Kazuo Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Kan noen anbefale en god salve for en ganske fersk tatovering? Da jeg tok den sist onsdag fikk jeg med en tube med 'Tattoo-Creme' fra Pegasus Pro, men denne er ikke noe god å bruke. Den er våt og klissete og drar til seg støv og all mulig drit (ganske lik vaselin i konsistens, kanskje enda seigere). I natt valgte jeg å sove uten, men da jeg våknet i morges var tatoveringen helt tørr og flassete, så noe må jeg jo bruke.. Skulle gjerne hatt noe som holder den normalt fuktig og smidig uten å være klissete. Helst noe som jeg kan finne i dagligvare/apotek. Tatoveringen har også blitt en del blekere der det har flasset av; vil det si at den er ødelagt, eller vil det komme seg igjen? Har sett det skje før men da har det blitt mørkere igjen når det har gått en stund. Hilsen tattoo-newbie bruk gladpack over der kremen er så slipper du at dritt & smuss kommer på det, jeg bruker gladpack alltid de første 3-4dagene om ikke lenger. Mine er healet på 1uke max etter den kun noe små flassing og smører lett med helosan par uker til så tilbake til vanlig lotion for kroppen. 1 uke healing er fysisk umulig, hvis du ikke er et slags supermenneske da som regenerer sår veldig mye fortere enn andre mennesker... javel da er jeg et supermenneske ,healer skrubb sår meget raskt også. 100% er det nok ikke, men bra nok til at jeg ikke bryr meg om en bøtte med salt spruter utover tattoen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Og si at Dani er super-menneske for at det meste er grodd er FEIL, det skjer meg hver gang. En uke og jeg er veldig nært ferdig, skorpa er av, MEN huden er fremdeles tynn så man skal jo være forsiktig...men at såret er grodd..yupp det er det:) Fetteren min tatoverte hånda før jul, og som andre erfaringer her, så gikk han rundt med en ballong der hånda en gang var etterpå. Og for de som er interessert (tipper det er et par av oss her inne) så er det intervju med Victor i nyeste nummer av Nordic Tattoo Mag som kommer i morgen. Takker for infoen Lenke til kommentar
surtei Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei, jeg tenker på å ta en tattovering til minne om en bestevenn, bestefar og tante som har gått ifra oss siste året. Det har vært en tung tid, og jeg ønsker meg noe som minner meg om disse tre personene. Det jeg hadde i tankene var en tattovering rundt håndlettet. Tenkte å ha teksten ; "You'll never be forgotten". Jeg har tenkt at teksten skal gå en hel runde rundt håndleddet, og der starten og slutten møtes har jeg lyst å ha 3 små tegn, ett for hver av dem. Det jeg tenkte var ett kors for min religiøse bestefar, en skilpadde ( jeg fikk ett skilpadde smykke av min bestevenn for mange år siden når vi var små, og dette er nok det kjæreste jeg har fra hun) og en kreftsløyfe til minne om min tante som døde av kreft. Teksten tenker jeg skal gå fint, men symbolene blir kanskje ikke passende på håndleddet? Tenker å ha ganske smal tekst, og vil ikke at de skal overgå dette. Så denne tattoveringen skal taes i England, noen som vet sånn cirka pris på dette? Og noen som kunne tenke seg å lage denne for meg? På forhånd takk Lenke til kommentar
Petter Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Siden den blir såppas liten vil jeg tenke et sted imellom 1000 og 3000kr Spørs litt på detaljer osv. Lenke til kommentar
Beatrixie Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Beatrix: Siden du sier du ikke syns det var vondt, så vil jeg spørre hvor lenge du satt? Ca en liten halvtime. Den jeg tok bakpå skulderbladet satt jeg 3 timer på, og den var jævlig vond fra første strek. Overraskende vond egentlig. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 30min er da smerten så vidt har begynte å sette sitt preg Lenke til kommentar
Petter Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hos meg ville jeg ikke si at det kunne kalles smerte før etter 4-5 timer, men vi er alle forskjellige Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Og si at Dani er super-menneske for at det meste er grodd er FEIL, det skjer meg hver gang. En uke og jeg er veldig nært ferdig, skorpa er av, MEN huden er fremdeles tynn så man skal jo være forsiktig...men at såret er grodd..yupp det er det:) Ja skjønner ikke helt hvor den supermenneske greia kom ifra pga min tattoo gror på en uke, jeg tar etterbehandling ganske alvorlig og på en måte jeg mener er riktig..Følger Helosan/gladpack metoden.. Har ca 25timer med tattoo foran meg i april hos 3 artister blir sinnssykt moro.. Bring the pain 1 Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) vel. er ferdig flassa etter 4-5 dager men selv om skorpe osv er borte er ikke huden grodd... Endret 14. februar 2011 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg flasser ikke overhodet, som jeg har lagt merke til, er jeg ferdiggrodd med en gang jeg da... Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 vel. er ferdig flassa etter 4-5 dager men selv om skorpe osv er borte er ikke huden grodd... Ja, når man bruker helosan gladpack combo vasker du av alt som evt flasser av 3ganger om dagen, healer raskt å fargen setter seg godt.. Skal ikke prakke min metode på noen bare forteller hvordan jeg selv gjør det Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Flogie: Du har et sår, og hvis du faller og slår deg så hovner du opp. Hvor mye varierer, men Victor selv hovnet opp som en julegris:P ( nærheten av lymfe-kjertlene foreks. er det flere som kan få ganske kraftig reaksjoner ) Personlig har jeg vært heldig, selv etter 10 timers økt så hadde jeg ikke noe spess. hevelse. Litt såklart, men ikke plagsomt. hehe, ja skjønner det. Har falt en gang på albuen før, fikk en helvetes betennelse og hevelse. Regnet med det ikke var så farlig da jeg ikke følte meg dårlig, men den ble fremdeles nesten dobbelt så stor som vanlig. Uansett, vanvittig fornøyd, det ble et stykk big piece som første tattovering. Fikk mye skryt og oppmerksomhet på convention, så det er ikke feil det heller. Lenke til kommentar
malinbirkeland Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Lurer på om noen har erfaring med et sted som heter Canary Tatto, som ligger i playa del ingles? Eller andre steder på øya? Aldersgrense? Renslighet? personlige erfaringer? pris? Setter pris på alle svar! smile.gif Hei. Jeg tok tattoo på et sted jeg tror heter Mystery Tattoo i Puerto Rico på Gran Canaria. De som jobbet der var norske, og tror hele bedriften var norsk. Tror det kostet rundt 400 kr i minstepris, noe jeg betalte for min da. Jeg hadde akkurat blitt 14 da jeg tok min, så jeg tror ikke det er noe aldersgrense, men jeg hadde en forelder med da. Altså, hvis du tenker på å få en heavy tattoo ville jeg ikke anbefalt dem, men i forhold til små er de helt ok. Ble imponert over rensligheten der, og det var ikke noe feil når jeg var der. Eneste var at han som tattoverte ikke var noe Kat von D. anbefaler Malabares tattoo. som ligger på et kjøpesenter i playa del ingles som heter gran chaparral:) Lenke til kommentar
Marte Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Venter spent på artist-lista til OTC i år. Bare 2 stk på den hitil. Og jeg vurderer å dra dit og pynte litt på meg selv iår igjen. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Bare to? Da er den i såfall oppdatert nå Edit: Ser det står 2010 over listen O.o Hvor fant du de to du nevner? Endret 15. februar 2011 av Mumsen Lenke til kommentar
Marte Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Oi, du har rett. Jeg blingsa gitt. Nei, da er den ingen hittil i 2011 Lenke til kommentar
dismayed Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 1.6 vil jeg tro. iallefal det jeg har. Tror nå h*n mener lengden, ikke bredden. Hun Der var lengden på stangen eg lurte på, ja.. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Oi, du har rett. Jeg blingsa gitt. Nei, da er den ingen hittil i 2011 Fort gjort når de endrer design sån plutselig, men bestemmer seg for å ha det gamle innholdet Noen tatovører tør jeg påstå med 100% sikkerhet kommer til å være der. Alltid noen gjengangere! Jeg vil også pynte på meg der i år... Men har ikke penger Fikk mms fra fetteren min i går. Han hadde vært på Let's Buzz og fått seg en driiiiiiiiiitfet Marilyn Monroe piece på overarmen. Når jeg ser slikt så kribler det i hele kroppen etter å få meg noe nytt selv Lenke til kommentar
Marte Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Oi, du har rett. Jeg blingsa gitt. Nei, da er den ingen hittil i 2011 Fort gjort når de endrer design sån plutselig, men bestemmer seg for å ha det gamle innholdet Noen tatovører tør jeg påstå med 100% sikkerhet kommer til å være der. Alltid noen gjengangere! Jeg vil også pynte på meg der i år... Men har ikke penger Fikk mms fra fetteren min i går. Han hadde vært på Let's Buzz og fått seg en driiiiiiiiiitfet Marilyn Monroe piece på overarmen. Når jeg ser slikt så kribler det i hele kroppen etter å få meg noe nytt selv Ene kameraten min har starta opp studio i byen her, og vi snakker ofte om hva jeg vil gjøre. Men tenker at jeg vil prøve å få litt fra forskjellige artister. Ooog.. pengene jeg har spart opp skulle jo EGENTLIG ikke gå til tatovering da, hehe. Selv om det kribler langt utri fingertuppene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Selv skulle jeg ha bestilt time for å få begynt på den planlagte sleeven min. Dillemaet er bare det at dersom bilen ikke skulle gå gjennom EU-kontrollen så går det nok en del kroner på reparasjon, samt at jeg har veldig lyst på en skikkelig ferie til sommeren. Så det blir nok ytterlige noen uker før jeg klarer å se an om jeg får råd til pose og sekk. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå