Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

De pleier å la deg kjenne nåla litt på huden før de blekker, så du er forberedt. Så om du skulle skvette første gangen så ødelegger du ikke noe ;)

Om du ikke skulle holde ut så lenge som du har planlagt å sitte så får du nok komme tilbake en annen dag for å fullføre. En venninne av meg gjorde det, selv om hun ikke satt veldig lenge før hun fikk nok.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

Kor langt blir nåla stukket inn? Har gått ned frå 40+% til rundt 20% kroppsfett dei seiste året, og eg kjenner det ikkje er så mykje fett over ryggraden. Det er ikkje slik at nåla vil slå ned i beinet?

Ein blir vell fort vandt til å tatovere også? Altså at huden blir "lamma" slik at ein kjenner det mindre?

Vil sjølvsagt bli ferdig med heile på ein tatoveringstime.

 

Kor lang tid har eg? Har jau bestilt time klokka 1400, men kor lenge holder han på før det er neste kunde sin tur?

Lenke til kommentar

Sower: beste er nok å høre hvor mye tatovøren anslår for det du vil ha, og om det skulle overskride 10 store, så sier du ifra om budsjettet. Det er ikke vanskelig å justere ned detaljer/størrelse for å matche et budsjett, iallefall ikke i den størrelsen der. Nå skal det være sagt at det er snart 3 år siden jeg sluttet som piercer/resepsjonist, så overslagskillsene mine kan være litt rustne.

 

Ondskap: nålen går ca. 2mm inn i huden. Fettprosent har lite å si, smertemessig. Ryggraden er ganske vond uansett.

 

Ellers er det sånn at jevn, lav smerte er noe kroppen blir vant med, litt på samme måte som lukter og lyder blir nullet ut. Det blir ikke smertefritt, men mer levelig.

Lenke til kommentar

Smerte har en fysisk og en psykisk komponent. Hvis man håndterer den psykiske komponenten på riktig måte, så blir den fysiske komponenten overraskende levelig. Hovedgreia med smerte er at man instinktivt blir redd og bekymret for at noe er jævlig galt – derfor oppleves smerten også helt jævlig. Hvis man derimot klarer å rasjonalisere det, og innser at en liten tatovørnål ikke kommer til å drepe deg så blir det hele langt mer levelig. Det gjelder i hvert fall for andre typer overfladisk smerte, jeg vil tro det samme gjelder tatovering.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Smerte er midlertidig, men satan så vondt det er! Vel, selve tattoveringsdelen fører til litt piping fra meg, men den sviinga i armen og på beinet nå er skikkelig ekkel. Sånt skjer når tattovære skal fikse opp to tattoveringer litt og ender opp med å legge til elementer i begge to :!:

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar

Nå blir det å spare penger så jeg kan starte på sleeven min. Tenker meg en hanya maske på skuldern og en del sakura blomster under. Jeg har tenkt til å starte med half sleeve på underarmen. Tenker noe ala denne her: 5619781581_63433fd86c_b.jpg Tenne øverst skal bort og vil endre øynene litt. Tenker å ha den i BW. Hvem bør jeg dra til? Kai på leading light kansje? Hmmm. Jeg har lyst på en BW sleeve med røde eller rosa sakura/blomster.

Lenke til kommentar

Smerte er midlertidig, men satan så vondt det er! Vel, selve tattoveringsdelen fører til litt piping fra meg, men den sviinga i armen og på beinet nå er skikkelig ekkel. Sånt skjer når tattovære skal fikse opp to tattoveringer litt og ender opp med å legge til elementer i begge to :!:

 

Jeg synes ikke midlertidig smerte i huden er så ille! Mye verre med hodepine/migrene f eks. Men på piercing synes jeg nesten grotiden er verst!

A propos, nå er mitt lille(...) lyn grodd, kjenner at jeg må bygge på ASAP :D

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en buddhistisk tatovering! Det var skikkelig spesielt. Han fyren hadde vært munk i 30 år og hele tiden mens han tatoverte satt han og messet. I sermonien først måtte jeg ofre blomster og greier mens han satt og ba. Tatoveringen tok kanskje underkant av to timer, men hele greia til sammen tok kanskje 5 timer :p

Vondt var det og.. Skal fikse bilde!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en buddhistisk tatovering! Det var skikkelig spesielt. Han fyren hadde vært munk i 30 år og hele tiden mens han tatoverte satt han og messet. I sermonien først måtte jeg ofre blomster og greier mens han satt og ba. Tatoveringen tok kanskje underkant av to timer, men hele greia til sammen tok kanskje 5 timer :p

Vondt var det og.. Skal fikse bilde!

Dette gleder jeg meg til å se :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...