olahoi Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Mikke Mus og kostene er ikke helt min greie, dessverre. Men den magistrømmen var jo en cool greie i grunn.. Tenker i utgangspunkt å ha svart-hvitt, muligens med innslag av farger her og der. Jeg har tenkt på ting som en rad av kort i en gitt rekkefølge som betyr noe spesielt, flosshatter og tryllestaver, portretter av gamle 1900-talls tryllekunstnere, jeg har lyst til å inkludere noe som kan brukes som et trylletriks, men det kan jeg forsåvidt forhøre meg om på andre fora enn dette, og akkurat nå ser jeg for meg en scene med en tryllekunstner på gata og små gutter som står rundt og forbløffes av ham. trenger fler innspill, tror jeg;) Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hei! Hva mener dere om at 16-åringer får seg tatovering. Ganske sikker på det jeg vil ha og det er noe veldig meningsfylt også. Ikke bare "sjekk gutta! Har fått meg tattis!" Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 ^ Mitt første instinkt var å le rått og skjærende. Du vil finne mye snakk om dette i tråden, og jeg svarer som veldig mange før meg: vent. De som er villige til å tattovere unger på 16 år er ikke tattovører du har lyst til å gå til. I tillegg til det åpenbare med selve tattoveringen, det er ikke nødvendigvis noe du vil digge når du blir litt eldre. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 ^ Mitt første instinkt var å le rått og skjærende. Du vil finne mye snakk om dette i tråden, og jeg svarer som veldig mange før meg: vent. De som er villige til å tattovere unger på 16 år er ikke tattovører du har lyst til å gå til. I tillegg til det åpenbare med selve tattoveringen, det er ikke nødvendigvis noe du vil digge når du blir litt eldre. Det var vel det. Har spurt tidligere i tråden, vi ha "Humiliation, compassion & love" på armen et sted. Ikke så enormt stort eller noe. Noe jeg kan leve opp til nå og noe jeg kan leve opp til om 50 år. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Mikke Mus og kostene er ikke helt min greie, dessverre. Men den magistrømmen var jo en cool greie i grunn.. Tenker i utgangspunkt å ha svart-hvitt, muligens med innslag av farger her og der. Jeg har tenkt på ting som en rad av kort i en gitt rekkefølge som betyr noe spesielt, flosshatter og tryllestaver, portretter av gamle 1900-talls tryllekunstnere, jeg har lyst til å inkludere noe som kan brukes som et trylletriks, men det kan jeg forsåvidt forhøre meg om på andre fora enn dette, og akkurat nå ser jeg for meg en scene med en tryllekunstner på gata og små gutter som står rundt og forbløffes av ham. trenger fler innspill, tror jeg;) hehe, ja regna ikke med at du ville ha en disney-arm, men var det første som slo meg. Digget forøvrig denne "vintage" plakaten. Sjekk forøvrig denne tråden (hvor jeg fant bildet). Samling av gamle plakater for magikere. Mye stilig, kanskje bra inspirasjon? Vintage posters magikere Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det var vel det. Har spurt tidligere i tråden, vi ha "Humiliation, compassion & love" på armen et sted. Ikke så enormt stort eller noe. Noe jeg kan leve opp til nå og noe jeg kan leve opp til om 50 år. Jeg ville ventet, og det kommer nok flesteparten på forumet til å si også. Man tror det ikke selv, men man vokser utrolig mye på disse årene og mest sansynlig så vil det du liker av musikk, stil, og interesser forandre seg når du kommer opp i 20 åra. Jeg er UTROLIG glad for at jeg ikke tattoverte med da jeg var mellom 16-18 år gammel, men jeg var nære ved. Det som interesserte meg av tattoveringer da synes jeg er helt jævli idag. Dette er kanskje individuelt også, men tror det gjelder veldig mange. For min egen del er skrift alene no-go. Det funker ikke for meg. Jeg har selvsagt sett et par som er utrolig gjennomført og stilige, men det er få. Har sett altfor mange kinesiske tegn og diverse løkkeskrifter på underarmene til at jeg føler at det blir kult. Og trenger du egentlig tattovere humiliation, compassion & love på armen? Hvorfor ikke bare leve etter ordene? Endret 4. november 2010 av flogieboogie Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Og er ikke strengt tatt også Humility et bedre ord enn Humiliation? Humility = Ydmyk, humiliation = bli ydmyket. 2 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Tenkte det samme som Eplefe; vil du virkelig gå med Engelsk-norsk om humiliation subst. ydmykelse eller Fransk-norsk om humiliant, -e adj. ydmykende, nedverdigende humiliation f ydmykelse, krenkelse, skam humilié, -e adj. ydmyket, skamfull humilier verb ydmyke; tatovert på kroppen din? Hvis ikke foreslår jeg at du dobbeltsjekker betydningen av ordene dine før du fastslår at du er "ganske sikker" og at det er "veldig meningsfylt". Selv er jeg bare nitten og tenker enda, etter å ha ønsket meg tattoo i minst et par år. MANGE ideer har blitt forkastet på den tiden. Så jeg ville, trommevirvel, VENTET. Lenke til kommentar
Nelis_88 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Vent! Jeg kan ærlig si at laserbehandling ikke er noe digg, og hvis du tar tatovering nå er det mest sannsynlig at du vil gjennomgå nettopp dette innen 3-10 år. Jeg trodde også jeg tok meningsfylte og smarte tattisvalg da jeg var 16. Yes da.. Så feil kan man ta. Som Constanse påpekte: "De som er villige til å tattovere unger på 16 år er ikke tattovører du har lyst til å gå til. I tillegg til det åpenbare med selve tattoveringen, det er ikke nødvendigvis noe du vil digge når du blir litt eldre." Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hei! Hva mener dere om at 16-åringer får seg tatovering. Ganske sikker på det jeg vil ha og det er noe veldig meningsfylt også. Ikke bare "sjekk gutta! Har fått meg tattis!" Jeg hadde også lyst på tattis når jeg var 16. Jeg er nå 28, har enda ikke tattis, men har fortsatt lyst på. Og jeg har vel innfunnet meg med at hvis jeg ikke har klart å bestemme meg for noe på 12 år, så kommer jeg mest sannsynligvis aldri til å gjøre det og dermed er det best å la det hele være. En tattis er for livet. Så da vil noen år ekstra med overveiing være ubetydelige i forhold. Vent du. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Enig med henrikwl. Jeg har personlig 2 tattiser. Den ene ble tatt i fylla på musikkfestival, og den andre ble tatt i tattoostudio. Det som da var med den andre var at jeg så noen andre ha denne tattisen og jeg fant da ganske fort ut at det var den jeg ville ha (av personlige grunner). Jeg dro til tattoostudio mest for å sjekke priser, men det ble fort bestilling av time og 2 måneder etter hadde jeg den. Jeg angrer ikke på noen måte enda, men jeg ser at jeg fort kunne ha gjort det. Ta heller noen ekstra år til å tenke enn å rushe inn i noe. Lenke til kommentar
olahoi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Ja, Thurston er en av de gamle gutta jeg tenkte jeg kunne inkludere i tatoveringen. Stilmessig kunne jeg tenkt meg noe som denne fantastisk flotte tatoveringen her; Beatles-sleeve Trenger fortsatt fler innspill på hva folk forbinder med magikere og tryllekunstnere! Endret 5. november 2010 av olahoi Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Eg må ta ut labretpiercingen min pga. eg har begynt på resturant og matfag og der kreves det at man ikkje har piercinger i ansiktet, noko eg har grua meg veldig til og venta lengs mulig fordi eg er veldig glad i den. Men dei begynner å bli lei av å mase på meg og eg kjem mest sansynlig til å få nedtrekk på kjøkkenet pga eg ikkje oppfyller hygieniske krav Er det nokon som har tips til salver/væske, alt mulig som eg kan ha på såret for at dette skal gro best mulig og minske sjansen for eit kjempearr. Den er 5 mnd gammal og har grodd fint. Håper nokon kan hjelpe meg med dette i den vansklige tida for å kvitte meg med kunstverket mitt Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ja, Thurston er en av de gamle gutta jeg tenkte jeg kunne inkludere i tatoveringen. Stilmessig kunne jeg tenkt meg noe som denne fantastisk flotte tatoveringen her; Beatles-sleeve Trenger fortsatt fler innspill på hva folk forbinder med magikere og tryllekunstnere! Syns den sleaven var ganske kjempebra! Men er det Ringo på brystet jeg ser? Men over til hva folk forbinder med magikere og tryllekunstnere. Den aller første tanken som slår meg er jo det selvfølgelige. Hatt, tryllestav, kort, kanin, mann i kappe osv. Men ved litt nøyere ettertanke så vil jeg si at det som for meg er det spennende med magikere og tryllekunstnere er følelsen man sitter igjen med etterpå. Man blir trukket mot tanken på hvordan de kan utføre triksene sine. Er det overhodet mulig? Ja det er nok det, men noe inni meg vil allikevel ikke vite hvordan det i så fall kan gjøres. Håpet om at det er noe magisk ved det hele, at ting som egentlig ikke er mulig er mulig er pirrende. Vanskelig å sette et bilde på det, men det er en spesiell følelse Og hvis du ser denne videoen så ser du også at det er snakk om dedikasjon. Lenke til kommentar
Nelis_88 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Er det nokon som har tips til salver/væske, alt mulig som eg kan ha på såret for at dette skal gro best mulig og minske sjansen for eit kjempearr. Den er 5 mnd gammal og har grodd fint. Håper nokon kan hjelpe meg med dette i den vansklige tida for å kvitte meg med kunstverket mitt Kan du ikke bruke retainer heller? Det kan være en løsning, men tror andre har litt mer peiling på om retainer går an. Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Er ikkje Retainer berre eit gjennomsiktig smykke da? Lenke til kommentar
Nelis_88 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Er ikkje Retainer berre eit gjennomsiktig smykke da? Noe sånt, men vet om flere som har brukt det i jobbsammenheng ettersom de ikke har fått lov å ha synbare piercinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg holder forøvrig en finger på at argumentet "dårligere hygiene" er noe vagt. De fleste mennesker med piercinger er jo langt mer nøye på at smykkene deres holder seg rene og friske til alle døgnets tider. Når den atpåtil er grodd blir det jo nesten som et annet hull man måtte ha på kroppen? Typ. nesa, ørene osv. Muligens litt langt ute, men helsike heller. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Dårlig hygiene-argumentet går ofte hånd-i-hånd med "dårlig kunnskap"-argumentet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Eg må ta ut labretpiercingen min pga. eg har begynt på resturant og matfag og der kreves det at man ikkje har piercinger i ansiktet, noko eg har grua meg veldig til og venta lengs mulig fordi eg er veldig glad i den. Men dei begynner å bli lei av å mase på meg og eg kjem mest sansynlig til å få nedtrekk på kjøkkenet pga eg ikkje oppfyller hygieniske krav Du må gjerne be dem om å forklare nøyaktig hva som er problemet med en piercing i ansiktet. Om piercing i ansiktet er uaktuelt, gjelder det samme for "vanlige" hull i ørene, uvanlige hull i ørene, piercing i navle/brystvorte, og evt. hvorfor/hvorfor ikke? Er briller, klokker, armbåndsur, ringer og mobiltelefoner også et problem? Blir folk med kviser sendt hjem? Plukker du på piercingen med griseblod på hendene, vasker hendene og plukker på piercingen igjen, så har du griseblod på alt du tar på etterpå. Det samme gjelder også brusflasker, kaffekopper, mobiltelefoner og lignende. Håndhygiene er alfa og omega på et kjøkken, og så lenge du er obs på hvor hendene dine er og har vært, så skal ikke en synlig piercing ha noe som helst å si. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå