Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

10 timer i en session?, er lite lurt.. lengste jeg har sitti er 7 timer, fytte rakkern anbefaller ingen det

har aldri gjør en halfselve eller fullsleve i en session...

en convention er over maks 3 dager?

er pain og streke opp dag 1 og farge dag 2... uten gro tid imellom

 

synes bare hele tattovere seg på en convetion ikke er lurt, og ihvertfall ikke hvis man kan få tak i artisen senere

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Og hvorfor er 10 timer lite lurt?

Du har jo faktisk ikke peiling på hva du preiker om. De artistene som reiser rundt på conventions er ofte de samme som kommer igjen år etter år. Og rett som det er dukker de opp som gjesteartister i studioer som maks ligger et par timers reise i fra deg. Victor Policheri for eksempel, opptil flere ganger i året er han gjesteartist både i Oslo, Ålesund og Gøteborg. Samme gjelder for mange andre artister også.

Fetteren min begynte på en tattoo fra Sergio Sancast på oslo convention i fjor. Selv om han bor i Argentina har han ingen problemer med å få den ferdig.

Vil du, så får du det til.

 

Strek og farge kan man lett ta på en og samme session. Det har jeg gjort med begge mine. Om man orker å sitte da, vel og merke.

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

for all del gjør hva du vil.

det er min mening, og jeg har tattovert meg en stund, og har vært på convetions, jeg vil aldri tattovere meg på sånne steder.

men nå har jeg en "privat" artist som er sykelig dyktig så det trenger jeg ikke heller.

men uansett jeg synes sessions på 3 til 4 timer er best og lage en fullsleve over mange sessions med 2 til 3 uker imellom.

Lenke til kommentar

Vil påstå Victor er syklig dyktig også, men har vel mer med og gjøre at han er ikke ofte i nærheten.

 

Så det perfekte hadde vært 3 ukers mellomrom og 6 timers økter for min sin del.

Men nå tar ting på meg 2-3 ganger så lang tid som en som er "vanlig" bygd da.

 

ENE grunnen til man gjør det på Conven. er for at han får reklame ..foreks. armen min fik sykt mye oppmerksomhet begge årene jeg har sittet der.

Vi jobber også på studio.

 

Så con. kan være positivt det...spørs hva man gjør det til;)

 

Mumsen: Håper jeg får vært med i konken i år med den.

Heldigvis ferdig med kuren 17.april så rekker fint Con. :new_woot:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Har planlagt å skaffe meg en tatovering hvor det står "Victoria Concordia Crescit". Den skal være ganske liten og jeg tror kanskje jeg skal bruke fonten English. Litt usikker på hvor jeg skal ha den derimot. Vil helst at den skal være en lang linje, men ettersom setningen er såpass lang kan det jo se litt dumt ut. Tenkte kanskje at den skulle omkranse leggen min, slik at skriften går nesten rundt hele leggen nesten nede ved ankelen.

 

Noen som har noen erfaringer/forslag?

Lenke til kommentar

Mange år siden jeg har sett de filmene så kan ikke huske akkurat den tatoveringen, men i prinsippet synes jeg ryggen er litt i overkant 'dominerende'. Spesielt hvis den skal gå over hele ryggtavlen. Da vil den jo bli ganske svær?

 

Hvis noen greier å finne et bilde av tatovering Glimti sikter til så ville jeg satt pris på det. Hadde vært enklere å dømme hvis jeg så et eksempel på det. ;)

Lenke til kommentar

"Quote flere"

 

Kan tenke meg at 10 timer i strekk kan være en påkjenning, men jeg liker å tro at jeg har forholdsvis høy smerteterskel. Jeg gir meg i hvertfall ikke så lett! :)

 

Mumsen:

 

Stilig! Det er du som har "futuristic hotbabe jedi" altså. :) Så den i Tattoo galleriet hans. Det kan godt hende han vil være fullbooket for denne gangen, men jeg vil ikke haste for å ta "nest" beste.

Noen som vet om han kommer til Norge en gang til våren?

 

PS: Her kommer noen kjappe skisser av hvordan jeg tenker. Mønsteret (klipp/lim internett) er langt ifra bestemt, men vil at det skal følge armen og muskelaturen selv om jeg ikke er så biff som tegnet. :p Farger er også oppe til diskusjon da jeg ikke vet helt hva jeg vil. Rødt og svart, er det litt "så 2000"?

 

post-103787-0-18085300-1295028609_thumb.jpg

 

post-103787-0-02802200-1295028717_thumb.jpg

 

post-103787-0-64913200-1295028587_thumb.jpg

 

post-103787-0-03241200-1295028671_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mange år siden jeg har sett de filmene så kan ikke huske akkurat den tatoveringen, men i prinsippet synes jeg ryggen er litt i overkant 'dominerende'. Spesielt hvis den skal gå over hele ryggtavlen. Da vil den jo bli ganske svær?

 

Hvis noen greier å finne et bilde av tatovering Glimti sikter til så ville jeg satt pris på det. Hadde vært enklere å dømme hvis jeg så et eksempel på det. ;)

 

Det han har tatovert der er ONLY GOD WILL DUDGE ME og det blir jo en lenger settning. Om du skal ha tre ord fra skulderblad til skulderblad blir der jo enten ikke fult så stort eller så må du ha større bokstaver for å få de til å gå helt over. Fant et bilde her av noe lignende. Den eneste forskjellen her at den typen har CAN istedefor WILL:

 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:9h3u3V_dlEvSVM:http://www.ratemyink.com/images/ul/283/Only-God-Can-Judge-Me-in-old-english-tattoo-28343.jpeg&t=1

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

for all del gjør hva du vil.

det er min mening, og jeg har tattovert meg en stund, og har vært på convetions, jeg vil aldri tattovere meg på sånne steder.

men nå har jeg en "privat" artist som er sykelig dyktig så det trenger jeg ikke heller.

men uansett jeg synes sessions på 3 til 4 timer er best og lage en fullsleve over mange sessions med 2 til 3 uker imellom.

Ikke vær så påståelig om hva som er lite lurt når det bare er din personlige preferanse du baserer det på.

 

Mumsen: Håper jeg får vært med i konken i år med den.

Heldigvis ferdig med kuren 17.april så rekker fint Con. :new_woot:

I'll be there to cheer you up :D Jeg får desverre ikke tatt noe denne gang :( I allefall ikke fortsette på låret. Det har jeg nok ikke råd til i år. Men om jeg har litt til overs så blir det nok en liten en oppå foten :p Håper på at det blir en vic det også. Men da må det bli etter convention om han har tid, da jeg vet han bare liker store prosjekter når han holder på der O.o

Gleder meg til å se din ferdig, om det går denne gangen!! Heldig med den kuren, bare to uker før con. ;P Kommer til å være kjipt å gå der om jeg vet at jeg ikke får blekk selv!

 

Kan tenke meg at 10 timer i strekk kan være en påkjenning, men jeg liker å tro at jeg har forholdsvis høy smerteterskel. Jeg gir meg i hvertfall ikke så lett! :)

Det var faktisk ikke området som ble tatovert som var værst for meg. Det var den foten jeg ikke ble tatovert på :p For jeg måtte ligge i en slik stilling at jeg lå oppå det andre beinet mitt. Hele tiden. Med 15 minutters pause, en gang :p Klarte så vidt å gå når jeg skulle hjem på kvelden. Hehe.

 

Stilig! Det er du som har "futuristic hotbabe jedi" altså. :) Så den i Tattoo galleriet hans. Det kan godt hende han vil være fullbooket for denne gangen, men jeg vil ikke haste for å ta "nest" beste.

Noen som vet om han kommer til Norge en gang til våren?

 

PS: Her kommer noen kjappe skisser av hvordan jeg tenker. Mønsteret (klipp/lim internett) er langt ifra bestemt, men vil at det skal følge armen og muskelaturen selv om jeg ikke er så biff som tegnet. :p Farger er også oppe til diskusjon da jeg ikke vet helt hva jeg vil. Rødt og svart, er det litt "så 2000"?

Det er min ja :) Amanita sin ligger også på samme side som meg. Hans er det bildet til venstre for meg ;P

Skader ikke å spørre han hvertfall, fortelle idéen din og høre hva han sier :) Når det gjelder design så liker jeg å bare pitche tankene og idéene til tatovøren og la h*n få kreativt spillerom til å gjøre som h*n selv vil. Spesielt med Policheri, han er best når han jobber slik. Så vis han bilder av rosemalingen og slikt, og spør hva han kan komme frem til :)

Vet ikke hvordan planen hans ser ut. Men jeg hadde faktisk tenkt å spørre han om han kommer hit selv :p

Lenke til kommentar

Skriv Victor Policheri i google :tease:

 

Flogie: Velger du og gå til Victor så kommer du aldri til og angre på og gi han skissene og hva du tenker..men la han komme med skisse til deg:)

 

hehe, godt å høre! Tenkte veldig lenge på å prøve å få kontakt og time med Jeff Gogue som også er utrolig dyktig, med en fet flow i tattoveringene. Han hadde vært drømmeartisten, men sist jeg sjekket var han desverre fullbooket 2,5 år frem i tid. sykt!

 

Når jeg endelig kommer til å få kontakt og pitcha idéen til tattovøren så kommer jeg til å være helt åpen for forslag. Jeg vil ikke komme med et ferdig forslag som jeg på død og liv vil ha traca helt likt :p

1. prioritering er kvalitet.

 

 

Flogie: Vet jeg skal treffe han til våren( sikkert sett Alice-sleeven han driver med i galleriet hans)

 

Skal ta og finne ut konkrete datoer:)

 

Takker og bukker! :) Ja, har sett Alice-sleeven ja, fet! Digger stilen, sett et par bilder av den her inne på forumet også :)

 

 

Det var faktisk ikke området som ble tatovert som var værst for meg. Det var den foten jeg ikke ble tatovert på :p For jeg måtte ligge i en slik stilling at jeg lå oppå det andre beinet mitt. Hele tiden. Med 15 minutters pause, en gang :p Klarte så vidt å gå når jeg skulle hjem på kvelden. Hehe.

 

Ahh, kan skjønne det er pain! Hva må man ikke ofre for kunsten :p

 

Stilig! Det er du som har "futuristic hotbabe jedi" altså. :) Så den i Tattoo galleriet hans. Det kan godt hende han vil være fullbooket for denne gangen, men jeg vil ikke haste for å ta "nest" beste.

Noen som vet om han kommer til Norge en gang til våren?

 

PS: Her kommer noen kjappe skisser av hvordan jeg tenker. Mønsteret (klipp/lim internett) er langt ifra bestemt, men vil at det skal følge armen og muskelaturen selv om jeg ikke er så biff som tegnet. :p Farger er også oppe til diskusjon da jeg ikke vet helt hva jeg vil. Rødt og svart, er det litt "så 2000"?

Det er min ja :) Amanita sin ligger også på samme side som meg. Hans er det bildet til venstre for meg ;P

Skader ikke å spørre han hvertfall, fortelle idéen din og høre hva han sier :) Når det gjelder design så liker jeg å bare pitche tankene og idéene til tatovøren og la h*n få kreativt spillerom til å gjøre som h*n selv vil. Spesielt med Policheri, han er best når han jobber slik. Så vis han bilder av rosemalingen og slikt, og spør hva han kan komme frem til :)

Vet ikke hvordan planen hans ser ut. Men jeg hadde faktisk tenkt å spørre han om han kommer hit selv :p

 

Helt enig. :) Jeg er strengt tatt ingen tattovør og har ingen erfaring heller når det kommer til det feltet. Er riktignok kreativ, men dyktige tattovører har som regel et stort artistisk talent og er selvsagt litt mer erfarne til å se for seg hvordan et mønster på best mulig måte kan følge kroppen og samtidig se fett ut.

 

Skissene jeg pludrer med er vel mest for min egen del for faktisk å se hvordan det kan bli. :)

Har selvsagt tenkt til å pitche idéer og bilder slik at begge parter er enige og forstår hva som blir fett.

 

Takk for svar og tips, forumet er enkelte ganger kjempemessig!

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

flogieboogie; Syns det minna en del om tribals når det var gjort på den måten som tegningen din. :hmm:

Jeg tror kanskje det kan bli bedre om du kombinerer det med noe annet.

 

Er det ikke noe i tillegg til rosemaling du kunne tenkt deg?

Når jeg tenker Norge, så tenker jeg på rovdyrene våre blant annet. Skog, osv..

 

Om du har flere ideer, ta med alle ideene til tatovøren, så kommer han/hun garantert opp med noe bra.

 

 

 

Jeg tok med en masse ideer til min tatovør, og lot hun komme med design. Designet er i mye bedre enn hva jeg kunne sett for meg.

Lenke til kommentar

flogieboogie; Syns det minna en del om tribals når det var gjort på den måten som tegningen din. :hmm:

Jeg tror kanskje det kan bli bedre om du kombinerer det med noe annet.

 

Er det ikke noe i tillegg til rosemaling du kunne tenkt deg?

Når jeg tenker Norge, så tenker jeg på rovdyrene våre blant annet. Skog, osv..

 

Om du har flere ideer, ta med alle ideene til tatovøren, så kommer han/hun garantert opp med noe bra.

 

 

 

Jeg tok med en masse ideer til min tatovør, og lot hun komme med design. Designet er i mye bedre enn hva jeg kunne sett for meg.

 

Tribals? Synes det er ganske stor forskjell på rosemaling og tribaltattovering. Det som kanskje ligner er at kurvene følger armen. Det var i hvertfall det jeg prøvde på da dette ser definitivt best ut. :) Men alt er jo subjektivt selvsagt!

 

Når jeg først tenkte på rosemaling hadde jeg egentlig tenkt en kombinasjon med selbumønsteret og rosemaling som typisk norsk. Etter å ha satt sammen litt forskjellige type mønstre så syntes jeg at det ble litt rotete med begge stilartene.

Takk for tips ang. rovdyr, men for min del er det ikke aktuelt med dyr, rett og slett.

 

hehe, erketypisk: elg i solnedgang, hardingfela og blondine i bunad. :D

 

Har selvsagt tenkt til å ta med alt jeg har "lyst" på, pitche litt idéer til tattovøren.

 

Håper jaggu tattovøren kommer opp med noe bedre enn meg da jeg ikke er like kunstnerisk :p

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...