal ha, og tror jeg har funnet min. er bare 17 nå, men skal ta den når jeg blir eldre 20'ish var planen

 

http://fc00.deviantart.net/fs39/f/2008/364/b/6/Mitch_Lucker_by_Jojo_Brain.jpg

Vil ha noen slik som han har på Høyre arm, skog , karper som hopper i foss med masse farger og andre ting. Noen som vet hva en slik vil komme på? med farger og alt og om det er noen i norge som er flinke på slikt? :) Planen er at jeg skal ha noe japanese tattoo design

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har lenge vurdert tattoo hvilken jeg skal ha, og tror jeg har funnet min. er bare 17 nå, men skal ta den når jeg blir eldre 20'ish var planen

 

http://fc00.deviantart.net/fs39/f/2008/364/b/6/Mitch_Lucker_by_Jojo_Brain.jpg

Vil ha noen slik som han har på Høyre arm, skog , karper som hopper i foss med masse farger og andre ting. Noen som vet hva en slik vil komme på? med farger og alt og om det er noen i norge som er flinke på slikt? :) Planen er at jeg skal ha noe japanese tattoo design

 

Morten Øverlie

Lucky 7

 

det der er ikke så veldig japansk, mer oldschool

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert tattoo hvilken jeg skal ha, og tror jeg har funnet min. er bare 17 nå, men skal ta den når jeg blir eldre 20'ish var planen

 

http://fc00.deviantart.net/fs39/f/2008/364/b/6/Mitch_Lucker_by_Jojo_Brain.jpg

Vil ha noen slik som han har på Høyre arm, skog , karper som hopper i foss med masse farger og andre ting. Noen som vet hva en slik vil komme på? med farger og alt og om det er noen i norge som er flinke på slikt? :) Planen er at jeg skal ha noe japanese tattoo design

 

Morten Øverlie

Lucky 7

 

det der er ikke så veldig japansk, mer oldschool

 

hva vil oldschool si? kan du sende link til noen type bra oldschool tatoveringer som ligner på den?

Lenke til kommentar

Får fyre opp et bilde av min nye baby her, som ble tatt igår på OTC av Victor Policheri. Kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet! Det tok ca. 6.5 timer og kom på 10k.

 

Og la oss ikke glemme: Vi vant Best of Saturday! :)

 

1.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Får fyre opp et bilde av min nye baby her, som ble tatt igår på OTC av Victor Policheri. Kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet! Det tok ca. 6.5 timer og kom på 10k.

 

Og la oss ikke glemme: Vi vant Best of Saturday! :)

 

*awesome blekk*

Grattis med en fantastisk tatovering, og med seieren :D Jeg visste den kom til å gjøre det bra. Jeg var nede en tur i dag også, så pokalen sto utstilt på bordet hans ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...