Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt noen si at plasten er nødvendig så lenge. Er det forskjell på motiv til motiv mener du?

 

Sa jeg det?

JEg sa man bør høre på hva artisten sier du skal gjøre og ikke oss sier jeg, og det står jeg på fremdeles.

Er sikkert en grunn til at de sier det de gjør regner jeg med.

 

Fikk en god forklaring angående potretter og ha plasten på i flere dager( som jeg ikke husker )...du bytter jo hver dag of course.

 

Er egentlig uviktig, som sagt hør på artisten.

Jeg går til flere forskjellig og gjør det de sier. Lii iblandet det jeg har erfart selv som begynner og bli en god del timer i stolen nå.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Har et litt rart spørsmål... Svaler og spurver er populære tattoveringsmotiver, men hva er forskjellen? Ser ikke forskjellen!

 

Google søk på "swallow tattoo": swallow-tattoo-3.jpg

 

Google søk på "sparrow tattoo": sparrow-tattoo-2.jpg

 

De er jo ikke like i det hele tatt i virkeligheten, men i tattoveringsverdenen er de tydeligvis samme fuglen. Eller?

Lenke til kommentar

huffa meg, folkens tenk litt logisk, det er sår du har på kroppen, hva trenger sår? luft eller bli kvalt i plast over flere dager?

 

Jeg går på plasten til dagen etter når jeg står opp..så enkelt.

Men det må være en grunn til at noen artister sier det;)

Eneste jeg sier, jeg har min metode som jeg bruker.

Eneste jeg diskuterer er alle metodene, har nok erfaring selv til og ha funnet ut hva som passer meg. Men det er nok en grunn til noen holder seg til en metode og noen andre. Er ikke noe fasit.

 

Glimti: Helt greit det, men det betyr ikke at alle de som mener noe annet tar feil ;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Plasten skal være på til dagen etterpå. Det er dels for å beskytte såret, og dels for å beskytte klær/sengetøy. I ca. et døgn etter tatoveringen er tatt vil såret lekke, både blod, klar sårvæske (serom) og blekk. Det er mye mer gunstig at dette ikke får anledning til å størkne inn, og bare spyles av dagen etter.

 

Etter dette er det ikke noe poeng å plastre seg inn. Et sår trenger frisk luft for å gro, og det får det ikke om du klatter på med vaselin, feite kremer eller clingfilm.

Lenke til kommentar

Plasten skal være på til dagen etterpå. Det er dels for å beskytte såret, og dels for å beskytte klær/sengetøy. I ca. et døgn etter tatoveringen er tatt vil såret lekke, både blod, klar sårvæske (serom) og blekk. Det er mye mer gunstig at dette ikke får anledning til å størkne inn, og bare spyles av dagen etter.

 

Etter dette er det ikke noe poeng å plastre seg inn. Et sår trenger frisk luft for å gro, og det får det ikke om du klatter på med vaselin, feite kremer eller clingfilm.

 

Så nå dagen etter burde jeg begynne å smøre med Helosan og gå uten plast, men fortsette og vaske med grønnsåpe hver 4 time?

Lenke til kommentar

Så nå dagen etter burde jeg begynne å smøre med Helosan og gå uten plast, men fortsette og vaske med grønnsåpe hver 4 time?

Ville du gjort det med et skrubbsår? Du KAN dusje flere ganger dagen, men såret må få lov å gro, så ikke smør for mye, ikke vask for mye/få det vått for lenge om gangen og ikke gnikk det mot tøffe overflater, ikke klø... Det er i praksis et stort skrubbsår du har.

Gjør som tatovøren sa. For min del fikk jeg beskjed om å gå hjem å dusje for slik å få det rent og så bare bruke salve når det ble tørt, og fortsette å holde den fuktig.

Gikk ikke mer enn kanskje en uke så var den helt "ferdig".

Å holde den fuktig er en skikkelig dårlig idé med mindre du liker å bruke soppsalve i ettertid.
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

huffa meg, folkens tenk litt logisk, det er sår du har på kroppen, hva trenger sår? luft eller bli kvalt i plast over flere dager?

 

Og tenk litt logisk selv. Om du har et stort åpent sår som væsker, burde du da gå uten plast(er) når du har på deg klær eller sover?

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...