Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Glimt, forberedt på reaksjoner? :dontgetit:

Er enig i at nazistene har ødelagt flere flotte symboler (les: svastika), så du må jo bare gå for det om det føles rett for deg med en torshammer-tatovering. :) Og selvfølgelig, graden av "nazihet" noen vil føle av tatoveringen må jo være alt etter forholdene? Litt forskjell på en liten hammer uten noe dilldall rundt på f.eks. brystet og en backpiece av hammer med "Odin my father" risset inn i seg eller noe lignende, for å si det på den måten.

Akkurat dette har vært tatt opp så ofte i denne tråden og ført til så mye krangling og sletting av innlegg samt notiser fra moderatorer at det egentlig ikk er så interessangt å ta det opp en gang til. ;) Men nei, forventer ikke mye reaksjoner akkurat. Om det var snakk om jernkorset så ville jeg ikke gjort det nei. Ikke noe svastikamotive heller for den saks skyld.Kjenner faktisk en fra før av som har en torshammer og han har den på halsen. Har flere forskjellige som halskjeder og tenker på å ta utgangspunkt der. Folk for nå mene hva de vil, men jer er uansett ikke særlig A4 i nazistil! Foretrekker joggesko og litt posete bukser samt stor t-shorte og hettegenser eller jakke. Lettere å bli stemplet med en gang dersom man har booths, armybukser og pilotjakker samt barbert hode. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har end stund hatt lyst på slik:

plug.jpg

Er det noen som kan forklare fremgangsmåten for å ta slikt? Hvor lenge og mye må man utvide? Hva er det man har i øret i mellomtiden? Type steder gjør jobben, tatovører? Greit å ha litt info i bakkant før jeg tar turen til en butikk.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

torshammer på innsiden av underarmen. Og nei, det er IKKE snakk om en nazitatovering! At den slags symboler er blitt forbundet med nazister er noe jævla bullshitt og disse motivene burde tas tilbake!

Gå for Mjølner du!

Har selv norrøne motiver på armene. Runer på håndleddet f.eks (som er mindre "trygt" enn en Mjølner ;) )

Baser Mjølneren på et funn, og ikke de mongo fantasyhamrene man ser så ofte, hehe.

Lettere å bli stemplet med en gang dersom man har boots, armybukser og pilotjakker samt barbert hode. ;)

Der beskrev du stilen min på prikken forresten xD

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har end stund hatt lyst på slik:

*bilde*

Er det noen som kan forklare fremgangsmåten for å ta slikt? Hvor lenge og mye må man utvide? Hva er det man har i øret i mellomtiden? Type steder gjør jobben, tatovører? Greit å ha litt info i bakkant før jeg tar turen til en butikk.

Dra til et piercingstudio og si at du vil utvide ørene!

Om du ikke har hull fra før er du heldig. Det er, slik jeg har erfart, mer vanlig å først ta hull hos frisør før man begynner å strekke. Dette bør du for alt det er verdt unngå.

Uansett...

Hvor lenge og mye avhenger helt av hvor stort du kunne tenke deg å gå. Det er jo i utgangspunktet ingen grenser for hvor mye man kan utvide ørene sine, men det sier seg selv at desto større ører vil ta desto lengre tid å strekke seg skikkelig opp til.

Om du ikke vil ha større enn det på bildet du postet (6-7mm?) vil det, med rett fremgangsmåte, tålmodighet og respekt for din egen kropp kan du fint nå størrelsen i løpet av år (eller mindre, hva vet jeg. Alles kropper er forskjellige.)

Hvis du bor i Oslo eller omegn kan PinPoint Piercing i Oslo varmt anbefales. Hvis ikke har jeg også god erfaring med Leading Light-studioene i Drammen og Stavanger, mens jeg har hørt at rundt om Bergen er det Let's Buzz som gjelder. Undersøk litt på nett og finn det beste studioet i nærheten av deg. Ikke sats på "Cool Dragon Tattoo og Piercing Senter" eller noe i den duren. Små studioer er ikke nødvendigvis dårlige, men flere av de er. Se det an etter forholdene.

Her og her kan du lese mer om strekking og litt tilsvarende.

Er det noe du lurer på er det alltids å spørre i tråden, det er flere her som kan gi deg solide svar. :)

Håper noe av dette har vært til hjelp!

Lenke til kommentar

Hei

Over nyttår skal jeg utvide tattoo'n min bakpå høyre arm til en halfsleave (eller hvordan det staves :p). Har funnet ut at dette blir som å fylle et a4 ark sånn ca. Sjangeren blir en blanding av fantasy og old school, og jeg har utgangsmotivet klart.

Men hvor burde jeg få jobben gjort? Bor i Trondheim, men har familie ikke langt unna Oslo. Så disse to byene er å foretrekke. Men går så absolutt for maks kvalitet fremfor reisekomfort.

Og hva foretrekker folk selv; ha et motiv helt klart eller la tatovøren få utfolde seg litt med ideen? Akkurat nå heller jeg litt mot det siste, men vil ikke at tatovøren skal gå for langt vekk fra orginalideen.

Andreas

Lenke til kommentar

torshammer på innsiden av underarmen. Og nei, det er IKKE snakk om en nazitatovering! At den slags symboler er blitt forbundet med nazister er noe jævla bullshitt og disse motivene burde tas tilbake!

Gå for Mjølner du!

Har selv norrøne motiver på armene. Runer på håndleddet f.eks (som er mindre "trygt" enn en Mjølner ;) )

Baser Mjølneren på et funn, og ikke de mongo fantasyhamrene man ser så ofte, hehe.

Finnes jo en del forskjellige motiver av Mjølner da.

Lenke til kommentar

Vel, som du sier så har du litt deg selv å takke. Synd er det allikevel at den ikke ble som du ønsket. Men du kan trøste deg med at det finnes veldig mange, styggere tattoo's. Jeg vet det er et dårlig plaster på såret i forhold til at det ikke ble slik du ville, men som objektiv bystander syns jeg ikke den så helt håpløs ut (Dette er ikke en type tatovering jeg liker personlig, men jeg syns ikke den er stygg). Jeg vet ikke hvor nylig denne tatto'n ble tatt, men du har hvertfall ingenting å tape på å gå ned og kreve prisavslag pga. skjeve linjer, feil utført arbeid (8ballen) osv.

Og sånn rent ut ifra bildet så syns jeg det står Luck og ikke F***. Er ihvertfall det hjernen min hopper til. Ser ikke snurten av et kinesisk tegn heller :)

Lenke til kommentar

Dra til et piercingstudio og si at du vil utvide ørene!

Om du ikke har hull fra før er du heldig. Det er, slik jeg har erfart, mer vanlig å først ta hull hos frisør før man begynner å strekke. Dette bør du for alt det er verdt unngå.

Uansett...

Hvor lenge og mye avhenger helt av hvor stort du kunne tenke deg å gå. Det er jo i utgangspunktet ingen grenser for hvor mye man kan utvide ørene sine, men det sier seg selv at desto større ører vil ta desto lengre tid å strekke seg skikkelig opp til.

Om du ikke vil ha større enn det på bildet du postet (6-7mm?) vil det, med rett fremgangsmåte, tålmodighet og respekt for din egen kropp kan du fint nå størrelsen i løpet av år (eller mindre, hva vet jeg. Alles kropper er forskjellige.)

Hvis du bor i Oslo eller omegn kan PinPoint Piercing i Oslo varmt anbefales. Hvis ikke har jeg også god erfaring med Leading Light-studioene i Drammen og Stavanger, mens jeg har hørt at rundt om Bergen er det Let's Buzz som gjelder. Undersøk litt på nett og finn det beste studioet i nærheten av deg. Ikke sats på "Cool Dragon Tattoo og Piercing Senter" eller noe i den duren. Små studioer er ikke nødvendigvis dårlige, men flere av de er. Se det an etter forholdene.

Her og her kan du lese mer om strekking og litt tilsvarende.

Er det noe du lurer på er det alltids å spørre i tråden, det er flere her som kan gi deg solide svar. :)

Håper noe av dette har vært til hjelp!

Takk for utdypende svar! Har ingen hull i øra fra før. Det som er på bildet er 2g/6mm. Skal sjekke ut og ta turen innom PinPoint Piercing en dag, evt light-studio. Har lest de to linkene om strekking, god info. :)

Er et par gjenværende ting jeg lurer på. Si at jeg har som mål å gå til 6mm, bruker jeg da midlertidige tunnels for hver størrelse som strekkes? Gjør det vondt å strekke? Er noe uoffisielle "normer" om hvilket øre man har det i. Er det enten venstre eller begge som gjelder?

Hvis du vil ha seks-syv millimeter kan du og bare skalpellere rett opp til den størrelsen.

Gjør det vondt å skalpellere? Ikke at jeg ikke tåler smerte, men kan godt heller være tolmodig og strekke. Men å gå rett opp i rett størrelse er selvsagt idèelt.

Lenke til kommentar

Hei!

Søker nå litt hjelp ang tattovering da jeg etter 5 års tenketid og ventetid vurderer å tattovere meg. :)

Er 22 år blitt og kan huske at jeg ønsket å tattovere jokerskulls og stjerner når jeg var 16-18 år. HELDIGVIS var jeg blakk og smart nok til å vente litt ekstra og jeg kjenner at hvis jeg hadde tattovert meg da hadde jeg fjerna de tattoveringene idag.

Er også av den oppfatning av at jeg vil ha det beste. Koste hva det koster. Jeg har ikke lyst til å spare på noe som skal være på kroppen til jeg dør!

Ideen har jeg grublet og tenkt på i 2 år. Hittil har jeg kommet frem til at jeg digger japanske tattoveringer som er gjennomført. MEN jeg er ikke japansk. Derfor vil jeg ha en norsk tattovering med rosemaling og evnt selbumønster med elementer av det jeg digger i japansk, nettopp flyten av bølger og "fans".

Jeg er veldig opptatt av at dette skal være en "clean" tattovering uten for mye elementer som forstyrrer hverandre.

Sleeven vil gå fra venstre skulderblad, skulder og stoppe ved venstre albue.

eksempler:

Rosemaling

Selbumønster

Japansk flow

Japanske fans

etc.

Føler dette er såpass unikt at det ikke forsvinner i mengden av japanske sleeves, tribals og diverse. Håper jeg ikke tar feil her? Er dette noe som ikke ville fungere på en sleeve? Skal tegne litt og photoshoppe litt for å se hvordan det kan bli før jeg bestemmer meg, men vil høre litt fra erfarne.

Uansett, befinner meg nå om dagen i Milano og skal være her til februar. Det har seg også slik at det i februar er tatto convention med utrolig mange artister som stiller.

Artistliste

Noen som har kjennskap, eller har hørt noe, på godt og vondt om artistene som er på denne listen? :) Bør man styre unna tattoo convention hvis man vil ha sin første tattovering? Også ettersom den jeg har planlagt ikke akkurat er liten, er det bedre å ta det med en artist som kan ta det over flere ganger?

Har mange ganger siklet på Jeff Gogue sine tattoveringer og liker veldig godt flyten og kvaliteten på mange av tattoveringene. For meg hadde han passet perfekt, men leste sist at han var booket 2 1/2 år frem i tid.

Jeff Gogue myspace bilder

Litt lang post, synspunkter og svar mottas med stor takk!

mvh

Jørgen

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...