Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Å trekke frem et enkelttilfelle er ikke medisisk fakta på dette området. Det er en grunn til at det ikke anbefales å drikke i løpet av grotiden, og det er jo så enkelt som at det har gått galt med personer før. Det er ren statistikk. Nå skal jeg dra et tall ut av ræva og si at 10% av de som har drukket seg snydens etter å ha tatovert seg har begynt å blø urovekkende mye, fått en infeksjon, besvimt osv.

Det er selvfølgelig ikke 10% som er det faktiske tallet, men det vil fortsatt si at statistisk sett er det 10% sjanse for at dette skjer med en selv.

 

Å da skrive "jammen jeg sier bare at det har gått bra med meg" er egentlig ikke særlig holdbart. For på slutten av dagen vil dette ofte tolkes som Eplefe skriver, som at "det går sikkert bra med meg og"

 

Det har blitt nevnt opp og ned i mente her i tråden, diverse farer med alkohol og ferske mods, og jeg kan huske det har blitt postet diverse skrekkeksempler fra tid til annen og. At du ignorerer dette skal jeg ikke legge meg borti, men vær så snill å ikke anbefal ( det høres nemlig ofte sånn ut på måten du skriver ) for andre å følge det du selv gjør, selvom det jo "jammen har gått bra da lizzm".

 

Jeg synes det er en fordel å kunne være litt mer medgjørelig i forhold til sikkerhet når det er snakk om noe så skjørt som kroppen vår. Selvom du ikke har erfart noe selv, kan du godt ta andres råd.

Ser jo ikke helt vitsen med å finne opp hjulet hver gang du skal ut på kjøretur.

 

Kan avslutte med å legge med et par fakta på hvorfor alkohol er lite smart.

Eplefe skrev så fint at det er en myte at å drikke sprit er det eneste som ikke er bra.

Det er alkoholet i blodet som er problemet her, og det selv i små mengder. En tatovering eller piercing er et åpent sår.

Kroppen reparerer skader ved hjelp av noe som heter blodplater. Det er små kuleformede celler i blodet som ved en skade har den oppgaven klumpe opp rundt såret for å hindre blødning. I tilegg hjelper de med å motvirke hevelse og bakterier. Alkohol er sterkt nok til at dreper deler av disse blodplatene som igjen åpenbart hindrer at såret lukker seg, og det fører til farer gjennom infeksjon når kroppen har mindre motstand til å bekjempe bakterier.

Dette kombinert med at alkohol i seg selv er blodfortynnende, det hjelper jo ikke akkurat.

 

I tilegg vil jo alkohol dehydrere og tappe kroppen for mineraler og vitaminer som kroppen trenger for å kunne reparere seg selv effektivt.

Endret av Detectable
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eplefe

 

Jeg har som sagt ikke opplevd et problem med det så jeg har ingen grunn til å si "nå vet jeg bedre"!

 

Og i tilfelle du gikk glipp av det: Medisinske fakta og motbevisninger aldri så mye så har jeg selv aldri opplevd problem med alkohol hverken når det kommer til tattoo eller piercing så faktaene dine er ikke noe fasit. Om det kan være lurt å ikke drikke i startfasen er en sak, men det er altså ikke dømt til å skade deg eller gå ut over det endelige resultatet slik det virker som du og flere andre vil ha det til.

Det er jo ikke snakk om at det er dømt til å skade deg. Det kan være en liten filleting som at det forlenger grotiden (noe som er surt med f.eks. bruskpiercinger som allerede bruker rundt et år på å gro skikkelig), eller mer alvorlige ting som at huden ikke klarer å innkapsle smykket og dermed enten

a) Støter det fra seg

eller

b) får en infeksjon/betennelse

 

Vi har ikke sagt at om du drikker så smelter hjernen din og piercingsmykket ditt gror fast i en klump av puss som må opereres vekk, men det er en grunn til at det ikke anbefales. Nå har Detectable vært så grei at han har forklart hvordan huden gror, så da ser jeg ingen grunn til å utdype akkurat det.

 

Men jeg føler jeg burde nevne at jo, medisinske fakta ER en fasit i de fleste tilfeller, anekdotiske bevis er derimot ikke det.

Endret av Eplefe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å trekke frem et enkelttilfelle er ikke medisisk fakta på dette området. Det er en grunn til at det ikke anbefales å drikke i løpet av grotiden, og det er jo så enkelt som at det har gått galt med personer før. Det er ren statistikk. Nå skal jeg dra et tall ut av ræva og si at 10% av de som har drukket seg snydens etter å ha tatovert seg har begynt å blø urovekkende mye, fått en infeksjon, besvimt osv.

Det er selvfølgelig ikke 10% som er det faktiske tallet, men det vil fortsatt si at statistisk sett er det 10% sjanse for at dette skjer med en selv.

 

Å da skrive "jammen jeg sier bare at det har gått bra med meg" er egentlig ikke særlig holdbart. For på slutten av dagen vil dette ofte tolkes som Eplefe skriver, som at "det går sikkert bra med meg og"

 

Det har blitt nevnt opp og ned i mente her i tråden, diverse farer med alkohol og ferske mods, og jeg kan huske det har blitt postet diverse skrekkeksempler fra tid til annen og. At du ignorerer dette skal jeg ikke legge meg borti, men vær så snill å ikke anbefal ( det høres nemlig ofte sånn ut på måten du skriver ) for andre å følge det du selv gjør, selvom det jo "jammen har gått bra da lizzm".

 

Jeg synes det er en fordel å kunne være litt mer medgjørelig i forhold til sikkerhet når det er snakk om noe så skjørt som kroppen vår. Selvom du ikke har erfart noe selv, kan du godt ta andres råd.

Ser jo ikke helt vitsen med å finne opp hjulet hver gang du skal ut på kjøretur.

 

Kan avslutte med å legge med et par fakta på hvorfor alkohol er lite smart.

Eplefe skrev så fint at det er en myte at å drikke sprit er det eneste som ikke er bra.

Det er alkoholet i blodet som er problemet her, og det selv i små mengder. En tatovering eller piercing er et åpent sår.

Kroppen reparerer skader ved hjelp av noe som heter blodplater. Det er små kuleformede celler i blodet som ved en skade har den oppgaven klumpe opp rundt såret for å hindre blødning. I tilegg hjelper de med å motvirke hevelse og bakterier. Alkohol er sterkt nok til at dreper deler av disse blodplatene som igjen åpenbart hindrer at såret lukker seg, og det fører til farer gjennom infeksjon når kroppen har mindre motstand til å bekjempe bakterier.

Dette kombinert med at alkohol i seg selv er blodfortynnende, det hjelper jo ikke akkurat.

 

I tilegg vil jo alkohol dehydrere og tappe kroppen for mineraler og vitaminer som kroppen trenger for å kunne reparere seg selv effektivt.

 

Jeg oppfordrer ikke til noe som helst. Hvor får du det fra. Jeg snakker om de erfaringene jeg har med det og at det gikk helt greit. Den eneste gangen jeg har opplevd problem med en piercing var pga. en sydentur og jeg badet i både basseng og sjøvann før jeg burde og ikke var flink nok med tørking og rensing. Og det var før jeg begynte å drikke.

Lenke til kommentar

Da burde du vurdere å legge inn en disclaimer i alle innleggene dine, for selv om vi skjønner veldig godt at du ikke anbefaler det (noe som er lett for oss å anta iom. at vi har kunnskap om bodymods) så er det ikke sikkert alle som er innom tråden gjør det. Som jeg sa, kan det lett tolkes som(av andre enn meg, Soppen, Detec etc) at du sier at siden det gikk bra med deg så går det sikkert bra med andre og.

Lenke til kommentar

Angående kviser på\over piercingen skal i utgangspunktet ikke gjøre noe.

Hadde en som faktisk la seg over brystpiercingen en gang og det vi gjorde var at madammen satte seg over meg med nål og mange q-tips.

Stakk hull og tømte den litt etter litt. Gikk helt fint:)

 

 

Hvordan sitter kvisa?

på selve hullet, ved siden av osv.

 

 

Relatert er vansklig og si 100% ja eller nei, kroppens sin måte og få ut ting den ikke vil ha i kroppen er til tider jævlig iriterende:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Du burde få inn smykket igjen hvis det ikke presser slik at det ikke er mulig da, men tøm den og når du har tømt den helt tar du litt grønnsåpe på en q-tip og vasker hullet på kvisa og litt rundt siden det er bakterie-drepende og trekker ut dritt.

 

Ta nå den jævelem...hadde funnet frem hagla og skutt han :ph34r:

 

hmm...kanskje og ta i litt det :!:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...