Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Isj, glemte at jeg hadde store plugger i ørene når jeg tok av en stram t-skjorte i dag. Ene pluggen føyk ut av øret. Ble smått panisk når jeg skjønte hva som skjedde, men løp på badet og vasket smykket på kort tid.

 

Fikk tatt en titt på selve såret når jeg satte det inn. Ser veldig bra ut hittil, og leges fint og jevnt. Saltvannsrensing gjør biffen.

Hvor store har du og hvor lenge siden er det du evt. tok de? :)

Har 9mm, og de ble skalpellert nå for halvannen uke siden. Fikk høre på Pinpoint at hullene ble løsere ved skalpellering, men satser på at de ordner seg når de blir utvidet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Oi, gratulerer og velkommen i klubben! :wee: Skalpellerte selv når jeg begynte. Er bare det ene hullet mitt som er litt slappere enn det andre, da, men det var siden snittet ble litt lengre enn planlagt. Til gjengjeld gjør det ingenting, har bare gjort det lettere å strekke egentlig. :)

Lenke til kommentar

Har Skalpellert selv, til 6mm og strukket til 8mm første gang. Ørene strakk igrunn seg selv opp til 12-13mm, men derifra har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag mot ikke skalpellerte ører, men det gikk veldig lett å strekke.

Er nå på 24mm, og jeg merker faktisk at ørene er litt seigere å strekke enn de var før. Til gjengjeld er hullet helt rundt, og ikke avlangt slik det var før når smykkene er ute.

Lenke til kommentar

Har Skalpellert selv, til 6mm og strukket til 8mm første gang. Ørene strakk igrunn seg selv opp til 12-13mm, men derifra har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag mot ikke skalpellerte ører, men det gikk veldig lett å strekke.

Er nå på 24mm, og jeg merker faktisk at ørene er litt seigere å strekke enn de var før. Til gjengjeld er hullet helt rundt, og ikke avlangt slik det var før når smykkene er ute.

 

Hva gjøres egentlig når man "skalpellerer"? Skjærer man bare et snitt og setter i et smykke som passer eller hva?

Holder på å strekke selv, og jeg er på 4 mm etter 2 uker. Gikk opp til 3 mm i løpet av den første uken, men nå går det visst litt saktere allerede. Pluss at jeg tenkte å roe litt, siden huden begynte å vise tegn til å sprekke litt... ops..

Lenke til kommentar

Ville holdt meg langt unna. Jeg er cirka like gammel som deg og har også tenkt på tatovering en gang. Men det første "budet" jeg har gitt meg selv: å holde meg laaaangt unna Syden-studioer. Tror jeg har til gode å se en bra typisk Syden-tatovering. Men for all del, kan jo være at det er noen dødsbra tatoveringsartister som holder til nedi der.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Skal til Gran Canaria nå i uke 39/40. Skal ligge på et hotell i Arguineguin, eller hva det nå heter..

 

Har tenkt litt på tatovering, og tenkte kanskje på å ta noe nedi der.

 

Er det noen her som har noen erfaringer med studioer nedi der?

Anbefaller deg sterkt å holde deg unna taoverings sjapper i utlandet.Hadde heller betalt det det koster i Norge og vite at ting er sterilt og holder reglene innen for Norsk lov

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

Anbefaller deg sterkt å holde deg unna taoverings sjapper i utlandet.

Ehh, vel, er ingen norske som havner på min topp 10 liste over tatovører, så å fraråde alle tatovører i utlandet blir litt usaklig.

 

Til Leaf; anbefaler at du leser litt i førsteposten i denne tråden om tatovering i syden/utlandet. Ja, det er skrevet for over 7 år siden, men det meste er like aktuelt i dag.

Lenke til kommentar

Anbefaller deg sterkt å holde deg unna taoverings sjapper i utlandet.

Ehh, vel, er ingen norske som havner på min topp 10 liste over tatovører, så å fraråde alle tatovører i utlandet blir litt usaklig.

 

Til Leaf; anbefaler at du leser litt i førsteposten i denne tråden om tatovering i syden/utlandet. Ja, det er skrevet for over 7 år siden, men det meste er like aktuelt i dag.

neste gang du siterer så ta med HELE innlegget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...