Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å tatovere en F-nøkkel (spiller bass) med kanskje noen noter rundt/ut fra. Stilen tenker jeg skal være en litt rocka new-school-aktig. Hvem er god til noe sånt? Tenker et sted mellom 10x10 og 15x15 cm på utsida av underarmen, det områder man ser rett på om man knytter neven og legger under haka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i gang med sparing til tatovering nå. Blir nok en sleeve, tror det blir lite farger, mest svart/skyggelegging. Her i nærområdet er det disse to stedene som er aktuelt å besøke:

http://firepils.deviantart.com/ aka Tattoo World Tromsø og http://www.arctictattoo.com/

 

Noen som har noen tanker om kvaliteten på arbeidet til tatovørene? Noen som har erfaring med disse studioene?

Phil på artic tattoo så utifra bilder til å være dyktig..

 

Hva slags sleeve skal du ta? Japansk ? Skal selv ta sleeve hos Noi på 1969.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Phil er dritflink! Har selv Jack tattoveringen fra han, noe småprik som må fikses på der, men det er kun farger som ikke har kommet helt ut i kantene og er egentlig ikke synlig for andre enn meg (ifølge vennene mine)

Lenke til kommentar

Er nok ikke noen japansk tatovering jeg er ute etter, men har en del tanker og bilder som surrer rundt i hodet. Klarer bare ikke å sette det samme til en helhet selv, men har en ide om hvilke elementer som skal være med :) Har noen "inspirasjonsbilder" som jeg etter hvert skal ta med til tatovør og kanskje få tilbakemedelding på hva som passer sammen og hvordan det best burde gjøres. Blir nok enda en god stund til jeg har penger nok, og kommer nok til å bruke enda litt tid på å bli helt 100% sikker på valget mitt :p Er godt i gang med planlegging though ^^

 

Er det denne tatoveringen du har tatt hos phil?

Hvor mye måtte du punge ut med for den?

Endret av Simsan91
Lenke til kommentar

Hei!

 

Tok en tattovering i Gran Canaria For 6-7 år siden, hvilket jeg ikke ble heeelt fornøyd med. Tror hun som tattoverte var delvis stein/høy på ett eller annet. Uansett, jeg skal dit igjen til sommeren og vil gjerne fikse litt på den, og muligens utvide den hvis det er mulig.

 

Lurer derfor på om noen av dere har tatt tatovering i GC som kan anbefale en god sjappe? Gjerne ta med bilde av tatisen og hva dere betalte.

Lenke til kommentar

Ikke direkte tabbe, da tattisen i og for seg var helt grei til den prisen. Men den har noen "hakk" og forskjellig som har irritert meg litt. I Norge koster det alt for mye å tatovere seg, så tenkte å høre med noen som allerede har tatt tatovering der borte som faktisk kan anbefale et sted. Det kan jo ikke bare være søppel der...? :p Man kan jo også oppleve det samme i Norge om man bare tar den "første og nærmeste" sjappa uten å tenke over det.

 

Calvin skal jeg sjekke ut. Sender en mail i hans retning. :) Takker for svar så langt.

Lenke til kommentar

Ikke direkte tabbe, da tattisen i og for seg var helt grei til den prisen. Men den har noen "hakk" og forskjellig som har irritert meg litt. I Norge koster det alt for mye å tatovere seg, så tenkte å høre med noen som allerede har tatt tatovering der borte som faktisk kan anbefale et sted. Det kan jo ikke bare være søppel der...? :p Man kan jo også oppleve det samme i Norge om man bare tar den "første og nærmeste" sjappa uten å tenke over det.

 

Calvin skal jeg sjekke ut. Sender en mail i hans retning. :) Takker for svar så langt.

Er du dum nok til å tatovere deg i syden kan du like så godt ha det så godt. Nei det er ikke dyrt å tatovere seg i Norge hvis du tenker på kvalitet og at du faktisk kan gå tilbake til studioet og få de til og fikse opp i ting du ikke er fornøyd med. ( mest sannsynlig gratis )

Lenke til kommentar

Skjerp deg da, Petter. Hvis du ikke har svar på det jeg spør etter, så trenger du heller ikke svare. Jeg er ikke ute etter å få høre at "jeg er dum" og "idiot" fordi jeg lurer på om det er mulig å få tatt en god tatovering andre steder enn i norge.

Jeg spør etter anbefalinger til et sted jeg skal på ferie. Det er ikke snakk om at jeg på død og liv skal gjøre samme "tabbe" igjen som da jeg var 16år. Jeg lurer på om det er mulig å få gjort en god tatovering der uten at man blir svindlet trill rundt av noen som ikke vet hvordan en tatoveringsnål fungerer.

 

Mange andre har sagt det du allerede sier, så trenger ikke høre det flere ganger fra verken deg eller andre.

Lenke til kommentar

Klart du kan være så heldig at du finner en eller annen i syden som kanskje er flink, men sannsynligheten er lav, det de fleste driver med på steder som ikke er så seriøse er at de ikke tar seg god nok tid til å gjøre et godt arbeid. Det klart flere steder i Norge som også er sånn.

 

Det jeg råder deg til å gjøre er å ta en tur til et studio hvor de er seriøse og få de til og ta en titt på tatoveringen du ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Det jeg råder deg til å gjøre er å ta en tur til et studio hvor de er seriøse og få de til og ta en titt på tatoveringen du ikke er fornøyd med.

 

Det er jo det han prøver på. Han spør om noen kjenner noen seriøse studioer der nede. Det er ikke slik at Norge er det eneste landet i verden som har seriøse tatoveringsstudioer.

Lenke til kommentar

Klart du kan være så heldig at du finner en eller annen i syden som kanskje er flink, men sannsynligheten er lav, det de fleste driver med på steder som ikke er så seriøse er at de ikke tar seg god nok tid til å gjøre et godt arbeid. Det klart flere steder i Norge som også er sånn.

 

Det jeg råder deg til å gjøre er å ta en tur til et studio hvor de er seriøse og få de til og ta en titt på tatoveringen du ikke er fornøyd med.

Har du tatt tatovering i GC? Ikke? Hvorfor gidder du bruke tid og energi på å fungere som et ekko for de andre som har sagt det samme?

 

Jeg forstår at det er tryggere i Norge, og jeg forstår at du aldri i ditt liv ville våget å gått over grensen for å tatovere deg. Men nå er ikke jeg deg, og spørsmålet mitt gjelder heller ikke tatovering i Norge. Vær så snill, svar på mitt spørsmål eller bruk tiden din på noen andre.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Er det denne tatoveringen du har tatt hos phil?

Hvor mye måtte du punge ut med for den?

 

Jepp, den er min. Var ikke så mye, tror det kom på 2000 om jeg ikke husker alt for feil, eller var det 1500. Nei, jeg husker ærlig talt ikke. Men prisen var overraskende lav i forhold til hva jeg ville trodd, noe som ikke forundrer meg ettersom han brukte fantastisk kort tid. Han brukte like lang tid på den som min andre tattovør brukte på en mye mindre tattovering. Men den er grundig gjort og han er virkelig flink i faget sitt, det er uten tvil. Litt rart å snakke med tattovøren på engelsk, men det gikk overraskende greit etterhvert :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tok en tattovering i Gran Canaria For 6-7 år siden, hvilket jeg ikke ble heeelt fornøyd med. Tror hun som tattoverte var delvis stein/høy på ett eller annet. Uansett, jeg skal dit igjen til sommeren og vil gjerne fikse litt på den, og muligens utvide den hvis det er mulig.

 

Lurer derfor på om noen av dere har tatt tatovering i GC som kan anbefale en god sjappe? Gjerne ta med bilde av tatisen og hva dere betalte.

 

De fleste her inne (som du sikkert merker) advarer mot å tattovere seg i syden, gjerne fordi de fleste tattovørene der nede er dårlige tattovører. De tattoverer for å tjene penger på 16 åringer som tenker at stjerner og tribal er det kuleste i verden. (litt satt på spissen)

 

Personlig synes jeg tattovering er noe man må tenke igjennom før man velger å tattovere seg. Jeg har hatt lyst på tattovering siden jeg var 16 år, men det er først de 2 siste årene at jeg har funnet ut hva jeg faktisk har lyst på :)

 

Selvsagt må man ikke tattovere seg kun i Norge da det finnes noen utrolige artister i utlandet, men disse florerer desverre ikke i syden. :)

 

Hvis du vil fikse opp en tattovering så vil jeg anbefale deg å spare opp litt penger så du faktisk kan få fikset den opp hos en som virkelig er profesjonell og dyktig! Gjør litt undersøkelser på hvem du kunne tenke deg som virker dyktig nok. Da har du en tattovering som er verdt å ha ut livet, samtidig som den er bra utført.

 

my two cents :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...