Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Da er det nesten sikkert at det blir blekk på meg i uke 40 :D Snakket med Hellspawn og skal inn til konsultering snart :D

 

Grattis. :thumbup: Hva skal du ha?

 

Er jo dagen etter for han da:P

Men bare alkohol ødelegger ikke en tattis, men folk har glemt papiret på piecen og den har festet seg slik ta..ja:P

Eller nå kan det skje mye i fylla så er ikke vansklig og se for seg at noen klarer og få en hel piece pga. det.

 

Skjedde med en tattovør i Oslo :roll:

 

Har drukket både før og etter tatoveringstid og har aldri vært et problem. Eneste gangen tatovøren bemerket blod hadde jeg ikke drukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva så?

Hva har det med dette og gjøre?

 

Og forøvrig så burde du av alle vite at vi er forskjellige.

Og hvorfor du sier det der aner jeg ikke, men en ting skal jeg si er meg revnende likegyldig om det har gått bra for deg.

Har sett nok "ulykker" pga. alkohol til og si at det du sier der og "støtter" det at det er greit og drikke både før og etter er idiotisk og si.

Så lenge man kan så SKAL man være så nykter som mulig!!!!

 

 

( etter da regner jeg med samme dag, men etter økten og før er før du setter deg i stolen )

 

 

Petter: GRATTIS :new_woot:

 

Mumsen: Har spurt, vi snakket om exorsist-filmen, jenta fra den..bare med ansiktet hans :!:

Problemet for han mens han er i norge er tid, han har noen faste nå som gjør at det og tattovere gratis ikke er lett og få til :hrm:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ser ut som hun på Black Cat Ink er intrisert ja, hun ville vi skulle prate sammen i studioet, litt langt og dra for det med tanke på at hun har full frihet.

Som jeg sa i mailen nå, så får se hva som skjer...hvis jeg må så drar jeg såklart:)

 

 

Mumsen: Enig med deg, liker best hele dager selv.

Rett og slett for på meg så tar sleeves\prosjekter laaaang tid\maaaange timer :whistle:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Joda, det skader selvsagt ikke å være forsiktig med en nylaget tatovering (eller en nylaget piercing for den saks skyld). Poenget mitt er at det ikke må gå galt. Drakk selv i grotiden til leppering uten at det gikk galt, men var da nøye på å svelge med en gang og ikke holde drikken i munnen.

 

Ja, jeg vet at vi er forskjellige så da kunne jeg også nevne min erfaring og at det gikk bra. Jeg støtter ingen ting, men forteller hva jeg har opplevd.

Lenke til kommentar

Joda, det skader selvsagt ikke å være forsiktig med en nylaget tatovering (eller en nylaget piercing for den saks skyld). Poenget mitt er at det ikke må gå galt. Drakk selv i grotiden til leppering uten at det gikk galt, men var da nøye på å svelge med en gang og ikke holde drikken i munnen.

 

Ja, jeg vet at vi er forskjellige så da kunne jeg også nevne min erfaring og at det gikk bra. Jeg støtter ingen ting, men forteller hva jeg har opplevd.

 

Slutt! Vær så snill! Det der har ikke noe å si

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig ikke blande meg i dette, men i tilfelle noen alvorlig tar dette anekdotiske beviset seriøst føler jeg at jeg burde kommentere det.

Joda, det skader selvsagt ikke å være forsiktig med en nylaget tatovering (eller en nylaget piercing for den saks skyld). Poenget mitt er at det ikke må gå galt.

Men det er bedre å være på den trygge siden. Alkohol er blodfortynnende og gjør grunnlaget for bakterievekst mye mer gunstig for bakteriene ved å fucke med ph-verdier i blodet ditt. Ikke minst blir du dum av å drikke (les dette med en lett ironi, det er selvsagt ikke ment bokstavelig) og kan ende opp med å skade piercingen din, plukke tanketomt på den mens du er full osv., så det lureste er strengt tatt å bare holde seg unna.
Drakk selv i grotiden til leppering uten at det gikk galt, men var da nøye på å svelge med en gang og ikke holde drikken i munnen.
"Det går fint så lenge du drikker sprit" er en myte, da alkoholet ikke gjør skade mens det er I munnen din, men når det kommer ut i blodsystemet ditt. Som Detectable sier, så har det ingenting å si.

 

Ja, jeg vet at vi er forskjellige så da kunne jeg også nevne min erfaring og at det gikk bra. Jeg støtter ingen ting, men forteller hva jeg har opplevd.

Men hvis folk hører på deg? Og tenker "Det gikk bra for ham, da går det sikkert bra for meg"? Det beste er å gjøre som f.eks. fluesopp som innrømmer å ha gjort den type dumme ting men presiserer at det var mens han ikke hadde særlig peiling og ikke anbefaler noen å gjøre noe lignende .

 

Unnskyld hvis jeg tråkker deg og selvfølelsen din rundt din bodymod-kunnskap her, men å påstå at det går "helt greit" å drikke med en fersk piercing er fullstendig, totalt feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det jeg skriver er en fasit akkurat som det Amanita og du skriver ikke er en fasit. Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis må gå galt med alkohol og nylagde tatoveringer eller piercinger. Sikkert fint å være litt skeptisk, men jeg erfarte iallefall at det gikk helt bra med begge deler.

 

Jeg foreslår at denne tråden går tilbake til det den opprinnelig var, nemlig meningsutveksling og utveksling av erfaring istedefor å bli det den har blitt, nemlig en arena for drittkasting og kritisering hver gang noen skriver noe som ikke er 100% etter flertallet i tråden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ER en meningsutveksling, i tilfelle du gikk glipp av det.

 

Eller, det du presenterer er en mening, det jeg presenterer er medisinske fakta som motsier den meningen. Det er ikke meningen å tråkke deg på tærne, men å si "det gikk bra med meg" er vel og bra, men det ville kanskje ikke drept deg å legge til "men nå vet jeg bedre, og har kunnskap om risikoene bak å drikke med fersk piercing og kommer ikke til å gjøre det igjen". Ikke fordi de mer erfarne bryr seg, men fordi det er noen som leser dette for å få råd, og det er langt i fra hjelpsomt for dem å høre at "det gikk helt greit for meg" om de sitter der med en leppe som er dobbelt så stor som den burde vært.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Eplefe

 

Jeg har som sagt ikke opplevd et problem med det så jeg har ingen grunn til å si "nå vet jeg bedre"!

 

Og i tilfelle du gikk glipp av det: Medisinske fakta og motbevisninger aldri så mye så har jeg selv aldri opplevd problem med alkohol hverken når det kommer til tattoo eller piercing så faktaene dine er ikke noe fasit. Om det kan være lurt å ikke drikke i startfasen er en sak, men det er altså ikke dømt til å skade deg eller gå ut over det endelige resultatet slik det virker som du og flere andre vil ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...