Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser den, og ja, er jo derfor jeg spør etter erfaringer fra GC. Men hvis det uteblir driter jeg selvfølgelig i det og heller tar det en annen gang og et annet sted, når det passer seg. :)

 

 

Har ingen erfaringer fra tattoo shops i GC. Det eneste jeg fant når jeg søkte litt var Brian Carville (Calvin Carville?) som var på Gran Canaria.

Ikke av de dårligste, men LANGT unna de beste.

 

Ville ventet hvis jeg var deg og heller kjørt på med en dyktig tattovør. :)

Lenke til kommentar

Men når jeg først er inne på det da, og nesten blir utskjelt for å tenke i slike baner som jeg gjør ( :p ), har noen å anbefale i trøndelagsområdet? Bor i nærheten av Namsos, hvor det er kun ett studio. Etter hva jeg har hørt er disse gode, men det er alltids kjekt med alternativer.

 

EDIT:

Ok, greit, jeg tror jeg skrinlegger dette med tattis i GC og takker for svarene dere har kommet med. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Heisann. Er litt i uråd hva gjelder etterbehandling av en ny tatovering.

 

Skal jeg bruke Helosan/Spenol? Spurte tatovøren om dette, men han sa at det ikke var nødvendig. Han sa jeg bare skulle smøre med Bacymicin. Så har jeg lest litt på nettet og der står det heller motsatt. At man skal smøre med Helosan/Spenol uansett, og bare begynne med Bacymicin hvis man får infeksjon.

 

Det er en ganske liten svart tatovering ca 10 centimeter over ankelen. Går det bra å spille fotball litt senere i kveld så lenge jeg kjører på med litt beskyttelse i form av plast + teip?

Lenke til kommentar

Du bør vel holde tatoveringen mest mulig unna skader og skrap. Fotball er vel ikke ideelt. Vanligvis gjør visst ikke fylla noe, det eneste som er farlig er hvis du blir så sjanglete at du begynner å sloss eller dulter borti hvert bordhjørne som finnes.

 

Mulig jeg tar feil. Har ingen egenerfaring, men gjengir det jeg har lest her.

Lenke til kommentar

Skal jeg bruke Helosan/Spenol? Spurte tatovøren om dette, men han sa at det ikke var nødvendig. Han sa jeg bare skulle smøre med Bacymicin. Så har jeg lest litt på nettet og der står det heller motsatt. At man skal smøre med Helosan/Spenol uansett, og bare begynne med Bacymicin hvis man får infeksjon.

 

Noen som vet dette forresten?

Lenke til kommentar

Ikke for å være kjip, men er det noen andre her som har peiling? Er bare kjedelig hvis det du sier er feil. ;) Det er jo tross alt litt rart hvis han fyren som jobber med tatoveringer sier at jeg ikke skal bruke noe fuktighetskrem også er det feil. Blir litt usikker her...

 

For øyeblikket bruker jeg utelukkende Bacimycin. Væsker ingenting og er ikke vondt. Ser egentlig fint ut for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Da har jeg mer eller mindre bestemt meg for å bestille time for min første tatovering. Tenker å ta turen innom studioet på fredag med referansebilder og slikt. Det jeg lurer på da er om det er no spesielt som er viktig å ha med. Tenkte med tanke på hvor mange bilder det er normalt og ha med og forskjellig.

Både gruer og gleder meg kjenner jeg :p

Lenke til kommentar

Ringte tatovøren igjen og han utdypte at jeg kun trengte Bacimycin, så jeg tror jeg skal stole på han. ;) Håper ingen føler seg støtt av det. Setter stor pris på tilbakemeldingene deres uansett. :)

 

Han sa at Helosan var en budsjett-salve og det man virkelig trengte var en god sårsalve, som Bacimycin.

Lenke til kommentar

Der jeg tatoverer meg får man med salve i en liten plastkopp med lokk fra studioet, men aner ikke hvilken det er. Uansett så har folk forskjellige råd og løsninger og flere av dem funker.

 

Når det gjelder alkohol så er det viktigere å passe på ang. piercing. Har forøvrig inntatt alkohol med både nye tatoveringer og nye piercinger (samt med ny scarification) så der er du trygg bare det ikke er snakk om typisk rølpefyll hvor man dulter borti hverandre ol.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Elton på Flaming Heart i Trondheim forresten? Blir mest sannsynlig der jeg skal tatovere meg. Har hørt en del positivt om ham, og fikk ett godt inntrykk av både ham og studioet når jeg var innom der før jul.

Greit uansett å vite hva andre syns ;)

Endret av Cinque
Lenke til kommentar

Det er da aldeles ikke dyrt å tatovere seg i Norge.

Men så klart, det er din kropp.

Det er PISS dyrt å tatovere seg i Norge.

Har selv et bein som skal tas i Norge samt en arm og kommer nok lett opp i 65-70k..Farger vel å merke..

 

Du kan få en tur/retur samt hotell i Tokyo med full sleeve på begge armer fra en dyktig tattovør for 50-60k, 2ukers ferie også med mat osv :)

 

Så skjønner godt han som sier det er dyrt for det er bare fakta.

 

At de som kan og vil ta seg råd til det er en annen sak men det tar ikke noe vekk ifra at det er veldig dyrt i Norge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...