Pinup Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Tok min første tatovering i dag, nærmere bestemt i firetiden. Tatovøren sa jeg kunne fjerne tapen etter to timer, men da jeg snakket med venninner sa de at det hørtes veldig lite ut. Sjekket litt på nettet og ser at noen har skiftet dagen etter og tatt på ny, mens noen har latt den være til dagen etter og deretter latt den være åpen, men såklart smurt osv. Jeg tok en liten tatovering rett under kragebeinet. Tok den på Oslo Ink om det har noe å si. Takk for hjelp Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) To timer er helt greit det. Jeg pleier å ta av når jeg kommer hjem, vaske meg varmt vann og grønnsåpe, for deretter å sette på ny beskyttelse over natta Dritt å få blekk i senga :/ Endret 28. januar 2011 av VgRD Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) JEg føler det artisten sier, men har vært til 6 forskjellige artister nå og alle utenom en la på plast og sa at det beste var om jeg hadde den på til dagen etter. Den ene som ikke sa det..teipet på papir eller hva det var og sa noen timer. Ligge uten noe første natta...blod og blekk i senga Endret 28. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Folk sier litt forskjellig. Jeg har tatovert meg på to forskjellige studioer og på det ene sa de til morgnen etter emns de på det andre sa to timer ca. så gjør som tatovøren sa. Det har iallefall gått greit å høre på tatovøren hver gang for min del. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg har fått beskjed om 2 timer av hver gang, og jeg har vært innom 4 studioer med kroppen. Men jeg har heldigvis gjort det tidlig på dagen hver gang, slik at søl i sengen har ikke vært noe problem.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Yupp, hør på det man får beskjed om på studioet Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hva fikk du beskjed om hos Bo egentlig? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det var den ene i innlegget mitt :!: Lenke til kommentar
Petter Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg vasket 3 ganger om dagen og brukte plast i 4 dager så det varierer hva man skal gjøre. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du bør ikke ha på plast så lenge egentlig. Det er et sår. Det trenger luft for å gro skikkelig. Det beste er vel egentlig å kun ha på plasten til det i alle fall ikke blør. Da kommer det heller ikke ut noe blekk. Det tar, av egen erfaring, ikke stort mer tid enn maks 4 timer. Etter 4 timer tar man av plasten og skyller, og overflødig blod og blekk blir borte. Så lar man tattoveringa få mest mulig luft. Tror dette er det nærmeste man får et fasitsvar. Det her har jeg fastslått av å ha prata med en mengde tattovører om akkurat dette. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg hadde ihvertfall intet ubehag eller noe fikk aldri noe skurv eller tørr hud. Etter at jeg tok av plasten var det et tyndt dødt hudlag som datt fint av etter en dag eller to med smøring. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja her var det mye hjelp å få, gitt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det var den ene i innlegget mitt :!: Så ikke at du hadde redigert før nå nettopp. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja her var det mye hjelp å få, gitt. Kan jo tenke seg at folk føler føniks er litt vel cheese? Ikke vet jeg. Flammer hører iallfall sammen til en føniks, vann vil jo slukke/drukne stakkaren. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja her var det mye hjelp å få, gitt. Kan jo tenke seg at folk føler føniks er litt vel cheese? Ikke vet jeg. Flammer hører iallfall sammen til en føniks, vann vil jo slukke/drukne stakkaren. Hvorfor er det cheese? Like cheese som koi fisk? Hvilke andre elementer passer inn i så tilfelle? Er ikke så direkte keen på flammer. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Har endelig mannet meg opp til å bestille time hos Solid Stavanger, for en half sleeve. Motivet skal være en Phoenix fugl. Det jeg dog lurer på er hva som er "tillatt" å ha i dette motivet. Selve fuglen har jeg forhåndsbestemt, men jeg vurderer å legge til enkelte "gammel-japanske" motiver, som feks bølger osv etc. Men vil dette se ultra-kleint ut pga det ikke hører sammen? Jeg har ingen planer om å la den være omgitt av flammer slik jeg ser mange gjør. Gi meg gjerne noen hint Det er ein grunn til at alle tar den omgitt av flammar! Hallo, det er jo Phoenix! Sjølv syns eg du burde holdt deg til temaet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Det var den ene i innlegget mitt :!: Så ikke at du hadde redigert før nå nettopp. Redigerte ikke at jeg sa: Den ene som ikke sa det..teipet på papir eller hva det var og sa noen timer. Den der var der hele tiden. jeg retter ofte pga. skrivefeil:) Endret 29. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Corey Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er ein grunn til at alle tar den omgitt av flammar! Hallo, det er jo Phoenix! Sjølv syns eg du burde holdt deg til temaet. Tja, jeg har sett folk ha både vann og trær og blomster rundt phoenixen. Men du har selvfølgelig rett i at flammer er selve hovedtemaet. Kan dog hende jeg bare tatoverer selve fuglen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ta med Albus Humlesnurr fra Harry Potter. Han har jo en føniks. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du bør ikke ha på plast så lenge egentlig. Det er et sår. Det trenger luft for å gro skikkelig. Det beste er vel egentlig å kun ha på plasten til det i alle fall ikke blør. Da kommer det heller ikke ut noe blekk. Det tar, av egen erfaring, ikke stort mer tid enn maks 4 timer. Etter 4 timer tar man av plasten og skyller, og overflødig blod og blekk blir borte. Så lar man tattoveringa få mest mulig luft. Tror dette er det nærmeste man får et fasitsvar. Det her har jeg fastslått av å ha prata med en mengde tattovører om akkurat dette. Ja ikke akkurat noe fasit dette, har sett flere som gjør som du sier og de ender opp med meget dårlig resultat. Noi på 1969 har noen av de mest farge sterke sleeves som jeg har sett å han anbefaler plast i minst 4dager. Nå på vinteren er vel klam stillongs med helosan krem ikke noe særlig heller. En ting jeg vet er at noe fasit finnes ikke og det skaper mye usikkerhet er det ikke tvil om.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå