Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor tålmodige er egentlig piercere? Jeg har seriøs nåleskrekk, der jeg ofte svimer av når det er ferdig. Kan også bli kvalm og brekke meg og sånt.

Har veldig lyst på industrial sak øverst i øret, men drøyer pga at jeg er livredd. Redd for å backe ut også, flaut...

 

Har to hull i hver øreflipp, og grøsser bare jeg tenker på det. Den lyden som kommer når nålen går igjennom. :cry:

Vil det være mulig å holde seg for ørene når pierceren stikker hullene til stangen? Sånn at jeg slipper å høre lyden i alle fall? Lyden er nesten det som er verst. Og får du bruke den tiden du trenger før de stikker, eller er det bare "kjør på og bli ferdig raskt"? Redd de tenker jeg er en "tøffing" (lol), siden jeg har masse tatoveringer, men foretrekker å bli tatovert noen timer, enn å få et stikk som går over på noen sekunder. :roll:

 

Har hatt hull oppe i brusken før da jeg var omlag 14, men det var skutt med frisørpistol, og grodde aldri.

 

 

 

Kommer det høy lyd når nålen går gjennom brusken i øret? Hvor vondt er det å ta industrial i forhold til i øreflippen?

 

Er så sykt nervøs, men har egentlig bestemt meg for å bare gjennomføre det. :ermm:

Endret av nintendoDS
Lenke til kommentar

En piercing som er utført av en erfaren profesjonell piercer er som regel over i løpet av få sekunder, og de fleste beskriver det som "mindre vondt enn forventet". Selv mange som har (det de selv beskriver som) kraftig nåleskrekk, trosser denne for å pynte på kroppen. Og fordi man gjør det helt av fri vilje, og får "belønning" for å overvinne frykten sin, får de ofte positive assosiasjoner til opplevelsen. Faktisk er det mange faste nåleskrekkunder som får mer kontroll over fobien sin, fordi "hyggestikkingen" av piercing gir de trening i å ikke spenne seg, å puste riktig, og å forstå at det ikke er farlig med kontrollert kontakt med spisse gjenstander.

 

Hos Pinpoint er vi veldig vant med nervøse kunder, og tar oss god tid til å forklare hva vi gjør (uten å gå i ubehagelig detalj). Dette er grunnen til at vi setter av 30 minutter når vi skal ta en piercing, selv om det ofte bare tar 15-20 minutter. Mesteparten av denne tiden går med til å forklare om etterbehandlig, desinfisere huden og markering av plasseringen. Om man føler seg ukomfortabel underveis skal man ikke være redd for å si ifra, og vi svarer gjerne på alle spørsmål som måtte dukke opp, uansett hvor dumme de kan virke. Vår jobb går ikke bare ut på å sette en rett piercing, men å få kunden til å føle seg trygg og avslappet.

 

 

http://pinpoint-piercing.blogspot.com/

Lenke til kommentar

Presterte faktisk å få en søt liten blowout (ville anta det, siden jeg revna og blødde..) ved å gå opp fra 6 til 7mm. CRY. Hadde holdt meg på 6mm i 4 mnder før jeg nå prøvde å bytte. Typisk, jeg som hadde gledet meg SÅ til å ha i de fine, nye, røde spiralene fra Gorilla glass :<

Lenke til kommentar

Takk :D Var forferdeleg godt å bli ferdig bare. Makan å vondt. Var klar for å ligge på ei seng eller noko, men måtte sitte på ein krakk og bøyge meg framover, så var ikkje akkurat kurrant stilling for å slappe av i ryggen :p

 

Lurar på noko, på den lappen eg fekk av tattoo sjappa står det at eg skal vaske tatoveringa 2-3 gonger før eg legg meg, så smøre den inn med ein spesial krem. Så kjem det eit nytt punkt der det stend at eg skal smøre meg med den kremen 1-2 gonger dagleg til tatoveringa er ferdig grodd. Skal eg då ikkje vaske den 2-3 gonger dagleg anna enn i dag? At eg kunn treng å smøre den 1-2 gonger kvar dag i 2 veker?

Og korleis er det å dusje, kan eg bruke såpe etc? Evt. kor mange dagar før eg kan bruke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...