Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Acrid: OH LOVE den nederste!

Fikk nettopp litt stæsj i posten selv, bl. a. min nye favoritt.

..nederst?

Men jeez, som ting har gått over stokk og stein her. Synes virkelig ikke Kjetil fortjente TRE SIDER med hets pga dragen han har sett seg ut. Bare fordi det er/var populært? Hva med skulls, roser og pinup-tattoos, er det også svartelistet? Greit nok at enkelte her inne betrakter seg selv som guruer som har myndighet til å bestemme at KUN EKTE KUNSTVERK er akseptable tatoveringer, men det er faktisk flere kulturer og flere former for tatoveringer enn som så. Det er med vantro jeg leser de siste dagers innlegg. Har mistet en del tiltro og respekt i dag.

Selv vil jeg btw heller ha en tribaldrage enn et Munch-maleri over ryggplata (selv om jeg ikke vil ha noen av delene. Jeg vil ha en gaupe.)

post-120459-0-59363500-1289481217_thumb.jpg

Endret av Charlotte Q
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke det er ondskap, akkurat, og jeg ser heller ikke hvorfor "friker" må være enig om alt. Selv om jeg har tatoveringer, er jeg et ganske selvstendig individ med egne meninger, og jeg vil helst ikke settes i bås med andre mennesker hvis eneste fellesnevner er blekk under huden.

Folk her i tråden har en interesse for kroppskunst, og da ønsker man gjerne at folk velger det beste, gitt flere valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men jeez, som ting har gått over stokk og stein her. Synes virkelig ikke Kjetil fortjente TRE SIDER med hets pga dragen han har sett seg ut. Bare fordi det er/var populært? Hva med skulls, roser og pinup-tattoos, er det også svartelistet?

Hadde fyren snakket med tatovøren sin, og endt opp med en mer personlig, godt utført tribaldrage som aller helst var tilpasset hans fysikk også, tviler jeg på at han hadde fått de samme reaksjonene. "Problemet" er at fyren som har vært innstilt på en drage-tatovering i 2 år, ender opp med å velge en generisk tribalsak et par dager før motivet faktisk ender opp på kroppen. Det virker ærlig talt litt lite gjennomtenkt, og det virker ikke som det beste valget han kunne tatt heller. Tribals er ikke svartelistet, men det er vel ikke akkurat noen nyhet at folk som finner ting som "uoriginalt tribalarmbånd #4" på nettet, og så tatoverer seg uka etter, har en tendens til å angre seinere.

Enkelte folk her inne virker kanskje mer eller mindre krasse, i alle fall om man er ny i tråden, men de er jo bare ærlige, og vil faktisk folks beste. Jeg ser ikke hva som er så fælt med det. Liker du ikke kritikken, kan du velger å overse den.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er ondskap, akkurat, og jeg ser heller ikke hvorfor "friker" må være enig om alt. Selv om jeg har tatoveringer, er jeg et ganske selvstendig individ med egne meninger, og jeg vil helst ikke settes i bås med andre mennesker hvis eneste fellesnevner er blekk under huden.

Folk her i tråden har en interesse for kroppskunst, og da ønsker man gjerne at folk velger det beste, gitt flere valg.

Det tror som sagt ikke jeg heller, jeg tror nok alle her kun mener det godt. Men det er forskjell på å være enig om alt, og å være en smule støttende.

Ikke for å undergrave deg da, Psilocybe, du ER litt guru imo.

Var bare litt voldsomt å lese hele saken på en gang.

MEN nå er vi ferdige med det og la oss alle være venner igjen. :)

Ontopic, tenker på å ta en vanlig labretpiercing, midt på underleppen. Hvor langt smykke er det vanlig å ha i grotiden og senere?

Lenke til kommentar

Ontopic, tenker på å ta en vanlig labretpiercing, midt på underleppen. Hvor langt smykke er det vanlig å ha i grotiden og senere?

Det vet pierceren din. Det er ikke så veldig mange som får eget smykke inkludert i prisen etter grotiden, så det må du i så fall fikse selv.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det spørs jo på detaljer, hvor stort det skal være, osv. Men uansett så vil de kunne gi deg bedre svar enn noen her inne, dersom du stikker innom et studio. Let's buzz anbefales. :)

Lenke til kommentar

Det spørs jo på detaljer, hvor stort det skal være, osv. Men uansett så vil de kunne gi deg bedre svar enn noen her inne, dersom du stikker innom et studio. Let's buzz anbefales. :)

Ikke så mye detaljer. Penskrift. Størrelsen er jeg usikker på, men det kommer vel an på hvor stor jeg er. Har planer om å ringe litt rundt, men var litt interessert i om det kom på ca. 2000,- eller 5000,- liksom.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestemt meg. Skal til pinpoint i morgen og ta hull i øreflippene. Men er fortsatt usikker på om jeg skal strekke eller skalpellere. Heller mest mot skalpellering, men er absolutt ikke noe behagelig å tenke på. Skal ha 6mm som sluttresultat. Smerte er selvsagt individuelt, men må si at det er stor variasjon. For noen så er det såvidt merkbart, for andre så er det noe av det vondeste som er blitt opplevd. Ellers hørt at det er det å sette inn smykket som gjør mest vondt?

Lenke til kommentar

Noen som kjenner åpningstidene til Lucky 7? Finner ingenting på hverken hjemmesidene, myspace, telefonkatalogen eller vibb.no.

Facebook ordner opp ;P

Åpningstider: Tirs. - Fre. 11:00 - 17:30 Lør. 11:00 - 15:00

Og når vi er inne på Lucky 7. Noen som vet om/skal på tattoo og pølsefesten på Lucky 7 neste lørdag. 12 design å velge mellom, 500,-. Alle på størrelse med en håndflate. Fundraiser til Oslo Rock City Jamboree :p

Jeg tenkte meg hvertfall ned for å ta en titt på hva man kan velge mellom der. Kanskje det blir en ny en på meg :p

Da har jeg endelig bestemt meg. Skal til pinpoint i morgen og ta hull i øreflippene. Men er fortsatt usikker på om jeg skal strekke eller skalpellere. Heller mest mot skalpellering, men er absolutt ikke noe behagelig å tenke på. Skal ha 6mm som sluttresultat. Smerte er selvsagt individuelt, men må si at det er stor variasjon. For noen så er det såvidt merkbart, for andre så er det noe av det vondeste som er blitt opplevd. Ellers hørt at det er det å sette inn smykket som gjør mest vondt?

Jeg tror jeg ville gått for å stikke. Begynner jo da på 4mm, og da bør det ikke ta så mange mnder før du er oppe i 6mm. Holder selv på å gro et par 4mm nå :p Så et par dager før jul så skal det i 5mm!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ta og pønch 4mm du og utvid til 6mm fra det, er ikke noe poeng å skalpelere så lite

Lenke til kommentar

Noen som kjenner åpningstidene til Lucky 7? Finner ingenting på hverken hjemmesidene, myspace, telefonkatalogen eller vibb.no.

Facebook ordner opp ;P

Åpningstider: Tirs. - Fre. 11:00 - 17:30 Lør. 11:00 - 15:00

Og når vi er inne på Lucky 7. Noen som vet om/skal på tattoo og pølsefesten på Lucky 7 neste lørdag. 12 design å velge mellom, 500,-. Alle på størrelse med en håndflate. Fundraiser til Oslo Rock City Jamboree :p

Jeg tenkte meg hvertfall ned for å ta en titt på hva man kan velge mellom der. Kanskje det blir en ny en på meg :p

Facebook selvfølgelig, universets nye sentrum :p Takk skal du ha!

Visste ikke om det, men skal ihvertfall innom og se om det er noen interessante design.

edit: Forsmak på designene de tilbyr

39579_1493645097854_1135854970_31111020_7353307_n.jpg

Endret av geil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...