Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier at alle reagerer forskjellig for så å bruke et anekdotebevis (det fungerte for meg). Selvmotsigelse. Forresten synes jeg det virker mer logisk å heller følge dyktige piercere som Christiane og Psilo (jada, jeg vet du ikke jobber som piercer lengre) sine råd enn å si "dette funket for meg", for det er en grunn til at de ikke anbefaler det.

Lenke til kommentar

Du sier at alle reagerer forskjellig for så å bruke et anekdotebevis (det fungerte for meg). Selvmotsigelse. Forresten synes jeg det virker mer logisk å heller følge dyktige piercere som Christiane og Psilo (jada, jeg vet du ikke jobber som piercer lengre) sine råd enn å si "dette funket for meg", for det er en grunn til at de ikke anbefaler det.

 

Saken er bla. at jeg har hørt fra piercere at det funker bra og ikke er for sterkt og det har jeg erfart også ved å bruke det. Det finnes neppe like mange forklaringer/råd som det gjør med piercere, men det finnes svært, svært mange og det er ikke bare slik at en av dem funker.

 

At smykket gror fast er en myte. Faktisk, den grunnen som gjør at det kan virke som det gror fast er at pus og diverse andre ekle saker tørker. Når du så vrir på smykket fungerer det i praksis som en sag du vrir på inne i hullet.

 

Nei, det er det ikke. Har vrt borti det selv. Og hvis du ikke vrir på smykket, hvordan har du da tenkt å rense den delen som er "i kroppen"?

 

Som kan gjøre ting verre i verste fall.

 

Hva tenker du på?

Lenke til kommentar

Puss og andre ekle ting kommer UT av såret, det som er inni er celler som desperat prøver å gro, og den "sagen" du lager med å vri på smykket river dem i stykker og kan forlenge grotiden, på samme måte som klorhexidin i mange tilfeller kan irritere såret mer enn det hjelper, og dermed forlenger grotiden.

 

edit: - Desinfisering av sår. Klorhexidins baktericide (bakteriedrepende effekt) blir nøytralisert av blod. I tillegg hemmer klorhexidinen sårtilheling. Produsenten sier om Klorhexidin; " Effekten kan reduseres av såpe, blod, puss og andre organiske stoffer." Blod, puss og organiske stoffer forekommer gjerne i sår.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Jeg prøver å holde smykket mest mulig i ro for å gi cellene tid til å gro best mulig. Smykket sørger for å dytte ut puss og andre ekkelheter fra selve hullet, derfor de fantastiske gørransamlingene på utsiden av såret. Jeg ser ingen grunn til å rense den delen av smykket, det eneste jeg gjør med det er å risikere å dytte tørket puss inn i såret.

 

Edit: Jeg har derimot den uvanen at jeg "dytter" på smykket for å komme bedre til når jeg fjerner puss.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det nødvendigvis gjør at såret blir evigvarende og at piercingene aldri gror - eller at ingen får det til å fungere. Men det kan forlenge grotiden, og om man ikke er flink og renser resten av smykket godt før man vrir vil de små restene av størknet puss fungere som en sag inni såret som river løs cellene som holder på å gro.

Lenke til kommentar

Ny metode for min del. Men fint at de anvisningene man får funker da selvom de er forskjellige.

 

Som eplefe skrev over meg, og som jeg også tror jeg skrev tidligere. Du ender bare opp med å skrape bort det som er av nye celler før de får grodd skikkelig.

 

P.S, Adahlia er lesbisk, mtp Avataren din om du sitter å sikler;)

Lenke til kommentar

Ser det er mange tattooplasser som blir nevnt her, men få i Trondheim. Ser Flaming Heart og Purple Pain er nevnt, men er det noen som har erfaringer med disse? Elton på Flaming har vel vunnet en del priser på conventions, som lover godt.

 

Er en ny sjappe som starta opp i Trondheim også. Lucky Diamond. Noen som har hørt eller sett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...