Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Tok min første tatovering i dag, nærmere bestemt i firetiden. Tatovøren sa jeg kunne fjerne tapen etter to timer, men da jeg snakket med venninner sa de at det hørtes veldig lite ut. Sjekket litt på nettet og ser at noen har skiftet dagen etter og tatt på ny, mens noen har latt den være til dagen etter og deretter latt den være åpen, men såklart smurt osv. Jeg tok en liten tatovering rett under kragebeinet. Tok den på Oslo Ink om det har noe å si. Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To timer er helt greit det. Jeg pleier å ta av når jeg kommer hjem, vaske meg varmt vann og grønnsåpe, for deretter å sette på ny beskyttelse over natta :) Dritt å få blekk i senga :/

Endret av VgRD
Lenke til kommentar

Du bør ikke ha på plast så lenge egentlig. Det er et sår. Det trenger luft for å gro skikkelig.

Det beste er vel egentlig å kun ha på plasten til det i alle fall ikke blør. Da kommer det heller ikke ut noe blekk. Det tar, av egen erfaring, ikke stort mer tid enn maks 4 timer. Etter 4 timer tar man av plasten og skyller, og overflødig blod og blekk blir borte. Så lar man tattoveringa få mest mulig luft.

Tror dette er det nærmeste man får et fasitsvar.

Det her har jeg fastslått av å ha prata med en mengde tattovører om akkurat dette.

Lenke til kommentar

Ja her var det mye hjelp å få, gitt.

Kan jo tenke seg at folk føler føniks er litt vel cheese? Ikke vet jeg. Flammer hører iallfall sammen til en føniks, vann vil jo slukke/drukne stakkaren.

Hvorfor er det cheese? Like cheese som koi fisk?

Hvilke andre elementer passer inn i så tilfelle? Er ikke så direkte keen på flammer.

Lenke til kommentar

Har endelig mannet meg opp til å bestille time hos Solid Stavanger, for en half sleeve.

Motivet skal være en Phoenix fugl.

Det jeg dog lurer på er hva som er "tillatt" å ha i dette motivet. Selve fuglen har jeg forhåndsbestemt, men jeg vurderer å legge til enkelte "gammel-japanske" motiver, som feks bølger osv etc.

Men vil dette se ultra-kleint ut pga det ikke hører sammen? Jeg har ingen planer om å la den være omgitt av flammer slik jeg ser mange gjør. Gi meg gjerne noen hint :roll:

Det er ein grunn til at alle tar den omgitt av flammar! Hallo, det er jo Phoenix!

Sjølv syns eg du burde holdt deg til temaet.

Lenke til kommentar

Det er ein grunn til at alle tar den omgitt av flammar! Hallo, det er jo Phoenix!

Sjølv syns eg du burde holdt deg til temaet.

Tja, jeg har sett folk ha både vann og trær og blomster rundt phoenixen. Men du har selvfølgelig rett i at flammer er selve hovedtemaet. Kan dog hende jeg bare tatoverer selve fuglen.

Lenke til kommentar

Du bør ikke ha på plast så lenge egentlig. Det er et sår. Det trenger luft for å gro skikkelig.

Det beste er vel egentlig å kun ha på plasten til det i alle fall ikke blør. Da kommer det heller ikke ut noe blekk. Det tar, av egen erfaring, ikke stort mer tid enn maks 4 timer. Etter 4 timer tar man av plasten og skyller, og overflødig blod og blekk blir borte. Så lar man tattoveringa få mest mulig luft.

Tror dette er det nærmeste man får et fasitsvar.

Det her har jeg fastslått av å ha prata med en mengde tattovører om akkurat dette.

Ja ikke akkurat noe fasit dette, har sett flere som gjør som du sier og de ender opp med meget dårlig resultat.

Noi på 1969 har noen av de mest farge sterke sleeves som jeg har sett å han anbefaler plast i minst 4dager.

Nå på vinteren er vel klam stillongs med helosan krem ikke noe særlig heller.

En ting jeg vet er at noe fasit finnes ikke og det skaper mye usikkerhet er det ikke tvil om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...