Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Alltid sunblock ja, men flere har sagt at de første, vel alt fra 1 til 5 ukene så burde man dekke den til og hvertfall ikke bruke solkrem, så dermed grei å høre med litt forskjellige om hva folk har av erfaring.

 

Eeek, jeg har brukt sunblock etter begge sessions hver gang jeg har vært ute i sola..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Alltid sunblock ja, men flere har sagt at de første, vel alt fra 1 til 5 ukene så burde man dekke den til og hvertfall ikke bruke solkrem, så dermed grei å høre med litt forskjellige om hva folk har av erfaring.

 

Eeek, jeg har brukt sunblock etter begge sessions hver gang jeg har vært ute i sola..

 

Og de lever enda? Jeg bruker jo spenol og tenker er da ikke store forskjellen på spenol og solkrem..

Lenke til kommentar

Spenol gir NULL beskyttelse, bruk spenol i noen år du så skal du få se hva solen gjør med fargene :(

Sunblock er et must, eller level 50 siden det finnes ikke "ekte" sunblock...sier apotekene ihvertfall.

 

Sol sliter på hud, dermed sol er lik slitasje på hud som da betyr slitasje på tattoveringen.

Noe jeg har opplevd selv også :whistle:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Spenol gir NULL beskyttelse, bruk spenol i noen år du så skal du få se hva solen gjør med fargene :(

Sunblock er et must, eller level 50 siden det finnes ikke "ekte" sunblock...sier apotekene ihvertfall.

 

Sol sliter på hud, dermed sol er lik slitasje på hud som da betyr slitasje på tattoveringen.

Noe jeg har opplevd selv også :whistle:

 

Spenol for å smøre tattooen ikke beskytten den mot solen, så dum er jeg ikke altså :tease: Men mange sier man ikke skal bruke solkrem før etter 1-5 uker, så blir liksom litt usikker, tok den i går og er meldt sol neste uke, så ja..

Lenke til kommentar

Jeg bruker helosan og tattoogoo i groprosessen.

Svært lite av førstnevnte.

 

Har selv dårlig erfaring med bruk av Helosan.. Best resultat har jeg fått ved forsiktig rengjøring og ellers ikke dekke til tattisen med noe som helst annet en kanskje en mesoftpad eller lignende som sikrer god lufting. La lufta gjøre groprosessen bedre.

 

Ellers har jeg god erfaring med et par typer "saltvannsprayer" til rengjøring av piercing.. Fikk noen bokser tilsendt av en kompis som driver studio i USA. Har ikke sett disse i Norge, men de er sikkert å oppdrive. (prøver å huske navnet)......

Lenke til kommentar

Jeg bruker helosan og tattoogoo i groprosessen.

Svært lite av førstnevnte.

 

Har selv dårlig erfaring med bruk av Helosan.. Best resultat har jeg fått ved forsiktig rengjøring og ellers ikke dekke til tattisen med noe som helst annet en kanskje en mesoftpad eller lignende som sikrer god lufting. La lufta gjøre groprosessen bedre.

 

Ellers har jeg god erfaring med et par typer "saltvannsprayer" til rengjøring av piercing.. Fikk noen bokser tilsendt av en kompis som driver studio i USA. Har ikke sett disse i Norge, men de er sikkert å oppdrive. (prøver å huske navnet)......

 

H2Ocean. Den kan bestilles fra http://www.h2ocean.com/

Lenke til kommentar

Ja, men de tar ikke inn så mange, så C vil gjerne selge til de som faktisk piercer seg der. Nevnte det når jeg kom inn for å kjøpe en boks så det ikke ble fast vane å dra innom hver gang jeg trenger saltvann :p

 

 

Jo, og hun jenta som kom inn en dag med en rød leppepiercing med alt for lite smykke som hun hadde tatt på et annet studio fordi det kosta halvparten av prisen som hos Pinpoint, hun fikk kjøpe en boks+nytt smykke

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Detvarvondtdet: Aldri hatt en dårlig erfaring med helosan ;)

Men bruker man bare litt for mye så kan det skje visse ting ja :!:

Vil også poentere at jeg BARE bruker den når skorper blir så tykke at jeg er redd for at det kan skje ting noe som man får til tider på 6-7 timers økter :(

 

Skurk: dritbra :new_woot:

Venter på han selv så får fortsatt på katta :love:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...