Eplefe Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hehe. Ja, hvor lenge den skal være på varierer vel litt på tattovører og størrelse på piecen. Jeg har hele armen, så der blir det stort sett natten over. Edit: kløvervaselin er gul vaselin, tatovører bruker hvit vaselin/medisinsk vaselin. Er på ipoden, så orker ikke skrive avhandling, men man får en grei beskrivelse om man googler hvit vaselin. ^^ Endret 14. juli 2010 av Eplefe Lenke til kommentar
Marte Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Man får alltid forskjellige beskjed om etterbehandling avhengig av hvor man tatoverer seg (altså, studio). Noen sier vask den etter noen timer, noen etter en dag. Det går som regel greit med begge deler, av erfaring hvertfall. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 På det arbeidet jeg har fått gjort på Hellspawn så er det max. 4 timer, så av med folie, dusj og vask med grønnsåpe,og til slutt smøre et tynt lag med Helosan. Smører med Helosan i ukene etter for å holde huden så fleksibel som mulig. Resultatet har blitt upåklagelig. Det finnes også de som bare vasker seg og så gir faen, og det funker tydeligvis greit for noen også, f.eks Acrid her på forumet. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Så lenge du ikke har behov for å smøre så gjør du ikke det. Jeg smører kanskje en eller to ganger ila. hele groperioden. Lenke til kommentar
Nelis_88 Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Når jeg kommer hjem fra Linda vasker (grønnsåpe eller lactacyd) og smører jeg tatoveringen (helosan eller annen krem i samme konsistent) før jeg setter på ny plastikk. Samme ritualet 2-3 dager avhengig av hvor stor den er. Deretter smøre 2-5 ganger om dagen i grotiden. Endret 15. juli 2010 av LisinWonderland Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Veldig forskjell på "ritualene" ser jeg. De to gangene jeg har blitt blekket så har jeg gått med plast i maks 6 timer etter endt økt (måtte ha den i 12 timer på den andre da den var jobbet på i 10 timer og var litt stor). Vaske med varmt vann og grønnsåpe når plasten går av, og etter det 3 ganger om dagen i en uke, og så vaske en gang om dagen resten av groperioden. Smøring med helosan ble gjort etter at tatoveringen hadde lufttørket en god stund etter hver vask, og ellers ved behov. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Og jeg har på plasten til kvelden, vasker bare over med vann, ikke noe annet. Smører med spenol og putter på ny plast for å ha på om natten. Så samme rutine morgenen etter, men da ingen plast om dagen med mindre jeg har noe som gnisser eller er nær den.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Har til dagen etterpå, men noen tattovører har sine sære greier. Victor Policheri ber meg sove med skjorter laget av syntetisk silke i 5 dager Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Ny tattoo That hos Phil hos Arctic Tattoo. Tror nesten han er den beste jeg har vært hos hittil og så rask Dog, tatt med mobil kamera og i dårlig lys så ja, tar bedre bilder i morra tenker jeg, eller på lørdag.. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ny tattoo That hos Phil hos Arctic Tattoo. Tror nesten han er den beste jeg har vært hos hittil og så rask Dog, tatt med mobil kamera og i dårlig lys så ja, tar bedre bilder i morra tenker jeg, eller på lørdag.. hvor holder artic til hen? Fikk så mye rart på google hehe. Mye kom den på? Likte godt hatten, gjorde seg med litt farge der! Endret 15. juli 2010 av Marekatten Slettet bilde fra sitat Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 er det de oppe i troms ? Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) er det de oppe i troms ? Ligger i Tromsø ja. Tromsø sentrum faktisk så ganske lett å finne fram dit Og betalte 2000 for den, som var litt mindre enn hva jeg fikk her nede og da var det uten skyene.. Endret 15. juli 2010 av AnnChristin Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Vennligst ikke siter bildene. Det blir rotete og uoversiktelig på den måten (har slettet bilde fra et sitat) Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 er det de oppe i troms ? Ligger i Tromsø ja. Tromsø sentrum faktisk så ganske lett å finne fram dit Og betalte 2000 for den, som var litt mindre enn hva jeg fikk her nede og da var det uten skyene.. koster jo litt å komme dit også =p Lenke til kommentar
TommyGavin Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Defo, hvor mye betalte du for den? Ble jævlig bra Lenke til kommentar
Defo Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Defo, hvor mye betalte du for den? Ble jævlig bra 5 timer, 5000,- Bildet lyver litt mtp. kontraster dog. Endret 15. juli 2010 av Defo Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Lurer bare på en ting, hvordan er det egentlig med ny tattoo og sol? Ikke at jeg har planer om å ligge ute å sole med ute nå altså, men når jeg f.eks tusler fra bilen inn på et senter, eller fra senteret og bort på cafeen (maks 5 min med sol og kanskje ikke rett på engang) hvor mye vil det egentlig påvirke den? Vil helst ikke plaste den om dagen og så kjedelig og dra ned buksa for å gå fra bilen og bort til senteret Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 såvidt jeg har skjønt vil sol påvirke tattiser til evig tid såd et må/bør smøres inn Lenke til kommentar
Marte Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg klasker på med solfaktor 50 om jeg beveger meg ut i sola. Har den forøvrig alltid med meg i veska. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Alltid sunblock ja, men flere har sagt at de første, vel alt fra 1 til 5 ukene så burde man dekke den til og hvertfall ikke bruke solkrem, så dermed grei å høre med litt forskjellige om hva folk har av erfaring. Tenkte å jakte ned sort plastfolie når jeg kommer sørover igjen og dekke den til når jeg bruker skjørt o.l., men er et par dager i nord nå og finner det ikke her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå